mrowa242 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Witam,pytanie odnośnie akumulatora. Po naładowaniu akumulatora i odłączeniu prostownika elektrolit wewnątrz nadal bulgocze. O co chodzi bo nie spotkałem się jeszcze z czymś takim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 a czym ładowałeś ? spawarką Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tutek65 Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Za duży prąd ładowania. Najłatwiej zapamiętać : prąd ładowania 1/10 pojemności akumulatora, przez 10 godzin.Albo kup sobie prostownik "inteligentny". Możesz mieć też uszkodzoną którąś cele w aku, i robi zwarcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jamello Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 Tak, zbyt duży amperaż, po prostu się zagotował.. Nic mu nie powinno być, ewentualnie rano sprawdź napięcie akumulatora, jeżeli prawidłowe to zakładaj to motocykla, jeżeli słaba bateria, podłącz ją tak jak Tutek65 Ci napisał ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 16 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2013 (edytowane) Witam,pytanie odnośnie akumulatora. Po naładowaniu akumulatora i odłączeniu prostownika elektrolit wewnątrz nadal bulgocze. O co chodzi bo nie spotkałem się jeszcze z czymś takim? Akumulator sam sobie pobiera tyle prądu ile chce, czyli w zależności jak mu się zmienia jego opór wewnętrzny. Początkowo płynie spory prąd i wraz z naładowaniem spada ( a wzrasta napięcie). W przypadku padliny początkowy prąd ładowania jest naprawdę duży. W sumie to prawo Ohma cały czas obowiązuje szkoła podstawowa. Dlatego warto używać ładowarki "inteligentnej". Nie podałeś czym go ładowałeś? Może też być uszkodzony akumulator, też niewiele informacji czy to nowy aku? I jaka przyczyna ładowania? W trakcie ładowania warto sprawdzać ręką temperaturę akumulatora i wzrokowo i słuchowo czy bulgocze. I reagować wcześniej (wyłączać). Edytowane 16 Września 2013 przez J.Pastor Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa242 Opublikowano 17 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 sprawdziłem ładowanie po podłączeniu akumulatora do moto i bez obciążenia przy 3000obr mam jakieś 13,5 13,8v na światłach spada do 12v. Ale w niedzielę odpaliłem go na pych i przejechałem 200km na rozładowanym akumulatorze i wszystko było ok światła itd. Co o tym sądzicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hipolfs Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 jak spada ci do 12v to masz słąbe ładowanie :) powinno być około 14,5vol bez obciążenia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2013 sprawdziłem ładowanie po podłączeniu akumulatora do moto i bez obciążenia przy 3000obr mam jakieś 13,5 13,8v na światłach spada do 12v. Ale w niedzielę odpaliłem go na pych i przejechałem 200km na rozładowanym akumulatorze i wszystko było ok światła itd. Co o tym sądzicie ? ten dział ma przyklejony temat o ładowaniu , wystarczy poczytać i sprawdzić w swoim motocyklu Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 jak spada ci do 12v to masz słąbe ładowanie :) powinno być około 14,5vol bez obciążenia :) Tylko jeszcze wypadałoby podać przy jakich obrotach. Na wolnych takie wartości jak kolega podał wyżej nie świadczą o słabym ładowaniu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa242 Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Witam, już kiedyś poruszałem ten temat ale byłem pewny, że problem minął i temat został zamknięty ale jak się okazało wszystko zaczęło się od nowa. Był problem z ładowaniem i po pomiarach napięcia ładowania, międzyfazowego, rezystancji jednoznacznie winny był akumulator i ten został wymieniony. Wszystko było dobrze ( przez miesiąc po przejechaniu kilkuset kilometrów dziesiątkach odpaleń silnika )aż do dziś rano odpalił dosłownie od strzała a po przejechaniu 50km ledwo kręcił. Co może być przyczyną jeżeli napięcia się zgadzają i aku jest nowe ? Motocykl to Kawasaki zzr600 Pozdrawaim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Co to znaczy "napiecia sie zgadzaja" ? Masz temat w przyklejonych o diagnostyce. Zastosuj sie prosze podajac wszystkie wyniki, no chyba, ze sam juz beziesz wiedzial co w trawie piszczy. TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 jak spada ci do 12v to masz słąbe ładowanie :) powinno być około 14,5vol bez obciążenia :)A nie powinno być tyle z obciążeniem ?W XJR jak mam włączone światła i stop to mam 14,3 VCzyżby za duże ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 A nie powinno być tyle z obciążeniem ?W XJR jak mam włączone światła i stop to mam 14,3 VCzyżby za duże ?Ważne jakie masz gdy wyłączysz odbiorniki. Jeśli nadal do 14,5-15V to się ciesz i zostaw to w spokoju :wink: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 Ważne jakie masz gdy wyłączysz odbiorniki. Jeśli nadal do 14,5-15V to się ciesz i zostaw to w spokoju :wink:Jutro sprawdzę bez obciążenia.Jak wkładałem aku po zimie to go zmierzyłem i pokazał 12,6 V a ładowanie 14,3 V -wydaje się być wszystko książkowe :) Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa242 Opublikowano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2014 ładowanie na klemach bez obciążenia mam 14,5-15V, napięcia międzyfazowe serwisówka podaje 40v i tak jest. Po zimie wsadziłem nowy akumulator i jeździłem cały miesiąc rano odpaliłem i kręcił jak wściekły to samo jak tankowałem odpalił bez najmniejszych problemów przejechałem 50 km i ledwo silnikiem kręcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.