Skocz do zawartości

obracanie wałem na zgaszonym silniku


zioło18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie może głupie ale męczy mnie od jakiegoś czasu. Podczas ustawiania zaworów w swoim gsx600f 1997r zauważyłem że kiedy obracam wał kręcąc śrubą przy impulsatorze to słychać stuki w silniku. ja tłumacze to sobie że to tryby od alternatora i kosza sprzęgłowego mają jakieś delikatne luzy i to powód stuków. Pytanie czy to normalne ? Czy taki dźwięk może dawać np. kończąca się panewka? postaram się niedługo zamieścić materiał video z tego pukania tymczasem wszelkie sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mozliwe że podczas wyciągania napinacza, skoczył ci rozrząd.

A to ciekawe, napisz proszę jakby to miało wyglądać?

 

Panewka nie będzie się odzywać przy kręceniu wałem przy pomocy klucza...chyba, ze w ogóle jej tam nie ma.

Opisz w jaki sposób włożyłeś napinacz.

Robiłeś to wcześniej czy to pierwszy raz?

Miałeś serwisówkę?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o przypadku chyba w gs 500, gośc wyciągał napinacz, łańcuch się poluzował a jakieś zawory wiadomo były dociśniete i skoczyło.

Masakra.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem to pierwszy raz ale z serwisówką i przed pracą przygotowałem sie merytorycznie.

a więc tak: wyjęłem napinacz w kolejności duża śruba trzymająca sprężynke (napinacz automat mechaniczny) puźniej dwie boczne przytwierdzające go do głowicy. sprawdziłem z 21 ząbków zostały 4. wcisnęłem napinacz ręką do końca (po odblokowaniu zapadki) i przykręciłem go do głowicy po czym przykręciłem śrube ze spręzynką napinacz naciągnął sie jednak puźniej okazało sie że tym razem zostało 6 ząbków do końca(być może słaba sprężynka)

wątpie żeby rozrząd przeskoczył miałem ściągniętą pokrywe zaworów więc widziałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafael - you are jumping to conclusions.

To mechanika i pewna odpowiedzialnosc za swoje slowa obowiazuje.

 

Trzeba po prostu ustawic rozrzad na znaki wg rysunku z serwisowki i sprawdzic polozenie walkow rozrzadu.

Jesli wszystko jest zgodne z rysunkiem to jest dalej dobrze.

Powodem stukow moze byc zarowno luz miedzy zebami wspolpracujacych kol zebatych w przeniesieniu napedu jak

przede wszystkim luz w amortyzatorze sprzegla, co jest typowa przypadloscia tych silnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...