Skocz do zawartości

CBR 600 F4i wysokie spalanie?


Saturnus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z chyba zbyt dużym spalaniem w CBR F4i Sport 2002r. - przebieg 22 tys.km (udokumentowany).

 

Spalanie:

9l przy w miarę ostrej jeździe.

7,8l przy mega spokojnej.

 

Wymieniłem filtr powietrza i zsynchronizowałem wtryski. Co ciekawe, były dość mocno rozjechane.

 

Spalanie spadło:

 

8,8l przy dynamicznej jeździe.

7,2l - 7,5l przy normalnej jeździe. Przelotówka 130-160km/h na trasie i trochę spokojnego (50-100km/h) jeżdżenia po mieście.

Obroty 5-9 tys. Zdarzyło się sporadycznie odkręcić do końca ale nastawienie przemieszczania się.

 

Wydech jest sportowy ale przykręciłem oryginał i nie ma żadnej zmiany. Wersja raczej bez sondy lambda. Brak otworu w dolocie. Żadnych śladów, przewodów po sondzie nie ma. Co ciekawe upuściłem jakieś 300-400ml oleju, bo tyle było ponad max. Prawdopodobnie poprzednik wlał ponad stan (choć tego nie wiem - Motul 5100 10W40, wymiana 2tys.km temu). Olej wyraźnie śmierdzi benzyną. Nie zauważyłem teraz, żeby poziom się podniósł. Mechanik stwierdził, że to przez jazdę na brudnym filtrze powietrza i użytkowanie w mieście na krótkich odcinkach.

 

Nie mam pomysłu co może być przyczyną zbyt wysokiego spalania? Regulacja zaworów? (serwisówka przewiduje inspekcję co 25tys.km) Lejące wtryski? Regulator ciśnienia paliwa? Kontrolka FI nie pokazuje żadnych błędów. Świece NGK irydowe zmieniane 2 tys.km temu.

 

 

Nie oczekuję, spalania 5l ale czytałem, że przy spokojnej jeździe nie powinno przekraczać 6-6,5l.

7l jeżdżąc do 200km/h i na torze kartingowym (wyłącznie na 2 biegu)

 

Pozdro

Edytowane przez Saturnus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm wydaje sie ze w normie , dosc mocno krecisz i do tego jazda po miescie , przejedz sie na trasie z predkoscia 100 km/h i 6 biegu , wtedy sprawdz spalanie. Mi w VFR udalo sie zejsc do 5 , ale to mordega na trasie z predksocia 80 km/h , max to 10 na autostradzie 200 km/h i pelnym gazie , moto bylo obladowane sakwami i innymi tabolami na urlopie.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm wydaje sie ze w normie , dosc mocno krecisz i do tego jazda po miescie , przejedz sie na trasie z predkoscia 100 km/h i 6 biegu , wtedy sprawdz spalanie. Mi w VFR udalo sie zejsc do 5 , ale to mordega na trasie z predksocia 80 km/h , max to 10 na autostradzie 200 km/h i pelnym gazie , moto bylo obladowane sakwami i innymi tabolami na urlopie.

 

Dzięki za odpowiedź. Ile pali na trasie, równe 100km/h 4,5 obr. nie mam cierpliwości sprawdzać, bo i tak w ten sposób nie będę jeździł. Po prostu się nie da. Zresztą po co sobie robić taką karę? :)

 

A co do obrotów, no to jest sześćsetka i chcesz czy nie chcesz, musisz kręcić. Do 7 tys.obr można kawę sobie parzyć.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak powinno być ale moja F3 (jeszcze przy fabrycznym przełożeniu) przy dynamicznej jeździe poza obszarem zabudowanym spalała powyżej 10l/100km

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już też 10l/100km zobaczyłem. Ale można było sprawdzić czy motocykl nie jest zepsuty. :)

 

Opowieści o spalaniu max. 6l pochodzą chyba od tych co sprawdzają jak silnik pracuje przy prędkości 90km/h na ostatnim biegu :huh:

Moja F3 przy lataniu 50/50 miasto/trasa 90-160km/h - 5,5l/100km, tyle że jazda płynna, tj. bez kręcenia na czerwone i stawiania na koło.

Tak więc na pewno masz coś nie teges

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze ... jakie masz przełożenie - jakie zębatki na przód i na tył.

Moja stara F4 na 14 zębach z przodu też potrafił do 10l dobić, no ale potrafiła też wtedy na szóstce do odcięcia dojść hehe. Na normalnym przełożeniu i przy jeździe do 140km/h, bez przekraczania 8 tys obrotów pali około 6l, a kiedy się od czasu do czasu kręci powyżej to już trzeba się z tą 7 liczyć. Na motopopołudniach wychodziło ok 9-10l na 100km (spokojny dojazd do Poznania i powrót do domu z pałowaniem po torze). F4i palą więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie standardowe 16/46. Sport ma 1 ząb więcej z tyłu. Jak będę zmieniał napęd, to myślę o 15 z przodu ale wtedy spalanie jeszcze wzrośnie :/

 

Póki co nie udało mi się zejść poniżej 7,2l. Jechałem wtedy też z banditem 650, który momentami jechał trochę wolniej i u niego 6,5l.

Najlepiej chyba ustawię się z kimś na "ekonomicznej" F4i. Wtedy wyjdzie czarno na białym, czy coś ze mną czy z motocyklem jest nie tak ;)

 

Po synchro przepustnic i wymianie filtra motocykl dłużej pracuje na ssaniu (ok. 3 min). Wcześniej przy temp. 37 C miał już ok. 1,3obr.

Teraz pracuje na podwyższonych obrotach aż do 51 C. Po przejrzeniu youtube, wygląda na to, że jest to normalne.

 

Pozdro

Edytowane przez Saturnus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, płynu chłodniczego nie wymieniałem. Stestowałem go aerometrem i pokazuje -40C, dlatego dałem sobie spokój.

Podczas jazdy temp. 78-82 C. W mieście szybko rośnie do nawet 100C ale to chyba normalne. Wentylator pracuje poprawnie, od 106C i wyłącza go na 104C.

 

We wtorek zmieniam olej na Castrola 10W50, to może płyn chłodniczy od razu machnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie 1000rr pali od 4,2 przy 100km/h, przez 6 przy normalnej dynamicznej jeździe, do 8,5 przy bardzo dynamicznej i gumowaniu gdzie się tylko da. Chłopakom różnego rodzaju 600cc, palą tak samo jeżeli chodzi o dwie ostanie wartości. Uważam że 600cc i 7,5l/100km przy prędkości 140km/h to dużo za dużo, o jakieś 1,5l. Maksymalnie mi komputer pokazał 18l/100km, ale to przy vmax, nawet na torze tyle nie pali, bo tam wychodzi średnio około 14l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,2l - 1000rr :biggrin: Zapewne na postoju.

Zatankuj do pełna wyjeździj, zatankuj znowu. U mnie im niższy profil opony tym "mniej pali" :)

Jakbym nie jeździł wychodzi średnio 7L

Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.pl

Automatyzacja produkcji, kartoniarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...