Skocz do zawartości

Bandit 1200 wężykuje , niestabilny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , jak w temacie motocykl wężykuje mi jak oszalały przy każdej prędkości . Dodam że wcześniej było tak ale przy prędkościach > 200 i bardzo nieznacznie , najczęściej przy odchylaniu . Problem zaczął się po wymianie tylnej opony , dziś wyważyli mi i jak ją rozgrzałem postanowiłem na prostej przycisnąć i przy 160 złapałem takie shimmy że ledwo opanowałem , po odpuszczeniu gazu cały czas wężykował i przy 100 przestał . Dodam że z plecaczkiem wężykowanie ustępuje , do 220 brak jakichkolwiek problemów. Jak jadę sam to jest już maniana ... Dodam że jak jadę nawet 40 km/h i lekko popchnę kierownicę to traci równowagę i kładzie się raz na lewo raz na prawo.

Oponę kupiłem używaną u kolegi , jest równomiernie zużyta bez górek itp. z 2009r.

Brak luzu na łożysku główki (może być tak że luzu nie ma a łożysko i tak do wymiany ?)

Sprawdziłem kilka razy czy wszystko dokręcone

Olej w lagach dopiero co wymieniony

Przednia opona bez zastrzeżeń

Felgi wyważone

Nie wiem co jeszcze napisać , poprzednią oponę miałem mocno już wyjechaną i dlaczego gdy motocykl jest dociążony to problem ustaje??

Proszę o odpowiedzi , chciałbym się z tym jak najszybciej uporać .. zlot się zbliża a tu takie cyrki

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo opona w plecy, albo (co bardziej mi się wydaje) źle założone koło. Wybrałbym się do warsztacu to ma wyważarkę do opon. Parę złotych, a będzie spokój.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy łożysko główki ramy nie jest wybite. Luz na łożysku nie jest tragedią, bo tylko stuka i wk****ia. Skasowanie takiego luzu powoduje, że najczęściej okazuje się, że wybita jest bieżnia łożyska i kiera przyblokowuje się w pozycji na wprost. Efekt jest taki, że motocykl przy małych prędkościach będzie się walił raz na lewo, raz na prawo (tzw. myszkowanie), bo koło nie ma możliwości weżykować aby utrzymać prawidłowy tor jazdy.

Po mojemu to jest tak - miałeś luz na łożysku główki ramy, w warsztacie, przy wymianie koło Ci go skasowali, żeby zrobić Ci dobrze. To jest najczęstszy scenariusz, z jakim się spotykam.

 

Co do shimmy z plecaczkiem, bez plecaczka, powyżej 200, poniżej 200 to sprawdź jeszcze raz koła, jak pisze Buber. Zakup używki to często średni pomysł, szczególnie, że zapie****lasz, jak widzę.

 

 

pozdr

Edytowane przez jurjuszi

"Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)

"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz oponę z przodu ? (marka oraz model )

Pisząc wyważone felgi , miałeś oczywiście na myśli wyważone koła ?

 

Jak masz możliwość unieść przednie koło , to sprawdź czy kierownica lekko i swobodnie(bez zacięć) się obraca .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego. Ale nie aż tak bardzo jak piszesz.
Wymiana łożyska główki rozwiązała problem.

A w temacie opon - ta chabeta nie jeździ na byle czym. Ja mam teraz PILOT DOAD 2 i jest mega! Następny kpl będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak miałem na myśli wyważone koła . Z przodu mam Brigestone BT-023 Battlax i jest ona w bardzo dobrym stanie ,wymieniałem tylko tył na Metzeler z6, czytałem wcześniej opinie i były bardzo dobre na temat tej gumy . Podczas wcześniejszego wojowania jak miałem z tyłu Dunlopy D207 bez problemu ją zamykałem

 

Dokładnie Tadeo a tym bardziej że moment daje po dupie każdym oponom .

Najpierw pojadę do tego warsztatu w celu ponownego wyważenia a później dam mechanikowi do zrobienia te łożysko główki , dziwne że tak od razu się to nasiliło . Najwięcej chodziło mi o opinie tych co mieli do czynienia z takim czymś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No to piszę dla potomnych .. przyczyną niestabilności były ślizgi/panewki w lagach . W serwisówce zalecają wymianę razem z uszczelniaczami lub gdy są na nich przebarwienia . Koszt kompletu na larsson to 260 zł do B12 .

U mnie zsumowało się : zgubiony lub oderwany odważnik przedniego koła , łożysko główki było wymieniane i teraz cyrk , mechanik do którego teraz dałem powiedział że luzu nie ma, ale ktoś założył nowe łożysko w stare prowadzenia czy jakieś blaszki w główce ramy . W efekcie zainwestowałem w komplet łożyska główki :angry: .

Teraz moto idzie jak japoniec stworzył ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...