Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) Cześć, Jaka Waszym zdaniem (jak duża) jest różnica jakościowa między silnikami 600cc Hondy CBR w wersji F1 PC23 (93KM) oraz F2 PC25 (100KM) ? Po lekturze, która mówi, że nowy silnik (PC25) "(łańcuch rozrządu przeniesiony na prawą stronę wału korbowego, zawory uruchamiane przez szklankowe popychacze, a nie dźwigienki, ostrzejsze czasy rozrządu)" - okej - co to oznacza dla użytkownika? Poza łatwiejszym dostępem do łańcucha rozrządu? Czy starszy silnik był bardziej awaryjny? Mniej długowieczny? Czy może wręcz przeciwnie - był kowadłem tak samo jak doceniany silnik PC25 100KM ? CO zmieniają szklankowe popychacze zamiast dźwigienek? Nie skończyłem szkoły mechanicznej i nie remontowałem 200+ silników - stąd moje pytanie. Pozdrawiam. PS. Te załączone zdjęcia przedstawiają silnik PC23 93KM, tak ? Edytowane 29 Marca 2013 przez Raszu1 Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Nie, to jest PC19. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 A coś więcej mógłbyś powiedzieć? W sensie czy jest sens trzymać taki silnik jak PC19, 23 - czy lepiej od razu zająć się szukaniem czegoś nowocześniejszego/innego ? Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Nie bardzo rozumiem do masz na myśli. To są tak samo dobre silniki jak w późniejszych cebrach tylko trochę mniej koni. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Chodzi mi o to najbardziej: Po lekturze, która mówi, że nowy silnik (PC25) "(łańcuch rozrządu przeniesiony na prawą stronę wału korbowego, zawory uruchamiane przez szklankowe popychacze, a nie dźwigienki, ostrzejsze czasy rozrządu)" - okej - co to oznacza dla użytkownika? Poza łatwiejszym dostępem do łańcucha rozrządu? Czy starszy silnik był bardziej awaryjny? Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 jak nie masz co robić z walutą to przepij;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Poniał. No to przepije. Dzięki!! :) Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Dla użytkownika to oznacza że regulacja luzów zaworowych jest bardziej skomplikowana i droższa w warsztacie. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) w pc19 masz regulację zaworów na śrubach a w pc25 na płytkach. Też miałem dawno temu pc19 w streecie, później trochę jeździłem na pc25 i z moich obserwacji pc19 ma ciut więcej mocy na niskich obrotach i trochę mniej na wysokich. Ogólnie miło wspominam sprzęt. Nie ma sensu wymieniać silnika na nowszy choć kiedyś widziałem taką przeróbkę a nawet z silnikiem fajera ktoś taką wydumkę skonstruował. Najlepiej daj sobie +3 zęby z tyłu, -1 z przodu. Edytowane 29 Marca 2013 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No i to jest Forum Motocyklowe, a nie jakaś popierdółka! Może w końcu się nauczę trochę mechaniki. Dzięki panowie! (jakbyście mieli jakieś jeszcze podpowiedzi dla nowego użytkownika PC19 to chętnie wchłonę wszelką wiedzę!) Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 A masz coś do zrobienia? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Pojszło PW. Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Chodzi mi o to najbardziej: Po lekturze, która mówi, że nowy silnik (PC25) "(łańcuch rozrządu przeniesiony na prawą stronę wału korbowego, zawory uruchamiane przez szklankowe popychacze, a nie dźwigienki, ostrzejsze czasy rozrządu)" - okej - co to oznacza dla użytkownika? Poza łatwiejszym dostępem do łańcucha rozrządu? Czy starszy silnik był bardziej awaryjny? Hmmm... jakby tu to opisac... :) W teorii dla uzytkownika to oznacza to co Limo napisal. W praktyce: z moich obserwacji pc19 ma ciut więcej mocy na niskich obrotach i trochę mniej na wysokich. A jak zauwazyles kazda 600tka ma najwieksza moc przy max obrotach. Pomysl tak: co jest lzejsze do "wykonania" - kiedy walek rozrzadu sie obraca, napiera na dzwignie popychacza, a popychacz ze sruba naciska na zawor, czy jak walek sie obraca i krzywka od razu naciska na zawor? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszu1 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 No racja. Cytuj Pozdro 600cc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 A jak zauwazyles kazda 600tka ma najwieksza moc przy max obrotach. Pomysl tak: co jest lzejsze do "wykonania" - kiedy walek rozrzadu sie obraca, napiera na dzwignie popychacza, a popychacz ze sruba naciska na zawor, czy jak walek sie obraca i krzywka od razu naciska na zawor? :) Druga zaleta szklanek to trwałość i stabilnośc wymiarów - mniej powierzchni trących i bezwładnych mas które nie tworzą pasożytniczych sił zwiększających tarcie i zuzycie elementów . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.