Skocz do zawartości

obracanie wałem na zgaszonym silniku


zioło18
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie może głupie ale męczy mnie od jakiegoś czasu. Podczas ustawiania zaworów w swoim gsx600f 1997r zauważyłem że kiedy obracam wał kręcąc śrubą przy impulsatorze to słychać stuki w silniku. ja tłumacze to sobie że to tryby od alternatora i kosza sprzęgłowego mają jakieś delikatne luzy i to powód stuków. Pytanie czy to normalne ? Czy taki dźwięk może dawać np. kończąca się panewka? postaram się niedługo zamieścić materiał video z tego pukania tymczasem wszelkie sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mozliwe że podczas wyciągania napinacza, skoczył ci rozrząd.

A to ciekawe, napisz proszę jakby to miało wyglądać?

 

Panewka nie będzie się odzywać przy kręceniu wałem przy pomocy klucza...chyba, ze w ogóle jej tam nie ma.

Opisz w jaki sposób włożyłeś napinacz.

Robiłeś to wcześniej czy to pierwszy raz?

Miałeś serwisówkę?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o przypadku chyba w gs 500, gośc wyciągał napinacz, łańcuch się poluzował a jakieś zawory wiadomo były dociśniete i skoczyło.

Masakra.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem to pierwszy raz ale z serwisówką i przed pracą przygotowałem sie merytorycznie.

a więc tak: wyjęłem napinacz w kolejności duża śruba trzymająca sprężynke (napinacz automat mechaniczny) puźniej dwie boczne przytwierdzające go do głowicy. sprawdziłem z 21 ząbków zostały 4. wcisnęłem napinacz ręką do końca (po odblokowaniu zapadki) i przykręciłem go do głowicy po czym przykręciłem śrube ze spręzynką napinacz naciągnął sie jednak puźniej okazało sie że tym razem zostało 6 ząbków do końca(być może słaba sprężynka)

wątpie żeby rozrząd przeskoczył miałem ściągniętą pokrywe zaworów więc widziałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafael - you are jumping to conclusions.

To mechanika i pewna odpowiedzialnosc za swoje slowa obowiazuje.

 

Trzeba po prostu ustawic rozrzad na znaki wg rysunku z serwisowki i sprawdzic polozenie walkow rozrzadu.

Jesli wszystko jest zgodne z rysunkiem to jest dalej dobrze.

Powodem stukow moze byc zarowno luz miedzy zebami wspolpracujacych kol zebatych w przeniesieniu napedu jak

przede wszystkim luz w amortyzatorze sprzegla, co jest typowa przypadloscia tych silnikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musiały by być kosmiczne luzy żeby przy obracaniu kluczem dzwoniły. Jeśli coś stuka to raczej przychylałbym się do opinii p.Adama albo ewentualnie podejrzewałbym rozrusznik jeśli w tym silniku trzeba kręcić wałem w prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...