Skocz do zawartości

Co jest z tym Ducati.


Rekomendowane odpowiedzi

A ja na ostatniej rundzie WMMP byłem właśnie świadkiem takiej rozmowy. Koleś od R1, przed wyścigiem Rookie1000 opowiada o Ducati - po co kupować, rozpada się, itp,itd. Zaczyna się wyścig - prowadzi Panigale(i wygrywa) :biggrin: Mina bezcenna ;) Ja na pewno, jak jeszcze 1098 trosze stanieje, dokupię sobie do garażu, bo będzie fajnym(mocniejszym) uzupełnieniem Buell'a

P.S krl napisałbyś (może być w częściach) jakąś historię Ducati ? Bo o ile książek o H-D jest pełno, o tyle o Ducati to tylko po niemiecku albo angielsku. Na Ducatisti oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S krl napisałbyś (może być w częściach) jakąś historię Ducati ? Bo o ile książek o H-D jest pełno, o tyle o Ducati to tylko po niemiecku albo angielsku. Na Ducatisti oczywiście ;)

 

Piszę takowy tekst, tylko to niestety musi potrwać - szczególnie, że muszę sporą część informacji weryfikować i potwierdzać w fabryce a na odpowiedzi czeka się naprawdę długo jak to u Włochów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę historii jest tutaj...ale tego jest tak dużo, że nie sposób wszystko opisać a książka miałaby co najmniej 1000 stron... Sam się opierałem na moich ok. 10 książkach Fallona, Walkera, Lt Snydera, Sarti-ego itp + czasopismach Cycle World,Superbike( USA), Motorcycle Consumery, Motorrad, 2-Troxoi, 2Moto ( szczególowo opisany był Ducati Supermono)...

 

http://docpoland.com/forum/53-klasyczne-wy%C5%9Bcig%C3%B3wki-ducati-od-1972-r/

 

 

Pozdr. J-999

 

Proszę wybaczyć widoczne błędy literowe, ponieważ miałem kiedyś problem z komputerem ...

Edytowane przez jannikiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żaden motocykl nie jest projektowany do glebowania i posiada swoje słabe punkty są sytuacje gdzie przy niewielkich prędkościach może wydarzyć się katastrofa a bywa też tak, że po spektakularnej glebie motocykl nadaje się do szybkiej odbudowy.

 

Proponuję zwrócić jeszcze uwagę na jedną istotną sprawę ta część łącząca silnik z przednim zawieszeniem zwana ramą Monocque jest wykonana jako odlew z aluminium a jej cena w Polsce to niecałe 3tyś!!! jest więc tańsza niż rama jakiekolwiek innego Superbika ba nawet wahacz w Aprilli RSV4 jest droższy a jak pewnie wiecie jest jednym z najsłabszych punktów RSV-ki o czym przekonali się już zawodnicy startujący w Polsce w Pucharze Aprilli.

 

Dlatego w Panigale nic tam się nie spawa - ten element należy wymienić - choć jego uszkodzenie nie jest łatwe ze względu na fakt, iż mogą go uszkodzić jedynie siły skręcające ponieważ żadna jego część nie wystaje poza obrys motocykla i nie jest narażona na bezpośrednie zetknięcie z podłożem!!!. To jest właśnie powód dla którego przy wywrotkach typu Lowside nie bardzo ma się jak uszkodzić struktura nośna, którą stanowi jednostka napędowa a dekle da się zabezpieczyć.

 

Motocykle z taką ramą to nie tylko Panigale ale także Desmosedici (do czasu przyjścia VR) jak zapewne zauważyliście wielokrotnie zawodnicy wywracali się podczas wyścigów i nie oznaczało to całkowitej degradacji motocykla przykład Laguna Seca i wielka batalia Stoner vs Rossi, można by tu wymieniać jeszcze wiele przykładów gdzie po wywrotkach zawodnicy kończyli wyścigi lub motocykle były reanimowane i nie myślę tu tylko o MotoGP - gdzie budżet pozwala na wymianę wszystkiego ale przede wszystkim o klasie STK gdzie są ograniczenia dotyczące motocykli, części itd.

Proponuję sięgnąć do statystyk zespołu Barni Racing gdzie w zeszłym roku E.La Marra i L. Savadori w przekroju sezonu wykonali ponad 20 salt na Panigale.

 

899 nie upchną w żadnej klasie bo i po co, fabryka wyszła z założenia jak przy 848, że jest to mniejsza, mniej agresywna i tańsza wersja większego brata. Trzeba pamiętać, że znacznie większa ilość ludzi pojawia się na torze w ramach doskonalenia umiejętności bez zacięcia zawodniczego więc nie muszą posiadać motocykla mieszczącego się w konkretnej klasie.

Patrząc na to z innej strony sprawdźmy jaki inny motocykl ma na pokładzie takie wyposażenie jak 899 Panigale?

 

Szramer - w innym temacie wspomniałeś, że SV po odchudzeniu może jak rozumiem w odpowiednich rękach kręcić naprawdę przyzwoite okrążenia to teraz wyobraź sobie 899 Panigale które waży 169kg. Zdejmujesz oryginalne owiewki, lusterka, stelaż lamp wraz z lampami, wyrzucasz mocowanie tablicy i oryginalny wydech z katalizatorami. Nie inwestując i nie zmieniając nic w jednostce napędowej masz motocykl ważący w granicach 160kg posiadający blisko 160 koni (myślę, że po instalacji układu, filtra i dodawanego do tego ECU taką mocą będzie dysponował ten motocykl) do tego wszystkiego mamy wielopoziomową kontrolę trakcji, QS, DDA i wiele innych gadżetów które w przypadku innych motocykli wymagają dopłaty lub są nie osiągalne.

Czy trzeba więcej?

 

Do zabawy na TD dla przeciętnego Kowalskiego jest to zdecydowanie za dużo a w rękach dobrego pilota może okazać się naprawdę konkurencyjnym sprzętem. Przy tym znacznie tańszym od 1199.

 

Nie wiem jak jest w USA ale w EU jest klasa TopTwin dziś nazywana European Bike klasa ta startuje we Francji i w Hiszpanii są tory na których zawodnicy na 848 mieścili się czubie ponieważ nie ma tam limitu wagi, wiadomym jest, że gdy wpuścimy 899 Panigale do SBK będzie musiał posiadać domiar wagowy a to odbiera mu nie co animuszu. Ale dla kogoś do kogo jest kierowany ten sprzęt jest to idealne rozwiązanie do latanie zarówno po mieście jak i wypadów na tor.

http://www.fsbk.fr/resultatsftp/2012/004-Ledenon/European%20Bikes/Course%202/classement/Finale%202%20European%20Bikes20120617.pdf

 

Na koniec: chcę napisać, iż nie próbuję tu przekonać wszystkich, ze Panigale małe czy duże to najlepszy motocykl na świecie i jedyny, który po glebie pozostaje cały. Staram się jedynie wskazać, że każdy medal ma dwie strony a w fabryce Ducati nie pracują idioci i zapewne nie skonstruowali motocykla tak by przy zjeżdżaniu z krawężnika złamał się na pół.

Na rynku mamy wiele motocykli i każdy z nas może dokonać swojego własnego wyboru dyktowanego tym czy innym czynnikiem a to, że ja stawiam na ZX10R czy RSV4 czy inną R1 nie oznacza, że CBR1000 to nic nie wart grat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Szramer - w innym temacie wspomniałeś, że SV po odchudzeniu może jak rozumiem w odpowiednich rękach kręcić naprawdę przyzwoite okrążenia to teraz wyobraź sobie 899 Panigale które waży 169kg. Zdejmujesz oryginalne owiewki, lusterka, stelaż lamp wraz z lampami, wyrzucasz mocowanie tablicy i oryginalny wydech z katalizatorami. Nie inwestując i nie zmieniając nic w jednostce napędowej masz motocykl ważący w granicach 160kg posiadający blisko 160 koni (myślę, że po instalacji układu, filtra i dodawanego do tego ECU taką mocą będzie dysponował ten motocykl) do tego wszystkiego mamy wielopoziomową kontrolę trakcji, QS, DDA i wiele innych gadżetów które w przypadku innych motocykli wymagają dopłaty lub są nie osiągalne.

Czy trzeba więcej?

 

 

moze tylko + 20k$ na taka zabawke , pozostanie sprzetem egzotycznym i dla gosci +40tki czyli jak kazde sportowe ducati dla ludzi z wypchanym portfelem i wykozystujacym 30% jego mozliwosci

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony na pewno zazdrość. ... Polakom się nie chce dbać o swoje motocykle.

 

Ale największym powodem niechęci do Ducati jest tak naprawdę niechęć do właścicieli Ducati, którzy tworzą wokół siebie otoczkę jakichś wybrańców, posiadających wyjątkowe motocykle "nie dla mas".

 

Wszystko pieknie, tylko powinienes drukowanymi literami napisac aby nikt nie mial watpliwosci; ZE

 

 

W POLSCE !

 

Znam troche ludzi ktorzy jezdza na Ducati czy innych drogoich sprztetach i jakos nie tworza wokol siebie jakiejkolwiek otoczki a juz napewno nikomu nic nie zazdroszcza, to zostawiaja innej nacji :icon_mrgreen:

 

Ja poluje na ładne 999 S :D

 

Karnales sie nia juz ?

 

Pierwszym Ducati jakie prowadzilem bylo ST4S. Dokladnie tak wyobrazalem sobie zawsze jazde motocyklem ( w mlodosci ) -> odkrecasz manetke i dostajesz kopa. ( tyle, ze w przedziale 8 000 - 10 000 rpm. :icon_mrgreen:

 

Smigalem 749, 999 i bylem nawet pozytywnie zaskoczony ( no moze mniej 749 ktora po wcisnieciu sprzegla zgasla w zanim zdazylem ... i malo nie skonczylo sie botaika gowno nie mtocykl - ot niechec pozostala.

 

Diavel jest naprawde swietnym sprzetem, znaczy swietnie sie prowadzi.

 

Z tego co czytam na Forum, Service Ducati w PL nie odbiega cenowo od innych marek japonskich. W Niemczech Service Ducati niestety jest cenowo drozszy, i inetnsywniejszy niz japoni. Nie jest wiec tajemnica, ze wsrod motocyklistow kraza wcale nie wyssane z palca opowiesci jakie to sumy byly wydane na przegladach podczas ktorych trzeba bylo powymieniac znacznie wiecej czesci niz w konkurencji.

 

Wiem, ze sporo ludzi uwaza, ze niemiecki Motorrad jest pismem stronniczym i sponsorowanym, ich Problem. Hmmmm, jezeli Maja Taki prestiz, to przeciez mogli by sobie " zalatwic " pozytywne krytyki, pytanie wiec dlaczego sobie nie zalatwili ?

 

Ducati w rankingu niezawodnosci na dystansie 50 000 km zajmuje z tego co pamietam drugie i trzecie miejsce od konca. Pytanie wiec dlaczego skoro wloska prestizowa marka..... Jak o mowia niema dymu bez ognia.

 

Ducati naprawde zajefajnie sie prowadzi, zajefajnie oddaje moc. Obecne modele Maja juz scisle poodane interwale service'owe i podobno awaryjnosc zmalala, tyle, ze osobiscie nie mam zamiaru tego testowac. Moze za kilka lat sie to zmieni, gdy bede mial ta pewnosc, czemu NIE ?

 

A Panigale to wizualnie przesliczny motong, czyba tylon nowa MV F3 bije go na glowe.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystko pieknie, tylko powinienes drukowanymi literami napisac aby nikt nie mial watpliwosci; ZE

 

 

W POLSCE !

 

Znam troche ludzi ktorzy jezdza na Ducati czy innych drogoich sprztetach i jakos nie tworza wokol siebie jakiejkolwiek otoczki a juz napewno nikomu nic nie zazdroszcza, to zostawiaja innej nacji :icon_mrgreen:

 

 

 

To poczytaj co Szramer pisze o właścicielach Ducati w Stanach, Misiu.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poczytaj co Szramer pisze o właścicielach Ducati w Stanach, Misiu.

 

No misiaczku czytalem, pisze co najwyzej o wypchanym portfelu, Limo, przewrazliwiony jestes :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja jestem, przeciwieństwem typowego właściciela Ducati ( 3 szt.) oprócz tego+ 40 :icon_mrgreen: , ale to akurat wina systemu komunistycznego, że wcześniej nie miałem takiej możliwości, a co do wykorzystania to :

999 - wykorzystuję od 70 do 100 % w zależności od tego czy mogę...

Paso LTD - na 100 %

DucatiEnduroMonster 600 - na 150 % bo już pogubiłem sporo śrub :icon_razz: aha i wcale nie wydałem 20tys $, na zabawki...

 

A w USA, trafiają się różni ludzie tak samo jak i w PL, akurat Szramer ma chyba ten niefart, że obraca się w takim środowisku ???

Co do awaryjności, zdarzają się czasem jakieś drobne usterki, jak w DuatiEnduro wyciekł płyn sprzęgła z pompy( ale to było po glebie) gdzie wymiana uszkodzonej części załatwiła sprawę, po ciężkim endurzeniu trzeba dokręcać sporo śrub ( ale dlatego że nie montowałem na loctite), a w 999 nie wyświetla mi szybkościoierz i drogomierz ( ale tak było od początku - moja wina, bo wstawiłem ECU od 996 R, a teraz magik od komputerków położył się do szpitala i nie wiadomo, czy odzyska zdrowie...), z Ducati mam do czynienia od 1993 roku( jeszcze za granicą ) i nigdy nie wracałem do domu na przyczepie czy lawecie... nie wiem - chyba cud....

 

Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...