Skocz do zawartości

Harley Davidson Evolution Odma chlapie olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Spotkał się może ktos z lejącą odma (dolna) w Harleyu z silnikiem Evo. Problem polega na tym ze jeżeli troche postoi to przy odpaleniu wyrzuca z siebie przez odmę około 100ml olej mniej więcej tyle ile się w tym plastikowym elemencie odmy mieści. Wygląda na to ze olej grawitacyjnie spływa z miski olejowej i napełnia odmę a ta w momencie odpalenia wyrzuca wszystko na zewnątrz. Ten plastikowy element był mocno zarysowany więc wymieniłem na nowy ... nic to nie dało dalej jest to samo. Ktoś mi powiedział ze pewnie za dużo nalalałem oleju i jak wypluje nadmiar to się ustatkuje... niestety oleju jest już poniżej stanu i dalej jest to samo. Macie jakieś sugestie? Ja mam swój typ ale o tym w następnym wejściu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos znalazlem ale tam wszedzie pisza o jakich drobnych kropelkowych wyciekach a mi chodzi o to ze u mnie po odpaleniu laduje 100ml na ziemie.... w trakcie jazdy to kropelka raz na jakis czas i mozliwe ze z tego mokrego filtra. Jezeli go zgasze i tego samego dnia odpale to nie chlapnie ale jezeli stoi dzien dwa to znowu setka na ziemie. Moim zdanie to pompa ktora pozwala na grawitacyjny przeplyw oleju do karteru ale chcialem sie upewnic pytajac lepszych (bardziej doświadczonych) znawcow HD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsy to jak masz duzy przebieg to wiadomo zmeczenie materiału, no chyba że ktoś przykatował albo przegrzał, pierwsza rzecz to uszczelniacze zaworów ( to na dzień dobry wymien ) sprawdz głowice i szczelność układu smarowania, troszkę w Evo może kapnąć ale nie zeby 100ml jeśli po złożeniu będziesz mieć to samo to masz do wymiany pierścienie - jak zdejmiesz głowice to sprawdz cylindry, jaki stan jakies rysy czy przypalenia na tłoku

najgorsza opcja to remont góry silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór zwrotny (kulka+spręzynka) w pompie przepuszcza i olej grawitacyjnie wraca do silnika , tyle ;)

No wlasnie ja bym sie skłaniał własnie do tej opcji nawet już kupiłem zestaw naprawczy pompy olejowej. Góra silnika wydaje mi się mało prawdopodobna chociaż czasem jak jest zimny troszke przydymia na czarno .... ale to na moje oko kwestia regulacji gaźnika zła mieszanka paliwo-powietrze.... czy się mylę?? . Rozkręcałem ten silnik co do jednej śrubki i nie widziałem żadnych podejrzanych tematów w cylindrach czy głowicach. Poza tym obydwa cylindry pompują po równo 10,5 Bara wydaje się ze to nawet więcej niż można by się po nim spodziewać. Przebiegu nie znam licznik stanął na urwanej lince przy 11000 ale na moje oko ma kolo +30000. To trudno określić bo HD był bardzo zaniedbany.... był na dobrej drodze na szczura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam cylindry. Masz problem w pompie oleju a dokładnie w zaworku składającym się z kulki i sprężynki. Podczas postoju przepuszcza olej ze zbiornika do bloku silnika a po odpaleniu wypluwa ten nadmiar odmą. Pół biedy jeśli masz dolną odmę tak jak u mnie, najwyżej buta osmarka olejem albo posadzkę, ale jeśli masz górną to do filtra powietrza wszystko idzie. Zdejmujesz pompę oleju, bierzesz kawałek pręta cienkiego i spawasz na jego koniec kulkę np.łożyskową o takiej średnicy jak ta w pompie. Za pomocą pasty zaworowej docierasz trochę gniazdo w korpusie, myjesz dokładnie, wrzucasz nową kulkę i sprężynkę, składasz i po problemie. Po prostu gniazdo i kulka z czasem się zużywają i zawór odcinający dopływ oleju puszcza "bokiem" oliwę podczas postoju a nie powinien.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam cylindry. Masz problem w pompie oleju a dokładnie w zaworku składającym się z kulki i sprężynki. Podczas postoju przepuszcza olej ze zbiornika do bloku silnika a po odpaleniu wypluwa ten nadmiar odmą. Pół biedy jeśli masz dolną odmę tak jak u mnie, najwyżej buta osmarka olejem albo posadzkę, ale jeśli masz górną to do filtra powietrza wszystko idzie. Zdejmujesz pompę oleju, bierzesz kawałek pręta cienkiego i spawasz na jego koniec kulkę np.łożyskową o takiej średnicy jak ta w pompie. Za pomocą pasty zaworowej docierasz trochę gniazdo w korpusie, myjesz dokładnie, wrzucasz nową kulkę i sprężynkę, składasz i po problemie. Po prostu gniazdo i kulka z czasem się zużywają i zawór odcinający dopływ oleju puszcza "bokiem" oliwę podczas postoju a nie powinien.

O i to się nazywa wyczerpująca odpowiedz na zadane pytanie :) Dzięki w przyszłym tygodniu działam i napisze co z tego wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Włąśie otrzymałem odpowiedz na pytanie, którego nie zdążyłem zadać. Kupiłem w Stanach Electrę z 87 roku, motor nie na chodzie, po długim staniu w jakimś garażu czy szopie. Jak dotarł to rzecz jasna ani zipnął. Dostał na razie nowy akumulator, przejrzałem rozrusznik, zrobiłem styki w bendixie i pokręciłem silnikiem by sprawdzić ciśnienie w cylindrach(jest ok). Po chwili widzę, że leje się olej z odmy. Zebrał się spory kubek. Zjawisko idealnie pasuje do opisu więc zaraz sciągam pompę i naprawiam.

Aaatam cylindry. Masz problem w pompie oleju a dokładnie w zaworku składającym się z kulki i sprężynki. Podczas postoju przepuszcza olej ze zbiornika do bloku silnika a po odpaleniu wypluwa ten nadmiar odmą. Pół biedy jeśli masz dolną odmę tak jak u mnie, najwyżej buta osmarka olejem albo posadzkę, ale jeśli masz górną to do filtra powietrza wszystko idzie. Zdejmujesz pompę oleju, bierzesz kawałek pręta cienkiego i spawasz na jego koniec kulkę np.łożyskową o takiej średnicy jak ta w pompie. Za pomocą pasty zaworowej docierasz trochę gniazdo w korpusie, myjesz dokładnie, wrzucasz nową kulkę i sprężynkę, składasz i po problemie. Po prostu gniazdo i kulka z czasem się zużywają i zawór odcinający dopływ oleju puszcza "bokiem" oliwę podczas postoju a nie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

To jedna z możliwości. Przyczyn może być bardzo wiele - od układu odmy poprzez zużycie silnika aż do uszkodzeń układu smarowania. Bez rozbiórki nie zdiagnozujesz. Ale możesz zacząć od tego zaworka - tylko to nie tylko wymiana kulki ale i kilka operacji więcej. Jak rozwiąże problem - dobrze, jak nie - będziesz musiał szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...