Tamka Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 (edytowane) Postaram się sprecyzować.1) Wciśnięcie startera, rozrusznik zaczyna startować i blok2)Właściciel szuka przyczyny. Kluczem przez otwór w pokrywie chce pokręcić silnikiem i w kierunku obrotów nic ani troche. Zablokowane3)W przeciwnym kierunku bez problemu. Lekkie cofnięcie wału i potem już normalnie można zakręcić w kierunku pracy4)Rozrząd nie przestawiony i ogólnie wszystko sprawia wrażenie dobrze działającego5)Uruchomienie silnika bez problemu Ale, podczas pracy dało się usłyszeć ze dwa razy głuche uderzenie, jakby gdzieś pod ziemią. Nie były to uderzenia metaliczne, no właśnie, takie głuche i stłumione. Sprzedawca nie ściemnia bo to mój znajomy. Co to może być? Jestem zainteresowana zakupem tego V-Storma, cena jest przystępna. Gdyby nie powyższe to w ogóle nie zastanawiałabym się nad zakupem tego V-Storma. To ten zwany małym Stormem, z silnikiem kropka w kropkę jak w mojej sved. Zapomniałam dodać że ostatnio motocykl ten przewrócił się podczas pracy na parkingu. Być może to ma jakiś związek? Edytowane 12 Lutego 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 z wylaczonym sprzeglem te same objawy? warto sprawdzic by wykluczyc czesc napedowa, wtedy zostanie silnik. mialem podobny przypadek gdy jeden gaznik lal tak, ze tlok w napelnionym cylinderze blokowal, ale ta teoria kloci sie z tym, ze silnik pracuje normalnie... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 (edytowane) Nie wiem jak jest z włączonym sprzegłem :huh: Nie pomyslałam o tym. No i chyba zalanie przez gaźnik odpada bo tam jest wtrysk paliwa. A czy mozna jakoś sprawdzić skrzynię biegów bez próby jechania na tym moto?Powyższe uderzenia wyglądały na zupełnie przypadkowe i jakby nie mające związku z pracą silnika, który na wolnym chodzie działa idealnie równo i bez jakichkolwiek niepokojących dźwięków. Edytowane 12 Lutego 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Mówisz że moto leżało, na którym boku?. Kiedy moto się przewróciło na pracującym silnikau np: na lewą stronę, to może doszło do kontaktu dżwigni zmiany biegów z glebą, skutkiem czego mogło dojść do gwałtownego włączenia biegu na "siłę". Więc może problem jest po stronie przekładni, lub zupełnie czego innego. W każdym razie trzeba znależć usterkę póki silnik jeszcze sprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Byłam ze Spitfire-em na spacerze i jeszcze raz obejrzeliśmy tego Storma. Leżał na prawej stronie i przewrócił się razem z kierownikiem :laugh: i nie wiem o co on zahaczył. Dźwignia zmiany biegów nie nosi śladu po żadnej przygodzie. Jedynie ciężarek kierownicy z prawej strony i to wszystko.Silnik zapalił wzorcowo, Spitfire chociaż cwaniak i po swojemu wcześniej wyraził pogardę dla motocykla, uciekł od dźwięku pracy :)Tych uderzeń tym razem nie było słychać, z włączonym sprzęgłem jak i odwrotnie. Odważyłam się wpiąć jedynkę i ruszyć. Normalnie, bez żadnych dziwnych reakcji i dźwięków. No ale jeżeli cos tam waliło w silniku to przecież samo chyba się nie naprawiło? Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Miałem tak raz, obrócona była panewka, po cofnięciu wału kręcił odpalał i żadnych niepokojących dźwięków nie było, , niedługo potem replay Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Tamka nie kupuj okazji cenowych - nie ma sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Miałem tak raz, obrócona była panewka, po cofnięciu wału kręcił odpalał i żadnych niepokojących dźwięków nie było, , niedługo potem replay Brzmi poważnie. Czy istnieje jakaś metoda wykrycia takiej usterki bez rozkręcania silnika?Czy np. zdjęcie pokryw bocznych do oględzin będzie wystarczające? I czy panewka która defektuje pozostawia np. opiłki w oleju?No i na koniec czy mozliwe jest żeby jakaś śrubka odkręciła się we wnętrzu silnika i spowodowała zablokowanie silnika? Wiem że dużo pytam, ale ogladałam w serwisówce jak sprawa wygląda w SV, a silniki takie same.No i prawdę mówiąc nie jest optymistycznie, ponieważ silnik składa się połówek i np. skrzyni biegów właściwie nie widać po zdjęciu pokryw. Nie ma też żadnej miski olejowej którą można odkręcić i zobaczyć czy coś nie lata sobie gdzie chce. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Jak masz dużo kasy i silne nerwy to kupuj. W innym przypadku odpuść sobie, jak wyżej pisano. To co się dzieje to nie są normalne objawy/zdarzenia dla zdrowego silnika. Może być tak że luzy zaworowe dawno nie tykane, pastylka podskoczyła i zawór spotkał się z tłokiem. Po cofnięciu i ruszeniu silnika wszystko wróciło na miejsce ale był to zwiastun nadchodzącej katastrofy. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Jedyną wiarygodną metodą jest rozkręcenie silnika które też nie jest takie proste. Daruj sobie chyba ze masz zbędny piec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Kiedyś u kolegi w gr650 podobnie blokowało start silnika sprzęgło jednokierunkowe Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 W ogóle to w tytule tematu jest błąd. V-Strom, nie V-Storm. Taka tam durna nazwa modelu motocykla... Mam ubaw jak niektórzy mówią "Fał-sztorm". Buhaha. Liść na pysk się należy za takie coś. "Wi-sztrom" się to nazywa. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Wisztrom też ładnie :laugh:A wiesz że ja do tej pory żyłam w nieświadomości :banghead:Naprawdę nie zwróciłam uwagi na ten drobny niuans w nazwie, a jednak znaczenie inne.Co teraz zrobię?Odkręcimy rozrusznik, pokrywy z boku i jeżeli nie wyjdzie sprawa blokady to sobie daruję. Bo wprawdzie jeden taki silnik mam, ale nie wydaje mi się sensowne bawić się w zamiany.Nerwy chyba mam mocne, ale gorzej z monetami w nadmiarze ed. Nie daje mi to spokoju poniewaz ten motocykl jest z 2010 roku a przejechane 1300 milJak na turystyka to raczej nieznaczny przebieg Edytowane 13 Lutego 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 13 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Jak już wyżej napisano. Bez dotknięcia kluczem silnika nie ma szansy na zlokalizowanie usterki, która jest, a jej nie ma.Owszem jeżeli problem ten wystepuje bezpośrednio pod którąś pokrywą silnika, to po ich zdjęciu i dokładnych oględzinach można znależć przyczynę tych tajemniczych zachowań.Jeżeli ta usterka nastapiła bezpośrednio po upadku moto na glebe, to wątpie aby tylko jakaś śruba się wykręciła siłą woli (ale wszystko jest możliwe, jak ten świat wysoki głęboki długi i szeroki)Jedyna rada celem znalezienia usterki, to posczególne ściąganie pokryw i kontrola wszystkiego, i tak dalej aż do ewentualnego demontażu silnika na części pierwsze. Pytanie tylko kto to zrobi... obecny właściciel? czy Ty, ale dopiero po zakupie tego moto. Takie badanie wiąże się z pewnymi kosztami, które przepadną, jeśli okaże się że silnik to co najwyżej dawca organów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Kiedyś u kolegi w gr650 podobnie blokowało start silnika sprzęgło jednokierunkoweA czy może mieć ochotę na blokowanie już w trakcie pracy silnika? Pytanie tylko kto to zrobi... obecny właściciel? czy Ty, ale dopiero po zakupie tego moto. Takie badanie wiąże się z pewnymi kosztami, które przepadną, jeśli okaże się że silnik to co najwyżej dawca organów. Niczego po zakupie. Myślę że zrobi to obecny właściciel przekupiony czymś dobrym do jedzenia, a pomoże mu właściciel mnie, albo mój? :) Przy okazji i tak wyjdzie mu to na zdrowie bo leń niesamowity z niego, niezależnie czy kupię czy też nie ten jego motocykl Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.