zioło18 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 witam, mam pytanie może głupie ale męczy mnie od jakiegoś czasu. Podczas ustawiania zaworów w swoim gsx600f 1997r zauważyłem że kiedy obracam wał kręcąc śrubą przy impulsatorze to słychać stuki w silniku. ja tłumacze to sobie że to tryby od alternatora i kosza sprzęgłowego mają jakieś delikatne luzy i to powód stuków. Pytanie czy to normalne ? Czy taki dźwięk może dawać np. kończąca się panewka? postaram się niedługo zamieścić materiał video z tego pukania tymczasem wszelkie sugestie mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 w którą stronę kręcisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioło18 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 impulsator mam z prawe i kręce też w prawo tak jak normalnie po odpaleniu kręci się wał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 (edytowane) Wątpie, żeby panewka się odzywała przy kręceniu kluczem. Edytowane 7 Kwietnia 2013 przez bubel1443 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Jak na pracującym silniku jest cicho to się nie przejmuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioło18 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 no właśnie nie jest cicho na pracującym, on w ogóle chodzi jakby kilo gwoździ tam latało. a zaczęło się po zimie. (czyt. po tym jak wyregulowałem zawory i wyjąłem napinacz rozrządu do sprawdzenia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alkad Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Bardzo mozliwe że podczas wyciągania napinacza, skoczył ci rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Bardzo mozliwe że podczas wyciągania napinacza, skoczył ci rozrząd.A to ciekawe, napisz proszę jakby to miało wyglądać? Panewka nie będzie się odzywać przy kręceniu wałem przy pomocy klucza...chyba, ze w ogóle jej tam nie ma.Opisz w jaki sposób włożyłeś napinacz.Robiłeś to wcześniej czy to pierwszy raz?Miałeś serwisówkę? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alkad Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Słyszałem o przypadku chyba w gs 500, gośc wyciągał napinacz, łańcuch się poluzował a jakieś zawory wiadomo były dociśniete i skoczyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Słyszałem o przypadku chyba w gs 500, gośc wyciągał napinacz, łańcuch się poluzował a jakieś zawory wiadomo były dociśniete i skoczyło.Masakra. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zioło18 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 robiłem to pierwszy raz ale z serwisówką i przed pracą przygotowałem sie merytorycznie.a więc tak: wyjęłem napinacz w kolejności duża śruba trzymająca sprężynke (napinacz automat mechaniczny) puźniej dwie boczne przytwierdzające go do głowicy. sprawdziłem z 21 ząbków zostały 4. wcisnęłem napinacz ręką do końca (po odblokowaniu zapadki) i przykręciłem go do głowicy po czym przykręciłem śrube ze spręzynką napinacz naciągnął sie jednak puźniej okazało sie że tym razem zostało 6 ząbków do końca(być może słaba sprężynka)wątpie żeby rozrząd przeskoczył miałem ściągniętą pokrywe zaworów więc widziałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Ty sobie wymień lepiej rozrząd zanim Ci się ten silnik rozleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Rafael - you are jumping to conclusions.To mechanika i pewna odpowiedzialnosc za swoje slowa obowiazuje. Trzeba po prostu ustawic rozrzad na znaki wg rysunku z serwisowki i sprawdzic polozenie walkow rozrzadu.Jesli wszystko jest zgodne z rysunkiem to jest dalej dobrze.Powodem stukow moze byc zarowno luz miedzy zebami wspolpracujacych kol zebatych w przeniesieniu napedu jakprzede wszystkim luz w amortyzatorze sprzegla, co jest typowa przypadloscia tych silnikow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubel1443 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Metaliczny dźwięk pod regulacji zaworów, może być również jakby były za duże luzy zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 To musiały by być kosmiczne luzy żeby przy obracaniu kluczem dzwoniły. Jeśli coś stuka to raczej przychylałbym się do opinii p.Adama albo ewentualnie podejrzewałbym rozrusznik jeśli w tym silniku trzeba kręcić wałem w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.