Skocz do zawartości

999S – przemiana.


krl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czas na kilka zdjęć z przemiany moich dziewiątek – nazywanych „Dziadkiem”

 

999S kupiłem w jednym celu – przebudowy motocykla na tor – tak by mieć motocykl na Track Day’e

 

Rozpocząłem od poszukiwań odpowiedniego motocykla – na moim celowniku był tylko i wyłącznie Ducati 999S najchętniej model po lifcie czyli rocznik 05,06. Niestety znalezienie odpowiedniej sztuki okazało się trudniejsze niż myślałem – więc w moich planach pojawił się model z rocznika 03,04 ale musiał być w stanie jak na swój rocznik idealnym i taka sztuka zawitała w moim garażu.

 

Dzień po zakupie Ducati 999S rocznik 03 w drodze z Warszawy do Trójmiasta.

 

post-54830-0-87020700-1364578489.jpg

 

Przed rozpoczęciem modyfikacji należało sprawdzić na torze słabe i mocne strony „Dziadka” tak by nie inwestować pieniędzy w zbędne części.

 

Pierwszy sprawdzian na Torze Panonniaring – motocykl bez przeróbek i modyfikacji z seryjnymi oponami – zaskoczył mnie zdecydowanie in plus a najlepszym tego dowodem był całkiem niezły czas.

post-54830-0-17540800-1364578542.jpg

Później pierwsze jazdy 999S na Torze Poznań

 

post-54830-0-18307700-1364578591.jpg

 

Po sezonie rozpoczęła się długa i dość mozolna praca nad „Dziadkiem” by wyeliminować jego najsłabsze punkty i stworzyć motocykl na tor.

post-54830-0-08819000-1364578617.jpg

 

Poniżej pierwszy w tym sezonie wypad na tor. Trudno w to uwierzyć patrząc za okno na koniec marca 2013 ale zdjęcia są wykonane na początku marca tego roku.

 

post-54830-0-68473400-1364578662.jpg

Edytowane przez krl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebisty Dziadek!

Jakie mody? Co to za najsłabsze punkty, które wyeliminowałeś?

Ile zszedłeś z masy motocykla?

Jakie odczucia po modach?

 

PS. Czemu, do jasnej cholery, seria 999 nie ma monowahacza?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz coś więcej na temat tej przebudowy, bo poza zmienionymi owiewkami, wywalonymi niektórymi osłonami i innym tylnym stelażem (a może został tylko pomalowany?) niewiele się zmieniło na pierwszy rzut oka. Co pod spodem? :D

I pozwól, że powtórzę pytanie ernestaZL: Ile Ty masz wzrostu?! :P

Only biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

9870161755102c474227ea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od wzrostu – faktycznie na tym zdjęciu wzrostem bliżej mi do Pedrosy niż do Haydena ale to tylko i wyłącznie na tym zdjęciu – mam kilka bardzo podobnych ujęć i wyglądam na nich nie na takiego „malucha”. Wysoki nie jestem mam 170cm ale faktycznie na zdjęciu wyglądam na 150cm.

Wzrost wyjaśniony mogę przejść do sedna sprawy a więc „Dziadka”.

Pierwszy mój wyjazd na tor dziewiątkami miał odpowiedzieć mi na pytanie co jest najsłabszym a co najmocniejszym punktem dziewiątek.

 

Jednak zaraz po zakupie motocykl trafił do serwisu by zobaczyć co w trawie piszczy – przeszedł gruntowny przegląd z wymianą zaworów, uszczelek, pasków, rolek, płynów etc. Po wykonaniu przeglądu i stosownych napraw można było spokojnie pojechać na tor.

W wielkim skrócie mogę napisać, że słabe punkty można ograniczyć było do jednej ale jakże istotnej na torze sprawy – HAMULCE. Bardzo szybko cały układ ulegał przegrzaniu co uniemożliwiało jazdę na dystansie dłuższym niż 6 – 7 okrążeń. Okazało się także, że modyfikacji wymaga zawieszenie, po pierwsze zapewne od nowości nikt tam nie zaglądał (poza wymianą uszczelniaczy) a po drugie jak w przypadku każdego motocykla będzie trzeba dostosować sprężyny do wagi motocykla z kierownikiem.

 

Ogólnie pierwszy wyjazd na tor wzbudził we mnie bardzo pozytywne odczucia, zakończyłem swoją przygodę z wyścigami w 2006r. na R1, która posiadała znacznie więcej mocy niż „Dziadek” jednak absolutnie nie czułem braku mocy w 999 a prowadzenie motocykla to naprawdę najwyższa półka.

Przed kolejnym wyjazdem na tor tym razem do Poznania wprowadziłem parę zmian założyłem krótsze przełożenie, zmieniłem płyn hamulcowy i założyłem klocki RACE. Niestety te drobne modyfikacje nic nie dały – wiedziałem, że do końca sezonu muszę dojechać w takiej konfiguracji a po sezonie biorę się za zmiany.

 

Po sezonie dziadek został rozebrany do najmniejszej śrubki i złożony od nowa z kilkoma modyfikacjami i zmianami.

 

Modyfikacje:

- Kompletny układ wydechowy Termignoni 54mm

- ECU + Air filtr RACE

- Quick Shifter Ducati Performance

-Zawieszenia firmy OHLINS zostało wysłane do ANDREANIEGO na pełen serwis, wymianie sprężyn, tłoczków, uszczelniaczy etc. Sprężyny tył, przód dobrane pod wagę motocykla i jeźdźca

-Pompa hamulca BREMBO RCS 18x20

-Pompa sprzęgła BREMBO RCS 16x18

-Tarcze hamulcowe BREMBO HP

- Klocki BREMBO S.C.

-Owiewki BIKEPLAST Laminat

-Szyba Racing Bulb

-Sety GILLES

-KIEROWNICE PP Racing

-GPS LapTimer- wyświetlacz obsługiwany przez oryginalne zegary

-QUICK SHIFTER Ducati Performance

-Tylny błotnik carbon

-Nakładki wahacza carbon

-łańcuch napędowy AFAM 520

-Zębatki tył AFAM Racing alu 38,39,40

-Szybki gaz

- Wlew paliwa Quick Racing

- Stelaż przedni Racing

- Docisk sprzęgła CNC

-Sprężyny i talerzyki CNC

-Obudowa sprzęgła CNC

- Stelaż tylny Racing

-fotel obszyty specjalną alcantarą

-StompGrip

- Koła Marchesini Alu Forged

-Crashpady SpeedyMoto

 

Wszystkie modyfikacje zakończyły się zdjęciem ponad 20kg zbędnej masy a pierwszy w tym roku TrackDay napawa wyjątkowo optymistycznie. Niestety trzeba było powalczyć trochę z setupem zawieszeń ale hamulce to zdecydowanie inny wymiar. Choć cały czas chodzą za mną promieniowe zaciski i jeżeli dziadek zostanie ze mną na kolejny sezon to zapewne otrzyma taki mod.

 

Edytowane przez krl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz super podejście do sprawy - najpierw moto musi być dopieszczone i doprowadzone do 100% sprawności, a potem mody i poprawa osiągów. Nie ma wątpliwości co do tego, że to moto ma duszę, pogratulować :lalag: .

 

Chcesz promieniowe heble tak dla zasady i lepszego samopoczucia :) czy liczysz na poprawę czegokolwiek? Bo w zasadzie skoro masz skompletowaną pompę, zaciski, tarcze i nawet klocki od jednego producenta, to to musi działać fenomenalnie i zastanawie mnie czy zwykły śmiertelnik mógłby poczuć różnicę na promieniowych? Poza tym przecież to się wiąże chyba z wymianą całej zawiechy przedniej, racja?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz super podejście do sprawy - najpierw moto musi być dopieszczone i doprowadzone do 100% sprawności, a potem mody i poprawa osiągów. Nie ma wątpliwości co do tego, że to moto ma duszę, pogratulować :lalag: . Chcesz promieniowe heble tak dla zasady i lepszego samopoczucia :) czy liczysz na poprawę czegokolwiek? Bo w zasadzie skoro masz skompletowaną pompę, zaciski, tarcze i nawet klocki od jednego producenta, to to musi działać fenomenalnie i zastanawie mnie czy zwykły śmiertelnik mógłby poczuć różnicę na promieniowych? Poza tym przecież to się wiąże chyba z wymianą całej zawiechy przedniej, racja?

 

Owszem, wymagałoby to wymiany lag z FG8910 na FG8920. Aktualnie to co jest zrobione wydaje się spełniać moje oczekiwania jednak zobaczymy jak będzie to wyglądać w dalszej części sezonu.

Zamierzam wyciskać z dziadka ostatnie soki - plany czasowe na różnych torach są dość konkretne więc może okazać się, że trzeba pomyśleć o dalszych modyfikacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki jest plan czasowy na Poznań, a jaki na Slovakiaring? Czy dobrze rozumiem, że póki co moto latało tam wyłącznie w starej odsłonie?

 

 

 

Na Slovakiaring nie miałem okazji latać na dziewiątkach, więc nie mogę w tej materii nic napisać. Natomiast na Pannoni byłem w zeszłym roku pierwszy raz (byłem już kiedyś ale w R1 padła skrzynia na drugim zakręcie i nie miałem okazji więcej tam przejechać niż te może 150 metrów). Natomiast dla dziadka był to debiut na torze w ogóle - byłem tam na seryjnych oponach i na seryjnym przełożeniu wykręciłem 2.14 w tym roku celuje w 2.09.

 

W Poznaniu na ostatnim Speed Day'u w zeszłym roku, jeszcze przed modyfikacjami ale już na zmienionym przełożeniu i Pirreli SC wykręciłem 1.42,01 w tym roku mam taki nieśmiały plan by dojechać do swojego rekordu a więc 1.38 może być z dużym haczykiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...