RobertPx Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Spotkał się może ktos z lejącą odma (dolna) w Harleyu z silnikiem Evo. Problem polega na tym ze jeżeli troche postoi to przy odpaleniu wyrzuca z siebie przez odmę około 100ml olej mniej więcej tyle ile się w tym plastikowym elemencie odmy mieści. Wygląda na to ze olej grawitacyjnie spływa z miski olejowej i napełnia odmę a ta w momencie odpalenia wyrzuca wszystko na zewnątrz. Ten plastikowy element był mocno zarysowany więc wymieniłem na nowy ... nic to nie dało dalej jest to samo. Ktoś mi powiedział ze pewnie za dużo nalalałem oleju i jak wypluje nadmiar to się ustatkuje... niestety oleju jest już poniżej stanu i dalej jest to samo. Macie jakieś sugestie? Ja mam swój typ ale o tym w następnym wejściu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Jest temat o lejących odmach w hadecjach. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 moim zdanie pierścienie ale mogę sie mylić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertPx Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Jest temat o lejących odmach w hadecjach.No wlasnie szukam szukam i nie znalazlem ... wpisujac w wyszukiwarke pojawia sie tylko moj temat. Jak bys mogłl dac namiar? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Byc może jest w ogólnym wątku HD, poszukaj w postach słów kluczowych. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertPx Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Cos znalazlem ale tam wszedzie pisza o jakich drobnych kropelkowych wyciekach a mi chodzi o to ze u mnie po odpaleniu laduje 100ml na ziemie.... w trakcie jazdy to kropelka raz na jakis czas i mozliwe ze z tego mokrego filtra. Jezeli go zgasze i tego samego dnia odpale to nie chlapnie ale jezeli stoi dzien dwa to znowu setka na ziemie. Moim zdanie to pompa ktora pozwala na grawitacyjny przeplyw oleju do karteru ale chcialem sie upewnic pytajac lepszych (bardziej doświadczonych) znawcow HD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
americas Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 po pierwsy to jak masz duzy przebieg to wiadomo zmeczenie materiału, no chyba że ktoś przykatował albo przegrzał, pierwsza rzecz to uszczelniacze zaworów ( to na dzień dobry wymien ) sprawdz głowice i szczelność układu smarowania, troszkę w Evo może kapnąć ale nie zeby 100ml jeśli po złożeniu będziesz mieć to samo to masz do wymiany pierścienie - jak zdejmiesz głowice to sprawdz cylindry, jaki stan jakies rysy czy przypalenia na tłokunajgorsza opcja to remont góry silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jery30 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 zawór zwrotny (kulka+spręzynka) w pompie przepuszcza i olej grawitacyjnie wraca do silnika , tyle ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertPx Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 zawór zwrotny (kulka+spręzynka) w pompie przepuszcza i olej grawitacyjnie wraca do silnika , tyle ;)No wlasnie ja bym sie skłaniał własnie do tej opcji nawet już kupiłem zestaw naprawczy pompy olejowej. Góra silnika wydaje mi się mało prawdopodobna chociaż czasem jak jest zimny troszke przydymia na czarno .... ale to na moje oko kwestia regulacji gaźnika zła mieszanka paliwo-powietrze.... czy się mylę?? . Rozkręcałem ten silnik co do jednej śrubki i nie widziałem żadnych podejrzanych tematów w cylindrach czy głowicach. Poza tym obydwa cylindry pompują po równo 10,5 Bara wydaje się ze to nawet więcej niż można by się po nim spodziewać. Przebiegu nie znam licznik stanął na urwanej lince przy 11000 ale na moje oko ma kolo +30000. To trudno określić bo HD był bardzo zaniedbany.... był na dobrej drodze na szczura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Aaatam cylindry. Masz problem w pompie oleju a dokładnie w zaworku składającym się z kulki i sprężynki. Podczas postoju przepuszcza olej ze zbiornika do bloku silnika a po odpaleniu wypluwa ten nadmiar odmą. Pół biedy jeśli masz dolną odmę tak jak u mnie, najwyżej buta osmarka olejem albo posadzkę, ale jeśli masz górną to do filtra powietrza wszystko idzie. Zdejmujesz pompę oleju, bierzesz kawałek pręta cienkiego i spawasz na jego koniec kulkę np.łożyskową o takiej średnicy jak ta w pompie. Za pomocą pasty zaworowej docierasz trochę gniazdo w korpusie, myjesz dokładnie, wrzucasz nową kulkę i sprężynkę, składasz i po problemie. Po prostu gniazdo i kulka z czasem się zużywają i zawór odcinający dopływ oleju puszcza "bokiem" oliwę podczas postoju a nie powinien. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertPx Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Aaatam cylindry. Masz problem w pompie oleju a dokładnie w zaworku składającym się z kulki i sprężynki. Podczas postoju przepuszcza olej ze zbiornika do bloku silnika a po odpaleniu wypluwa ten nadmiar odmą. Pół biedy jeśli masz dolną odmę tak jak u mnie, najwyżej buta osmarka olejem albo posadzkę, ale jeśli masz górną to do filtra powietrza wszystko idzie. Zdejmujesz pompę oleju, bierzesz kawałek pręta cienkiego i spawasz na jego koniec kulkę np.łożyskową o takiej średnicy jak ta w pompie. Za pomocą pasty zaworowej docierasz trochę gniazdo w korpusie, myjesz dokładnie, wrzucasz nową kulkę i sprężynkę, składasz i po problemie. Po prostu gniazdo i kulka z czasem się zużywają i zawór odcinający dopływ oleju puszcza "bokiem" oliwę podczas postoju a nie powinien.O i to się nazywa wyczerpująca odpowiedz na zadane pytanie :) Dzięki w przyszłym tygodniu działam i napisze co z tego wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekfedor Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2019 Włąśie otrzymałem odpowiedz na pytanie, którego nie zdążyłem zadać. Kupiłem w Stanach Electrę z 87 roku, motor nie na chodzie, po długim staniu w jakimś garażu czy szopie. Jak dotarł to rzecz jasna ani zipnął. Dostał na razie nowy akumulator, przejrzałem rozrusznik, zrobiłem styki w bendixie i pokręciłem silnikiem by sprawdzić ciśnienie w cylindrach(jest ok). Po chwili widzę, że leje się olej z odmy. Zebrał się spory kubek. Zjawisko idealnie pasuje do opisu więc zaraz sciągam pompę i naprawiam.Aaatam cylindry. Masz problem w pompie oleju a dokładnie w zaworku składającym się z kulki i sprężynki. Podczas postoju przepuszcza olej ze zbiornika do bloku silnika a po odpaleniu wypluwa ten nadmiar odmą. Pół biedy jeśli masz dolną odmę tak jak u mnie, najwyżej buta osmarka olejem albo posadzkę, ale jeśli masz górną to do filtra powietrza wszystko idzie. Zdejmujesz pompę oleju, bierzesz kawałek pręta cienkiego i spawasz na jego koniec kulkę np.łożyskową o takiej średnicy jak ta w pompie. Za pomocą pasty zaworowej docierasz trochę gniazdo w korpusie, myjesz dokładnie, wrzucasz nową kulkę i sprężynkę, składasz i po problemie. Po prostu gniazdo i kulka z czasem się zużywają i zawór odcinający dopływ oleju puszcza "bokiem" oliwę podczas postoju a nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tato81 Opublikowano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2022 Żaden z kolegów nie napisał czy problem rozwiązał. 😞 Czy ktoś coś więcej napisze? Czy wycieki z odmy to faktycznie problem kulki i sprężynki?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2022 To jedna z możliwości. Przyczyn może być bardzo wiele - od układu odmy poprzez zużycie silnika aż do uszkodzeń układu smarowania. Bez rozbiórki nie zdiagnozujesz. Ale możesz zacząć od tego zaworka - tylko to nie tylko wymiana kulki ale i kilka operacji więcej. Jak rozwiąże problem - dobrze, jak nie - będziesz musiał szukać dalej. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.