Rabix Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Witam. Mam taki oto problem. W moim gixerze jakiś czas temu pojawiły się bardzo delikatne drgania prawej strony motocykla tzn, prawa kierownica, podnóżek kierowcy i pasażera. Praktycznie nie jest to wyczuwalne podczas krótkich przejazdów ale staje się bardzo uciążliwe po przejechaniu ok 100 km. Objawia się uporczywym mrowieniem w prawej dłoni i prawej stopie :) Jest to bardzo dokuczliwe przy dłuższych trasach ponieważ zmusza do nieplanowanych odpoczynków. To zjawisko nie występuje zupełnie z lewej strony. Moto ma przejechane 40.000 kilometrów i jest z 2003 roku. Spotkał się ktoś z takim problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Na postoju również drży ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabix Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Hmm trudno to określić ale na wolnych obrotach nic nie czuć. Podczas przegazowani do wysokich obrotów coś tam czuć ale tak jak pisałem wyżej najbardziej odczuwalne jest to zjawisko podczas dłuższej jazdy i objawia się mało sympatycznym "mrowieniem" na prawej dłonie i stopie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 (edytowane) Sprawdź ciśnieie w oponach i ich stan (może się kończa , ile mają lat ?), jak nie pomoże to wyważenie kół i stan napedu (zebatki i łańcucha) oraz gumowych amortyzatorów przeniesienia napędu (pod zębatką z tyłu ), Nie zgubiłes cięzarka na kierownicy ? W gs-ie odpadł mi jeden i dokładnie taki był efekt . Wyrzucenie drugiego pomogło .Jescze do głowy przychodzi mi lekko zwichrowana tarcza z przodu + stary płyn = brak pełnego odbijania klocków i przeniesienie drgań z koła na reszte moto.Jesli masz możliwośc unieś każdą stronę moto z osobna tak aby koło było w powietrzu , pokręć i słuchaj czy łozyska nie hałasują. Jak to nie pomoże to wykręć świece i zobacz czy któraś nie różni się wyraźnie kolorem od pozostałych . Edytowane 11 Lutego 2014 przez janosikkk Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabix Opublikowano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Opony są w dobrym stanie, mają 3 sezony. Napęd również jest ok podobnie jak hamulce - klocki i płyn wymienione dwa sezony temu. Są to drgania o bardzo dużej częstotliwości, a bardzo małej amplitudzie prawie niewyczuwalne podczas krótkich odcinków jazdy a dające się we znaki po ok 100 km kiedy po długim ich oddziaływaniu na kierownicę i podnóżek powodują mrowienie w dłoni i stopie. Myślałem, czy nie wymienić ciężarków na kierownicy na o większej masie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal750 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Mialem podobny objaw, ale u mnie drgania byly bardzo silne. Moj przypadek byl chyba bardziej hardcorowy: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/164810-roz-drgania-i-wibracje-od-silnika-gsxr-750/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 (edytowane) Ciekawe zjawisko, jeszcze się z tym nie spotkałem. Moto w przeciwieństwie do turystyków nie ma żadnych elementów tłumiących drgania jak np bandzior na setach. A tak na marginesie, poprzednie moto jak miałeś to nie czułeś żadnych tym podobnych zjawisk? Wg mnie to stan napędu nie ma żadnego wpływu na drgania jednej strony motocykla, lagi czy wahacz są połączone jedyn mocowaniem z ramą. No chyba że się mylę ale gdyby to napęd, opony itp to moto całe by podskakiwało. Śruby od silnika sprawdzałeś czy są dokręcone? Na kierownicy można zrozumieć, ciężarki o większej masie załatwią sprawę ale z podnóżkiem to marne szanse żebyś coś wydumał. Edytowane 17 Lutego 2014 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 A nie jest to problem z Twoją pozycja na tym moto?Może jest to błąd poznawczy, Ty myślisz, że to drgania a to właśnie ułożenie ciała powoduje u Ciebie mrowienie, które już nie jednemu dokuczało (mi również na którymś tam motongu) Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabix Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Motocykl mam już od 8 lat, a drgania pojawiły się w zeszłym sezonie. Mocowania silnika to pierwsza rzecz, którą się starałem poprawić (dokręcić śruby), również podnóżek i tłumik. Dodatkowo pod mocowanie tłumika podłożyłem gumki ale nic nie pomogło. Na początku zeszłego sezonu miałem delikatnego szlifa na prawą stronę ale poza złamaną prawą kierownicę i lekko przetartym tłumikiem oraz ugiętą dźwignią hamulca nożnego nie było innych uszkodzeń.Czy ktoś wie jaką masę mają ciężarki montowane fabrycznie na kierownice w tym modelu? Mialem podobny objaw, ale u mnie drgania byly bardzo silne. Moj przypadek byl chyba bardziej hardcorowy: http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/164810-roz-drgania-i-wibracje-od-silnika-gsxr-750/ Kurcze może u mnie to również od kosza? Po takim przebiegu już go zaczyna być słychać to może i drga delikatnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 To znana przypadłość gixów z tamtych lat. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 8 lat masz tego gixa? No to szacun, ja co rok zmieniam bo każdym jednym chcę polatać. Jak dojdę do B kinga to zostawię może nawet na dwa :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rabix Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 8 lat masz tego gixa? No to szacun, ja co rok zmieniam bo każdym jednym chcę polatać. Jak dojdę do B kinga to zostawię może nawet na dwa :)Właściwie to już 9 :) Mam go od marca 2005 :) Pierwszy właściciel w kraju :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Nie wiem, czy coś pomogę, ale... podczas jazdy na crossie 90% osób mniej zaawansowanych narzeka na ból prawego nadgarstka, co jest spowodowane nieprawidłowym trzymaniem motocykla (za mocno rękoma, za słabo nogami). A boli prawa, bo trzeba nią operować i manetką i hamulcem. Także może coś związanego z tym? Po prostu zbyt mocno ściskasz rękę? Nie masz luzu na manetce (nie chodzi mi o luz na linkach przepustnicy, ale o luz poprzeczny, czasem manetka razem z rollgazem się przesuwa na boki)? Drugi trop, jakim bym szedł, to sprawdził łożyska główki ramy, lagi i zamontowanie przedniego koła (możesz zrobić to, co standardowo robią zawodnicy podczas zakładania przedniego koła na paddocku, żeby było równo osadzone: włóż ośkę, ale nie dokręcaj kontr, tylko opuść motocykl i kilka razy energicznie skompresuj przedni zawias. Wtedy dokręć kontry i ośkę). No i wiadomo, sprawdzić mocowania seta (najlepiej rozkręć i skręć porządnie na nowy klej - w moim gixie notorycznie odkręcały się śruby mocujące lewy set podczas jazdy). A, no i sprawdź wyważenie kół, od razu będziesz wiedział, czy nic złego się nie stało z oponą i tarczami jak radzą chłopaki - wszystko powinno wyjść na wyważarce. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Drgania wywołane mogą również być przez napęd. u mnie przyczyną była zębatka zdawcza z lekko pochylonymi zębami (prawie nie widoczny przechył samych szczytów zębów) tyl zebatka ok, łańcuch też był równo zużyty i do końca naciągu została jeszcze połowa zakresu. mimo to moto podczas jazdy drgało(nie podskakiwał jak kangur) że po kilku km stopa, zresztą całe ciało mnie bolało i musiałem zejść i pochodzić żeby przestało boleć. Ogólnie męczące. Po wymianie całego napędu, śmigał jak złoto. później powymieniałem profilaktycznie łożyska w kołach i ślizgi łańcucha. Jeśli chcesz sprawdzić czy to przypadkiem nie napęd (sprawdzanie na postoju to nie najlepszy pomysł) podczas jazdy podnieś lekko nogę i oprzyj stopę lekko dotykając podnóżek, najlepiej w jakiś adidasach wtedy dobrze czuć drgania jeśli się pojawią, w sportowych butach ciężko to wyczuć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Motocykl mam już od 8 lat, a drgania pojawiły się w zeszłym sezonie..... Na początku zeszłego sezonu miałem delikatnego szlifa ....Jednak rzuciłbym okiem na koło z oponą na wyważarce na twoim miejscu. Zmiana wagi ciężarków nie wyeliminuje przyczyny tylko może wyeliminować objawy .Nic nie zmieniałeś a zaczęło drgać po szlifie. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.