Mateusz Moskała Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Witam. Jestem nowym użytkownikiem więc na początku chciałbym się przywitać. Wracając do tematu zakupiłem sobie Yamaha FZR 1000 1989r 107 kw. Zrobiłem nią 1300 km w 2 tygodnie po zakupie i postanowiłem wymienić olej na 10w40 MOTUL. Zrobiłem po wymianie ok 300 km i zaczeło mi coś stukać. Mianowicie na postoju bez gazu cisza a od 2 tyś stuka. No to myślę sobie że panewka. Wyciąggnołem silnik, rozebrałem i się okazało że panewki na korbowodach są nie uszkodzone ale na wale zą zatarte. Pół panewki na wałku rozżądu na jednym cylindrze na ssącym są też zatarte aż szklanek nie szło wyciągnąć. Ogólnie mam pytanie czy jeśli bym kupił panewki w serwisie bo są dostepne i jakbym zawiózł wał do szlifu i prostowania to czy to jeszcze pojeździ? Dodałem zdjęcie panewki.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Nawet o tym nie myśl, chyba że na kolejne 1300km(przy dobrych wiatrach). Szukaj używki bo tych silników się nie remontuje tylko reguluje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Moskała Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Nawet o tym nie myśl, chyba że na kolejne 1300km(przy dobrych wiatrach). Szukaj używki bo tych silników się nie remontuje tylko reguluje :)Czyli mam szukać silnika lub wału korbowego?? Myślę że wolę to sprzedać bo te silniki z alledrogo.pl są pewnie przeżyłowane. Ale z 2 strony jakim cudem jeśli wał da się do szlifu i kupi oryginalne panewki z serwisu to dlaczego może się to ponownie stać? Ja poprostu tego nie rozumiem. Możemi ktoś to wytłumaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Poszukaj sobie na forum tematów odważnych którzy się tego podjęli... Max 1000km i znowu stuka.W Polsce nie ma nikogo kto by to ogarnął... W grę wchodzi zbyt precyzyjna obróbka i utwardzenie materiału po niej - takie rzeczy tylko w fabryce...Dół zatarty, góra zatarta - pewnie ktoś go właśnie wyremontował na sprzedaż i takie są tego efekty...Zostaw sobie go na części, np skrzynia, sprzęgło itp. Szukaj pieca z gwarancją i tyle... Nic innego nie wymyślisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Moskała Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Poszukaj sobie na forum tematów odważnych którzy się tego podjęli... Max 1000km i znowu stuka.W Polsce nie ma nikogo kto by to ogarnął... W grę wchodzi zbyt precyzyjna obróbka i utwardzenie materiału po niej - takie rzeczy tylko w fabryce...Dół zatarty, góra zatarta - pewnie ktoś go właśnie wyremontował na sprzedaż i takie są tego efekty...Zostaw sobie go na części, np skrzynia, sprzęgło itp. Szukaj pieca z gwarancją i tyle... Nic innego nie wymyślisz...Przekonałeś mnie. Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Do tych silników producent nie przewiduje nad wymiarowych panewek Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Moskała Opublikowano 18 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Do tych silników producent nie przewiduje nad wymiarowych panewekNo dzwoniłem do serwisu i panewki kosztują 25 zł za sztukę lecz nie wiem czy są nadwymiary. A tak z ciekawości zapytałem ile wał korbowy kosztuje to mi powiedział 5300 zł!!! ;D to kupię sobie za to 2 yamaszki ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nico Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Dziwne, ze po wymianie oleju zrobiles 300km i zaczelo stukac...Moze to olej byl jakis trefny i panwie dostaly po dupie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian zxr Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 (edytowane) jeśli silniczek jest zdrowy ( tłoczki pierścienie itp ... ) to kup używany wał i nowe panewki (albo tak jak Młody napisał szukaj piec z gwarancja ) . szlifu nie rób , bo tak jak koledzy piszą gówno to da :/ pytanie odnośnie oleju który kupiłeś - 10w40 MOTUL jaki dokładnie to olej ? bo ja moją ninją śmigam na takim http://stores.sportbiketrackgear.com/Detail.bok?no=9399 i nie mam kłopotów ... ( odpukać ! ) A Ty mówisz że wszystko było ok do momentu wymiany a po wymianie padł silnik ? do filtra oleju wlałeś trochę oleju ? może na sucho wystartował i nim zassał olej ugotowały się panewy... Edytowane 19 Maja 2013 przez krystian zxr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Moskała Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Motul 10w40 5100 ester. A panewy nie mogły się ugotować przez wymianę oleju bo jest przecież zawór zwrotny oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Kolego krystian zxr, czy wg ciebie silnik sportowego motocykla z 89r moze byc po 24 latach "zdrowy" ???To byl zlom przed nabycim go przez obecnego wlasciciela, w ktorego rekach sie aktualnie rozsypal i tyle.Jak znajdzie silnik z tego rocznika ktory sie jeszcze kreci to niech kupi i wymieni, jakiekolwiek remonty sa finansowonieoplacalne. Taki uzywany silnik trzeba bardzo dokladnie sprawdzic przed zakupem i kupowac z gwarancja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Moskała Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Kolego krystian zxr, czy wg ciebie silnik sportowego motocykla z 89r moze byc po 24 latach "zdrowy" ???To byl zlom przed nabycim go przez obecnego wlasciciela, w ktorego rekach sie aktualnie rozsypal i tyle.Jak znajdzie silnik z tego rocznika ktory sie jeszcze kreci to niech kupi i wymieni, jakiekolwiek remonty sa finansowonieoplacalne. Taki uzywany silnik trzeba bardzo dokladnie sprawdzic przed zakupem i kupowac z gwarancja.No wiesz. Aktualnie jestem niezbyt bogaty a pasja zmusiła mnie do zakupu. Raczej jednak zrezygnuję z naprawy. Uszczelka pod głowice 200zł. głowica ok 300 zł, regeneracja głowicy pewnie też dużo, wał ok 300-500zł, wyjdzie prawie tyle co silnik który niewiadomo czy będzie dobry. Cóż, naprawdę szkoda mi tego motocykla no ale nic na to nie poradzę ;( Lecz po rozebraniu silnika stwierdziłem że Yamaha to naprawdę solidny motor. Poskładam silnik, wrzucę do ramy i na sprzedaż oczywiście jako uszkodzony. Kupię sobie ten sam motocykl lecz tak 94-95 może kocie oczy ;) Pozdrawiam i życzę wszystkim żeby nie mieli takich nieprzyjemności jakich doświadczyłem! ;0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Daj sobie już spokój z FZR, te sprzęty to jeżdżące problemy. Jak chcesz mieć tanio i bezawaryjnie to szukaj cbr 600 ew. 900 (tylko że do 900 silniki są drogie) albo gsxr 750. Te stare yamachy nie wytrzymują próby czasu naprawdę nie warto drugi raz ryzykować kupna tego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Moskała Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Daj sobie już spokój z FZR, te sprzęty to jeżdżące problemy. Jak chcesz mieć tanio i bezawaryjnie to szukaj cbr 600 ew. 900 (tylko że do 900 silniki są drogie) albo gsxr 750. Te stare yamachy nie wytrzymują próby czasu naprawdę nie warto drugi raz ryzykować kupna tego modelu.Ok dzięki ale raczej Hondy nie kupię. Gsxr 1000 bym kupił na następny raz. Interesują mnie tylko litrówki. Ale dzięki! Pozdro!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slash Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Daj sobie już spokój z FZR, te sprzęty to jeżdżące problemy. Jak chcesz mieć tanio i bezawaryjnie to szukaj cbr 600 ew. 900 (tylko że do 900 silniki są drogie) albo gsxr 750. Te stare yamachy nie wytrzymują próby czasu naprawdę nie warto drugi raz ryzykować kupna tego modelu. Zanim napiszesz jeszcze raz takie herezje, to pomyśl 2 razy czy wiesz o czym piszesz. Serwis Motocyklowy KrosnoPużaka 22609248264 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi