Skocz do zawartości

Honda CBR 600rr vs CBR 954/929


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,na sezon 2014 planuje kupić motocykl.Po rozstaniu się z moją Kawą (Kawasaki zr-7) przyszła kolej na kolejne moto,na pewno chcę sporta bo wydaje mi się, że już jestem gotowy.Mam dylemat ponieważ podoba mi się dużo maszyn,mam zamiar odkładać kasę i kupić pod koniec zimy jak ceny będą przyzwoite.Po głowie chodzi mi cbr 600rr roczniki 2003, 2004 i cbr 954/929.Mam dylemat bo boje się ze 600ccm znudzi mi się dość szybko i ogólnie nie będzie miała dobrego dołu w porównaniu do mojej kawy, podoba mi się też cbr 954/929 ale z drugiej strony są mocne (150KM) i nie wiem czy nie za mocne dla mnie. Na moto śmigam z 5 lat zacząłem od 125 potem 650 i 750.Na Kawe ogarniałem już dość dobrze bez problemu schodziłem na kolano i czasami tarłem podnóżkami o asfalt.Co wy mi doradzicie koledzy,a może macie jakieś inne propozycję ? Będę miał do wydania ok. 13-14 tyś na sam motocykl.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę żeby moc cbr 954/929 Cię przeraziła. Oczywiście będzie odczuwalny znacznie jej wzrost, ale wg mnie spokojnie to ogarniesz.

Ja bym się na Twoim miejscu zastanowił raczej nad przeznaczeniem. Jeśli planujesz dłuższe trasy, to jednak pojemność się przydaje - nie trzeba tak wysoko kręcić chociażby przy wyprzedzaniu. Jak do jazdy po mieście to pewnie 600rr byłaby fajniejsza.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhym, dzięki za odpowiedzi ; ) trzeba będzie się przejechać i ocenić.Moto będzie w trybie mieszanym: czasami miasto czasami dłuższe trasy,dojazdy do pracy,studia i weekendowy fun na winklach ew.wypady na tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ,wielki szacunek za poważne podejście do tych większych pojemności.. Z Twojego posta wywnioskowałem że jesteś rozsądnym człowiekiem ;) no powiem Ci ja miałem podobny dylemat kiedyś ale odnośnie 929 i 954 , duzo osób mi podpowiadało (w tym mechanicy motocyklowi ) abym brał tylko 954 ze wzgledu na to że jest mniej awaryjny jak 929 , wiadomo że 954 to jego następca i jest bardzie dopracowany.. poczytaj o 954 a przekonasz sie że to rewelacyjne moto ;) pozdrawiam i życzę udanego wyboru .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zalezy czy masz odpowiednia gotowke ba fajna 954, wolalbym droga 929 niz tania 929. Zobacz jak ladne egzemplarze cene trzymaja. Po zr7 nie bralbym 600, chyba ze sezon polatac, ja wole litry bo nie lubie krecic moto niewiadomo jak tylko rozkoszowac sie momentem i moca, dziwnie jest miec 68nm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zrobić ten sam manewr, z tym, że przesiadka z ZX-6R. 954 trzymają cenę i ciężko kupić zadbany egzemplarz za dobre siano, bo wszystkie na allegro są w idealnym stanie. ;) Niestety, chodzą słuchy po forach, że połowa z tych "ideałów" na allegro ma spawane bloki silnika. :P

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyobrażam sobie jazdy szosowej na 600rr, przecież to jest wielkości odkurzacza, no chyba że masz 170cm wzrostu.

 

929 na miasto/trase jest pod każdym względem lepsze, koszty utrzymania te same, utrata wartości mniejsza, więcej używanych gratów w razie gleby, istnieje możliwość przewiezienia pasażerki no i można wyprzedzać bez redukcji 2 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie mówię, że 600 ma świetna elastyczność, ale w jeździe nie liczą się tylko niutonometry i KM. Liczy się także ciężar pojazdu w stosunku do Nm. Są sprzęty które mają dużą pojemność, mnóstwo Nm, dużo KM a elastyczność mają przeciętną.

Bohart a co złego widzisz w małym gabarytowo motocyklu? Przy 170 wzrostu to kumpel moją CBR-ką ledwo nogami do ziemi dotykał. Także, to że 600 są dla konusów a 1000 dla dryblasów to mit który bezmyślnie powielasz.

Zostaw w spokoju te paliwożerne CBR 929, czy 954! Jak obawiasz się, że 600 będzie za słaba a "litr" za mocny to celuj w Suzuki GSXR 750. CBR 600 RR z lat 2003-2004 to też słaby pomysł - ona ma bardzo słaby zakres środkowych obrotów.

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ludzi tyle opini,szukaj zadbaną 929 a bedziesz zadowolny ;).Spalanie na trasie bedzie miała mniejsze niz 600 ktora trzeba redukowac przy wyprzedzaniu a 929 odkrecasz gaz i jedziesz.Mialem i jezdziłem wszystkimi sprzetami jakie tu wymieniono i 929 to jeden z motocykli które najlepiej wspominam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...