Skocz do zawartości

Skuter po remoncie silnika spala olej


nabokow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Skuter z klasycznym silnikiem 1P39QMB.

Po zatarciu spowodowanym brakiem oleju wymieniony był wał oraz cylinder z tłokiem.

Po złożeniu i odpaleniu, po lekkim dodaniu gazu pojawia się niebieska chmura.

Po nagrzaniu chmura jest nawet na wolnych obrotach.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych - zero zmian.

Wymiana całej głowicy - zero zmian.

Ponowna wymiana cylindra z tłokiem - zero zmian.

Wymiana paliwa - zero zmian.

Demontaż filtra powietrza i wydechu - zero zmian.

Przez okno wydechowe pluje nieprzepalonym olejem, a po ściągnięciu głowicy na tłoku widać sporą ilość czystego oleju.

 

Ma ktoś jakiś pomysł? Ja już zgłupiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na "tak".



Jeszcze taka kwestia -

Założony jest cylinder 60, a głowica od 50.

Standardowa kompresja w 50, to 12 atm, w tym skuterku na zimnym silniku jest 23 atm, a na ciepłym 24,5 atm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na "tak".

 

Jeszcze taka kwestia -

Założony jest cylinder 60, a głowica od 50.

Standardowa kompresja w 50, to 12 atm, w tym skuterku na zimnym silniku jest 23 atm, a na ciepłym 24,5 atm.

 

 

zmień manometr albo wyślij te wyniki do Księgi Rekordów :biggrin: :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuter z klasycznym silnikiem 1P39QMB.

Po zatarciu spowodowanym brakiem oleju wymieniony był wał oraz cylinder z tłokiem.

Po złożeniu i odpaleniu, po lekkim dodaniu gazu pojawia się niebieska chmura.

Po nagrzaniu chmura jest nawet na wolnych obrotach.

Wymiana uszczelniaczy zaworowych - zero zmian.

Wymiana całej głowicy - zero zmian.

Ponowna wymiana cylindra z tłokiem - zero zmian.

Wymiana paliwa - zero zmian.

Demontaż filtra powietrza i wydechu - zero zmian.

Przez okno wydechowe pluje nieprzepalonym olejem, a po ściągnięciu głowicy na tłoku widać sporą ilość czystego oleju.

 

Ma ktoś jakiś pomysł? Ja już zgłupiałem.

 

 

Wystarczy zmienić mechanika i przestanie brać olej

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przerabialem to juz nie raz. I niestety taka jest jakosc chinskich czesci raz trafisz na lepszy komplet raz na gorszy. Jak zestaw cylinder, tlok z pierscieniami i sworzniem w hurtowni kosztuje jakies 40zl to nie moze to byc dobre. Chinczyki za talerz zupy robia pewnie z 10 takich zestawow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem to juz nie raz. I niestety taka jest jakosc chinskich czesci raz trafisz na lepszy komplet raz na gorszy. Jak zestaw cylinder, tlok z pierscieniami i sworzniem w hurtowni kosztuje jakies 40zl to nie moze to byc dobre. Chinczyki za talerz zupy robia pewnie z 10 takich zestawow.

 

 

Jeżeli tak twierdzisz to otwórz własną produkcję lepszych części za mniejsze pieniądze :biggrin:

W tym przypadku nie jakość a nieumiejętny montaż pierścienia olejowego bez specjalnego narzędzia doprowadziła do jego uszkodzenia i wyrzucania oleju wydechem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiała być jakaś wadliwa partia - dwa cylindry od razu po odpaleniu kopcenie, trzeci - wszystko ok.

 

Ciekawe kto w chińskich 50-tkach używa specjalnych narzędzi do zakładania pierścieni :laugh:

Trzeba być niezłym specem, żeby uszkodzić te pierścienie przez normalne zakładanie.

Nie pierwszy zmieniany cylinder, ale pierwsza taka sytuacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiała być jakaś wadliwa partia - dwa cylindry od razu po odpaleniu kopcenie, trzeci - wszystko ok.

 

Ciekawe kto w chińskich 50-tkach używa specjalnych narzędzi do zakładania pierścieni :laugh:

Trzeba być niezłym specem, żeby uszkodzić te pierścienie przez normalne zakładanie.

Nie pierwszy zmieniany cylinder, ale pierwsza taka sytuacja.

 

Zawsze musi być ten pierwszy raz :biggrin: :biggrin: :biggrin: a teraz już tylko z górki

A specjalnego narzędzia do montażu tłoka w cylindrze używam bez względu na kraj pochodzenia tłoka.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...