Saturnus Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, mam problem z chyba zbyt dużym spalaniem w CBR F4i Sport 2002r. - przebieg 22 tys.km (udokumentowany). Spalanie:9l przy w miarę ostrej jeździe.7,8l przy mega spokojnej. Wymieniłem filtr powietrza i zsynchronizowałem wtryski. Co ciekawe, były dość mocno rozjechane. Spalanie spadło: 8,8l przy dynamicznej jeździe.7,2l - 7,5l przy normalnej jeździe. Przelotówka 130-160km/h na trasie i trochę spokojnego (50-100km/h) jeżdżenia po mieście.Obroty 5-9 tys. Zdarzyło się sporadycznie odkręcić do końca ale nastawienie przemieszczania się. Wydech jest sportowy ale przykręciłem oryginał i nie ma żadnej zmiany. Wersja raczej bez sondy lambda. Brak otworu w dolocie. Żadnych śladów, przewodów po sondzie nie ma. Co ciekawe upuściłem jakieś 300-400ml oleju, bo tyle było ponad max. Prawdopodobnie poprzednik wlał ponad stan (choć tego nie wiem - Motul 5100 10W40, wymiana 2tys.km temu). Olej wyraźnie śmierdzi benzyną. Nie zauważyłem teraz, żeby poziom się podniósł. Mechanik stwierdził, że to przez jazdę na brudnym filtrze powietrza i użytkowanie w mieście na krótkich odcinkach. Nie mam pomysłu co może być przyczyną zbyt wysokiego spalania? Regulacja zaworów? (serwisówka przewiduje inspekcję co 25tys.km) Lejące wtryski? Regulator ciśnienia paliwa? Kontrolka FI nie pokazuje żadnych błędów. Świece NGK irydowe zmieniane 2 tys.km temu. Nie oczekuję, spalania 5l ale czytałem, że przy spokojnej jeździe nie powinno przekraczać 6-6,5l. 7l jeżdżąc do 200km/h i na torze kartingowym (wyłącznie na 2 biegu) Pozdro Edytowane 4 Czerwca 2013 przez Saturnus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 (edytowane) hm wydaje sie ze w normie , dosc mocno krecisz i do tego jazda po miescie , przejedz sie na trasie z predkoscia 100 km/h i 6 biegu , wtedy sprawdz spalanie. Mi w VFR udalo sie zejsc do 5 , ale to mordega na trasie z predksocia 80 km/h , max to 10 na autostradzie 200 km/h i pelnym gazie , moto bylo obladowane sakwami i innymi tabolami na urlopie. Edytowane 5 Czerwca 2013 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturnus Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 hm wydaje sie ze w normie , dosc mocno krecisz i do tego jazda po miescie , przejedz sie na trasie z predkoscia 100 km/h i 6 biegu , wtedy sprawdz spalanie. Mi w VFR udalo sie zejsc do 5 , ale to mordega na trasie z predksocia 80 km/h , max to 10 na autostradzie 200 km/h i pelnym gazie , moto bylo obladowane sakwami i innymi tabolami na urlopie. Dzięki za odpowiedź. Ile pali na trasie, równe 100km/h 4,5 obr. nie mam cierpliwości sprawdzać, bo i tak w ten sposób nie będę jeździł. Po prostu się nie da. Zresztą po co sobie robić taką karę? :) A co do obrotów, no to jest sześćsetka i chcesz czy nie chcesz, musisz kręcić. Do 7 tys.obr można kawę sobie parzyć. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 nie wiem jak powinno być ale moja F3 (jeszcze przy fabrycznym przełożeniu) przy dynamicznej jeździe poza obszarem zabudowanym spalała powyżej 10l/100km Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturnus Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 No ja już też 10l/100km zobaczyłem. Ale można było sprawdzić czy motocykl nie jest zepsuty. :) Opowieści o spalaniu max. 6l pochodzą chyba od tych co sprawdzają jak silnik pracuje przy prędkości 90km/h na ostatnim biegu :huh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 No ja już też 10l/100km zobaczyłem. Ale można było sprawdzić czy motocykl nie jest zepsuty. :) Opowieści o spalaniu max. 6l pochodzą chyba od tych co sprawdzają jak silnik pracuje przy prędkości 90km/h na ostatnim biegu :huh:Moja F3 przy lataniu 50/50 miasto/trasa 90-160km/h - 5,5l/100km, tyle że jazda płynna, tj. bez kręcenia na czerwone i stawiania na koło.Tak więc na pewno masz coś nie teges Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Wtryski palą więcej od gaźników. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 po pierwsze ... jakie masz przełożenie - jakie zębatki na przód i na tył.Moja stara F4 na 14 zębach z przodu też potrafił do 10l dobić, no ale potrafiła też wtedy na szóstce do odcięcia dojść hehe. Na normalnym przełożeniu i przy jeździe do 140km/h, bez przekraczania 8 tys obrotów pali około 6l, a kiedy się od czasu do czasu kręci powyżej to już trzeba się z tą 7 liczyć. Na motopopołudniach wychodziło ok 9-10l na 100km (spokojny dojazd do Poznania i powrót do domu z pałowaniem po torze). F4i palą więcej. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturnus Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) Przełożenie standardowe 16/46. Sport ma 1 ząb więcej z tyłu. Jak będę zmieniał napęd, to myślę o 15 z przodu ale wtedy spalanie jeszcze wzrośnie :/ Póki co nie udało mi się zejść poniżej 7,2l. Jechałem wtedy też z banditem 650, który momentami jechał trochę wolniej i u niego 6,5l.Najlepiej chyba ustawię się z kimś na "ekonomicznej" F4i. Wtedy wyjdzie czarno na białym, czy coś ze mną czy z motocyklem jest nie tak ;) Po synchro przepustnic i wymianie filtra motocykl dłużej pracuje na ssaniu (ok. 3 min). Wcześniej przy temp. 37 C miał już ok. 1,3obr.Teraz pracuje na podwyższonych obrotach aż do 51 C. Po przejrzeniu youtube, wygląda na to, że jest to normalne. Pozdro Edytowane 7 Czerwca 2013 przez Saturnus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 A spróbuj wymienić płyn chłodniczy bo możliwe że nie był wymieniany od nowości i stracił swoje właściwości. Może to mieć wpływ na temperaturę pracy silnika i na spalanie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturnus Opublikowano 7 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Fakt, płynu chłodniczego nie wymieniałem. Stestowałem go aerometrem i pokazuje -40C, dlatego dałem sobie spokój.Podczas jazdy temp. 78-82 C. W mieście szybko rośnie do nawet 100C ale to chyba normalne. Wentylator pracuje poprawnie, od 106C i wyłącza go na 104C. We wtorek zmieniam olej na Castrola 10W50, to może płyn chłodniczy od razu machnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 płyn w chłodnicy..... boże dopomóż ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Oj tam, oj tam... Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adas7 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Mnie 1000rr pali od 4,2 przy 100km/h, przez 6 przy normalnej dynamicznej jeździe, do 8,5 przy bardzo dynamicznej i gumowaniu gdzie się tylko da. Chłopakom różnego rodzaju 600cc, palą tak samo jeżeli chodzi o dwie ostanie wartości. Uważam że 600cc i 7,5l/100km przy prędkości 140km/h to dużo za dużo, o jakieś 1,5l. Maksymalnie mi komputer pokazał 18l/100km, ale to przy vmax, nawet na torze tyle nie pali, bo tam wychodzi średnio około 14l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszKoo Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 4,2l - 1000rr :biggrin: Zapewne na postoju.Zatankuj do pełna wyjeździj, zatankuj znowu. U mnie im niższy profil opony tym "mniej pali" :)Jakbym nie jeździł wychodzi średnio 7L Cytuj Strony internetowe i aplikacje www: www.seeyou.net.plAutomatyzacja produkcji, kartoniarki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.