Skocz do zawartości

BMW R1150R 2001 problem z odpaleniem po umyciu


Deebo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolega umył motocykl i już go nie odpalił, czasem chwyci przy próbie odpalenia bez gazu ale po kilku sekundach gaśnie, jeśli dodam gazu odrazu gaśnie, na początku zauważyłem, że nie działa pompa paliwa, powodem były zaśniedziałe styki na wtyczce, którą wyczyściłem, pompa już działa jednak to nie pomogło, sprawdziłem ciśnienie paliwa i wynosi ok 3 atm czyli tyle ile powinno. Orientujecie się co jeszcze mogę sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze niestety nie pomogło, wyczyściłem też chyba wszystkie wtyczki i gniazda, niektóre były zaśniedziałe jednak to też nie przyniosło żadnego efektu. Iskra jest, wtryski działają, narazie ładuje akumulator bo przy tych próbach trochę osłabł, a chce jeszcze sprawdzić ciśnienie w cylindrach, może to mycie motocykla to był tylko zbieg okoliczności, a problem leży gdzie indziej. Gdyby Ktoś jeszcze miał jakiś pomysł to proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że o co chodzi z tymi świecami? Czyżby świece i synchronizacja gaźników to witamina C na wszystkie bolączki?

Skoro kolega sprawdził iskra jest, i wspomniał coś o pompie paliwa to już wystarczający ślad żeby drążyć dalej ten temat. Pozatym dodanie gazu i gaśnięcie jednoznacznie wskazuje na brak wystarczającej ilości paliwa z wtryskiwaczy, uchylenie przepustnicy to droga wolna dla większej ilości powietrza i bez większej ilości benzyny to nie będzie gadać.

Sprawdź czy podczas kręcenia pompa pracuje ciągle.

Sprawdź czy działają wtryski, jeśli nie masz funkcji diagnostycznej to albo miernik albo na słuch

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem pompę, wpinałem w szereg, manometr i wskazywał prawidłowe ciśnienie, zasilałem ją także z zewnątrz i nie przyniosło żadnego efektu, sprawdzałem jeszcze dziś ciśnienie w cylindrach wyszło 12,5 i 12,3 bar, oraz odpałem po odłączeniu katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem pompę, wpinałem w szereg, manometr i wskazywał prawidłowe ciśnienie, zasilałem ją także z zewnątrz i nie przyniosło żadnego efektu, sprawdzałem jeszcze dziś ciśnienie w cylindrach wyszło 12,5 i 12,3 bar, oraz odpałem po odłączeniu katalizatora

A wtryski? powinieneś słyszeć przekaźnik po załączeniu stacyjki podający zasilanie na wtryski, samo sterowanie wtryskiem to już niestety trudniej sprawdzić, miernik..

Miałem podobny problem, tj. motocykl coś tam zapalał, ale na pół ssania, a jak dodałem gazu to gasł.

Okazało się że pracował tylko na paliwie z dysz ssania (mechaniczne sterowanie), a problem był w pompie.

Skoro u ciebie ciśnienie jest to musisz sprawdzić czy działają wtryski.

W bokserze to chyba można je łatwo wyjąć i zobaczyć jak pracują.

Bezpieczniki wystkie ok?

Edytowane przez Tuzmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnąłem przepustnice i jak kręce rozrusznikiem to widać, że wtryski rozpylają, rozbierałem jeszcze zawór reulacji ciśnienia żeby zobaczyć czy sitko się tam nie zapchało ale też wszystko ok, zresztą gdyby było inaczej to pewnie przy pomiarze ciśnienia by wyszło, chyba pozostaje szukać kogoś kto ma możliwość podpięcia tego sprzętu do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jaki tam typ alternatora masz - u mnie w RF jest zewnętrzny, 3 diodowy. Podczas mycia naleciało mi tam wody (przez otwory do chłodzenia) i w taki oto sposób uwaliłem alternator. Po odpaleniu brak ładowania, słaba iskra, silnik kichał, strzelał, pracował tak, jakby na 2 gary, nie miał siły wkręcić się na obroty aż po chwili zgasł i już nie zapalił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator jest zewnetrzny, ale dziala bo kontrolka ladowania gasnie. Juz chyhba sprawdzilem wszystko co moglem, pozostaje szukac problemu w sterowaniu zaplonem lub mieszanka a tego bez kompa chyba nie sprawdze, ten silnik poprostu odpala chodzi równo na oba gary ok 5 sek trochę poniżej 1000obr po czym gaśnie jakby brakowało paliwa.



teraz patrzę w serwisówkę i ciśnienie na cylindrach powinno być 10 bar, a dopiero poniżej 8,5 jest uznawane za złe, mi z pomiaru wyszło 12,5 co może być przyczyną wyższego ciśnienia w komorach cylindrów? Jakiś problem z zaworami?

Edytowane przez Deebo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz patrzę w serwisówkę i ciśnienie na cylindrach powinno być 10 bar, a dopiero poniżej 8,5 jest uznawane za złe, mi z pomiaru wyszło 12,5 co może być przyczyną wyższego ciśnienia w komorach cylindrów? Jakiś problem z zaworami?

może olej, albo masz niedokładny miernik

wg mnie to usterka elektryczna/elektroniczna - może regulator napięcia,może cewka lub przewody albo jakiś czujnik(sprzęgła , stopki z tych często padajacych), oby komputer wykazał co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...