krl Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) Czas na kilka zdjęć z przemiany moich dziewiątek – nazywanych „Dziadkiem” 999S kupiłem w jednym celu – przebudowy motocykla na tor – tak by mieć motocykl na Track Day’e Rozpocząłem od poszukiwań odpowiedniego motocykla – na moim celowniku był tylko i wyłącznie Ducati 999S najchętniej model po lifcie czyli rocznik 05,06. Niestety znalezienie odpowiedniej sztuki okazało się trudniejsze niż myślałem – więc w moich planach pojawił się model z rocznika 03,04 ale musiał być w stanie jak na swój rocznik idealnym i taka sztuka zawitała w moim garażu. Dzień po zakupie Ducati 999S rocznik 03 w drodze z Warszawy do Trójmiasta. Przed rozpoczęciem modyfikacji należało sprawdzić na torze słabe i mocne strony „Dziadka” tak by nie inwestować pieniędzy w zbędne części. Pierwszy sprawdzian na Torze Panonniaring – motocykl bez przeróbek i modyfikacji z seryjnymi oponami – zaskoczył mnie zdecydowanie in plus a najlepszym tego dowodem był całkiem niezły czas.Później pierwsze jazdy 999S na Torze Poznań Po sezonie rozpoczęła się długa i dość mozolna praca nad „Dziadkiem” by wyeliminować jego najsłabsze punkty i stworzyć motocykl na tor. Poniżej pierwszy w tym sezonie wypad na tor. Trudno w to uwierzyć patrząc za okno na koniec marca 2013 ale zdjęcia są wykonane na początku marca tego roku. Edytowane 29 Marca 2013 przez krl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Ładna, gratulacje Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goguś Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Cudo! :) Dobrych czasów! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 ile Ty masz wzrostu? Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarolaS Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Jest na co popatrzeć ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Zajebisty Dziadek!Jakie mody? Co to za najsłabsze punkty, które wyeliminowałeś?Ile zszedłeś z masy motocykla?Jakie odczucia po modach? PS. Czemu, do jasnej cholery, seria 999 nie ma monowahacza? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oktanski Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Napisz coś więcej na temat tej przebudowy, bo poza zmienionymi owiewkami, wywalonymi niektórymi osłonami i innym tylnym stelażem (a może został tylko pomalowany?) niewiele się zmieniło na pierwszy rzut oka. Co pod spodem? :D I pozwól, że powtórzę pytanie ernestaZL: Ile Ty masz wzrostu?! :P Cytuj Only biker knows why a dog sticks his head out of a car window. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krystian zxr Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 maszyna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krl Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Zacznę od wzrostu – faktycznie na tym zdjęciu wzrostem bliżej mi do Pedrosy niż do Haydena ale to tylko i wyłącznie na tym zdjęciu – mam kilka bardzo podobnych ujęć i wyglądam na nich nie na takiego „malucha”. Wysoki nie jestem mam 170cm ale faktycznie na zdjęciu wyglądam na 150cm.Wzrost wyjaśniony mogę przejść do sedna sprawy a więc „Dziadka”.Pierwszy mój wyjazd na tor dziewiątkami miał odpowiedzieć mi na pytanie co jest najsłabszym a co najmocniejszym punktem dziewiątek. Jednak zaraz po zakupie motocykl trafił do serwisu by zobaczyć co w trawie piszczy – przeszedł gruntowny przegląd z wymianą zaworów, uszczelek, pasków, rolek, płynów etc. Po wykonaniu przeglądu i stosownych napraw można było spokojnie pojechać na tor.W wielkim skrócie mogę napisać, że słabe punkty można ograniczyć było do jednej ale jakże istotnej na torze sprawy – HAMULCE. Bardzo szybko cały układ ulegał przegrzaniu co uniemożliwiało jazdę na dystansie dłuższym niż 6 – 7 okrążeń. Okazało się także, że modyfikacji wymaga zawieszenie, po pierwsze zapewne od nowości nikt tam nie zaglądał (poza wymianą uszczelniaczy) a po drugie jak w przypadku każdego motocykla będzie trzeba dostosować sprężyny do wagi motocykla z kierownikiem. Ogólnie pierwszy wyjazd na tor wzbudził we mnie bardzo pozytywne odczucia, zakończyłem swoją przygodę z wyścigami w 2006r. na R1, która posiadała znacznie więcej mocy niż „Dziadek” jednak absolutnie nie czułem braku mocy w 999 a prowadzenie motocykla to naprawdę najwyższa półka.Przed kolejnym wyjazdem na tor tym razem do Poznania wprowadziłem parę zmian założyłem krótsze przełożenie, zmieniłem płyn hamulcowy i założyłem klocki RACE. Niestety te drobne modyfikacje nic nie dały – wiedziałem, że do końca sezonu muszę dojechać w takiej konfiguracji a po sezonie biorę się za zmiany. Po sezonie dziadek został rozebrany do najmniejszej śrubki i złożony od nowa z kilkoma modyfikacjami i zmianami. Modyfikacje:- Kompletny układ wydechowy Termignoni 54mm- ECU + Air filtr RACE- Quick Shifter Ducati Performance-Zawieszenia firmy OHLINS zostało wysłane do ANDREANIEGO na pełen serwis, wymianie sprężyn, tłoczków, uszczelniaczy etc. Sprężyny tył, przód dobrane pod wagę motocykla i jeźdźca -Pompa hamulca BREMBO RCS 18x20 -Pompa sprzęgła BREMBO RCS 16x18 -Tarcze hamulcowe BREMBO HP- Klocki BREMBO S.C.-Owiewki BIKEPLAST Laminat-Szyba Racing Bulb-Sety GILLES-KIEROWNICE PP Racing-GPS LapTimer- wyświetlacz obsługiwany przez oryginalne zegary-QUICK SHIFTER Ducati Performance-Tylny błotnik carbon-Nakładki wahacza carbon-łańcuch napędowy AFAM 520-Zębatki tył AFAM Racing alu 38,39,40-Szybki gaz- Wlew paliwa Quick Racing- Stelaż przedni Racing- Docisk sprzęgła CNC-Sprężyny i talerzyki CNC-Obudowa sprzęgła CNC- Stelaż tylny Racing-fotel obszyty specjalną alcantarą -StompGrip- Koła Marchesini Alu Forged-Crashpady SpeedyMoto Wszystkie modyfikacje zakończyły się zdjęciem ponad 20kg zbędnej masy a pierwszy w tym roku TrackDay napawa wyjątkowo optymistycznie. Niestety trzeba było powalczyć trochę z setupem zawieszeń ale hamulce to zdecydowanie inny wymiar. Choć cały czas chodzą za mną promieniowe zaciski i jeżeli dziadek zostanie ze mną na kolejny sezon to zapewne otrzyma taki mod. Edytowane 30 Marca 2013 przez krl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Masz super podejście do sprawy - najpierw moto musi być dopieszczone i doprowadzone do 100% sprawności, a potem mody i poprawa osiągów. Nie ma wątpliwości co do tego, że to moto ma duszę, pogratulować :lalag: . Chcesz promieniowe heble tak dla zasady i lepszego samopoczucia :) czy liczysz na poprawę czegokolwiek? Bo w zasadzie skoro masz skompletowaną pompę, zaciski, tarcze i nawet klocki od jednego producenta, to to musi działać fenomenalnie i zastanawie mnie czy zwykły śmiertelnik mógłby poczuć różnicę na promieniowych? Poza tym przecież to się wiąże chyba z wymianą całej zawiechy przedniej, racja? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krl Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Masz super podejście do sprawy - najpierw moto musi być dopieszczone i doprowadzone do 100% sprawności, a potem mody i poprawa osiągów. Nie ma wątpliwości co do tego, że to moto ma duszę, pogratulować :lalag: . Chcesz promieniowe heble tak dla zasady i lepszego samopoczucia :) czy liczysz na poprawę czegokolwiek? Bo w zasadzie skoro masz skompletowaną pompę, zaciski, tarcze i nawet klocki od jednego producenta, to to musi działać fenomenalnie i zastanawie mnie czy zwykły śmiertelnik mógłby poczuć różnicę na promieniowych? Poza tym przecież to się wiąże chyba z wymianą całej zawiechy przedniej, racja? Owszem, wymagałoby to wymiany lag z FG8910 na FG8920. Aktualnie to co jest zrobione wydaje się spełniać moje oczekiwania jednak zobaczymy jak będzie to wyglądać w dalszej części sezonu.Zamierzam wyciskać z dziadka ostatnie soki - plany czasowe na różnych torach są dość konkretne więc może okazać się, że trzeba pomyśleć o dalszych modyfikacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 To jaki jest plan czasowy na Poznań, a jaki na Slovakiaring? Czy dobrze rozumiem, że póki co moto latało tam wyłącznie w starej odsłonie? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krl Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 To jaki jest plan czasowy na Poznań, a jaki na Slovakiaring? Czy dobrze rozumiem, że póki co moto latało tam wyłącznie w starej odsłonie? Na Slovakiaring nie miałem okazji latać na dziewiątkach, więc nie mogę w tej materii nic napisać. Natomiast na Pannoni byłem w zeszłym roku pierwszy raz (byłem już kiedyś ale w R1 padła skrzynia na drugim zakręcie i nie miałem okazji więcej tam przejechać niż te może 150 metrów). Natomiast dla dziadka był to debiut na torze w ogóle - byłem tam na seryjnych oponach i na seryjnym przełożeniu wykręciłem 2.14 w tym roku celuje w 2.09. W Poznaniu na ostatnim Speed Day'u w zeszłym roku, jeszcze przed modyfikacjami ale już na zmienionym przełożeniu i Pirreli SC wykręciłem 1.42,01 w tym roku mam taki nieśmiały plan by dojechać do swojego rekordu a więc 1.38 może być z dużym haczykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 O kurka, to szacun :) . Więc Ducat nie ma tak lekko. W takim razie życzę realizacji dalszych planów. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Super moto i fajne plany :), też podoba mi się Twoje podejście do tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.