Skocz do zawartości

Przednia opona a ściąganie motocykla


Pi00r3k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam takie pytano czy zajechana przednia opona w motocyklu może powodować ściaganie motocykla (w moim przypadku na lewo)

 

Kupiłem CBR F3 w Niemczech w salonie hondy i wydaje mi się że jest ona raczej na 100 procent bezwypadkowa, nie ma właściwie żadnych przetarć.

 

Jak ją kupywałem to Niemiec powiedział mi że jest opona przednia do wymiany i rzeczywiście nie szło jechać na tym motocyklu, opona miała wiele 'bąbli' i wybrzuszeń i po prostu nie szło manewrować motocyklem.

 

I tutaj dochodzimy do sedna - kupiłem używaną oponę, założyłem, jadę a tu psikus - moto po puszczeniu kierownicy wali się na lewo i to dosyć odczuwalnie.

 

Dodam że opona którą zakupiłem jest tak jakby kanciata na szczycie (dokładnie jak ta http://www.michelin.pl/content/img/featureOverviews/2w_1_worn_244_163.jpg)

 

Mam wrażenie że ten kanciaty rant jest wiekszy z prawej strony niż z lewej.

 

Jak uważacie, może to być przyczyna walenia się moto na lewo? Tylne koło jest dobrze ustawione.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tego, ze ma bieznik, jak jest kwadratowa ?

 

Takie sa uroki kupowania uzywek

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć i na pewno ma. Miałem dokłądnie to samo - długie trasy, ruch prawostronny i pochylone jezdnie. Opona się ździera bardziej z jednej strony i potem są takie objawy. U mnie prócz sciągania po jakimś czasie pojawiły się wibracje kierownicy. Po wymianie opony - wszystko minęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że opona jest taka kanciata jak ta na zdjęciu, ale ma sporo bieżnika.

 

na zdjęciu jest łysa opona. kropka. jak nie pojmujesz jak to jest, że Ty widzisz bieżnik, a opona jest dla wszystkich pozostałych łysa, to się przyjrzyj miejscu styku z podłożem. dla porównania możesz sobie zobaczyć zdjęcia profilu opon zdatnych do jazdy

 

i jak już wyżej napisał Tuzmen, owszem, to może być przyczyna fatalnego prowadzenia. jak również może stanowić zagrożenie (opona) dla Ciebie na drodze, bo jak kupiłeś taki szmelc, to obstawiam że nie sprawdziłeś np. ile lat temu opuściła fabrykę

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

i jak już wyżej napisał Tuzmen, owszem, to może być przyczyna fatalnego prowadzenia. jak również może stanowić zagrożenie (opona) dla Ciebie na drodze, bo jak kupiłeś taki szmelc, to obstawiam że nie sprawdziłeś np. ile lat temu opuściła fabrykę

jsz

 

Ostatni raz jak ja widziałem coś takiego to 16 lat. Takich mamy szpeców w kraju i za Odrą też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że opona jest taka kanciata jak ta na zdjęciu, ale ma sporo bieżnika.

 

Limo odpowiedział konkretnie " śmietnik" to w takim razie po co drążysz temat ?

Kupiłeś śmiecia od oszusta.

Nie masz na nową oponę to odstaw motocykl i do wiosny zarobisz kilka zeta.

Taki motocykl to nie zabawka i powinien mieć opony w przyzwoitym stanie a ja nie chciałbym czytać kolejnego tematu w dziale "Ku przestrodze".

Będziesz miał dużo czasu aby nacieszyć się sprawnym sprzętem na wiosnę.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...