Skocz do zawartości

V-Storm, blokada silnika


Tamka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaram się sprecyzować.

1) Wciśnięcie startera, rozrusznik zaczyna startować i blok

2)Właściciel szuka przyczyny. Kluczem przez otwór w pokrywie chce pokręcić silnikiem i w kierunku obrotów nic ani troche. Zablokowane

3)W przeciwnym kierunku bez problemu. Lekkie cofnięcie wału i potem już normalnie można zakręcić w kierunku pracy

4)Rozrząd nie przestawiony i ogólnie wszystko sprawia wrażenie dobrze działającego

5)Uruchomienie silnika bez problemu

 

Ale, podczas pracy dało się usłyszeć ze dwa razy głuche uderzenie, jakby gdzieś pod ziemią. Nie były to uderzenia metaliczne, no właśnie, takie głuche i stłumione. Sprzedawca nie ściemnia bo to mój znajomy.

 

Co to może być?

 

Jestem zainteresowana zakupem tego V-Storma, cena jest przystępna. Gdyby nie powyższe to w ogóle nie zastanawiałabym się nad zakupem tego V-Storma. To ten zwany małym Stormem, z silnikiem kropka w kropkę jak w mojej sv

ed. Zapomniałam dodać że ostatnio motocykl ten przewrócił się podczas pracy na parkingu. Być może to ma jakiś związek?

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z wylaczonym sprzeglem te same objawy? warto sprawdzic by wykluczyc czesc napedowa, wtedy zostanie silnik. mialem podobny przypadek gdy jeden gaznik lal tak, ze tlok w napelnionym cylinderze blokowal, ale ta teoria kloci sie z tym, ze silnik pracuje normalnie...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest z włączonym sprzegłem :huh: Nie pomyslałam o tym. No i chyba zalanie przez gaźnik odpada bo tam jest wtrysk paliwa.

A czy mozna jakoś sprawdzić skrzynię biegów bez próby jechania na tym moto?

Powyższe uderzenia wyglądały na zupełnie przypadkowe i jakby nie mające związku z pracą silnika, który na wolnym chodzie działa idealnie równo i bez jakichkolwiek niepokojących dźwięków.

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że moto leżało, na którym boku?. Kiedy moto się przewróciło na pracującym silnikau np: na lewą stronę, to może doszło do kontaktu dżwigni zmiany biegów z glebą, skutkiem czego mogło dojść do gwałtownego włączenia biegu na "siłę". Więc może problem jest po stronie przekładni, lub zupełnie czego innego. W każdym razie trzeba znależć usterkę póki silnik jeszcze sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłam ze Spitfire-em na spacerze i jeszcze raz obejrzeliśmy tego Storma. Leżał na prawej stronie i przewrócił się razem z kierownikiem :laugh: i nie wiem o co on zahaczył. Dźwignia zmiany biegów nie nosi śladu po żadnej przygodzie. Jedynie ciężarek kierownicy z prawej strony i to wszystko.

Silnik zapalił wzorcowo, Spitfire chociaż cwaniak i po swojemu wcześniej wyraził pogardę dla motocykla, uciekł od dźwięku pracy :)

Tych uderzeń tym razem nie było słychać, z włączonym sprzęgłem jak i odwrotnie. Odważyłam się wpiąć jedynkę i ruszyć. Normalnie, bez żadnych dziwnych reakcji i dźwięków.

No ale jeżeli cos tam waliło w silniku to przecież samo chyba się nie naprawiło?

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak raz, obrócona była panewka, po cofnięciu wału kręcił odpalał i żadnych niepokojących dźwięków nie było, , niedługo potem replay

 

Brzmi poważnie.

Czy istnieje jakaś metoda wykrycia takiej usterki bez rozkręcania silnika?

Czy np. zdjęcie pokryw bocznych do oględzin będzie wystarczające? I czy panewka która defektuje pozostawia np. opiłki w oleju?

No i na koniec czy mozliwe jest żeby jakaś śrubka odkręciła się we wnętrzu silnika i spowodowała zablokowanie silnika?

 

Wiem że dużo pytam, ale ogladałam w serwisówce jak sprawa wygląda w SV, a silniki takie same.

No i prawdę mówiąc nie jest optymistycznie, ponieważ silnik składa się połówek i np. skrzyni biegów właściwie nie widać po zdjęciu pokryw. Nie ma też żadnej miski olejowej którą można odkręcić i zobaczyć czy coś nie lata sobie gdzie chce.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dużo kasy i silne nerwy to kupuj. W innym przypadku odpuść sobie, jak wyżej pisano. To co się dzieje to nie są normalne objawy/zdarzenia dla zdrowego silnika.

 

Może być tak że luzy zaworowe dawno nie tykane, pastylka podskoczyła i zawór spotkał się z tłokiem. Po cofnięciu i ruszeniu silnika wszystko wróciło na miejsce ale był to zwiastun nadchodzącej katastrofy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to w tytule tematu jest błąd. V-Strom, nie V-Storm. Taka tam durna nazwa modelu motocykla...

 

Mam ubaw jak niektórzy mówią "Fał-sztorm". Buhaha. Liść na pysk się należy za takie coś. "Wi-sztrom" się to nazywa.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisztrom też ładnie :laugh:

A wiesz że ja do tej pory żyłam w nieświadomości

:banghead:

Naprawdę nie zwróciłam uwagi na ten drobny niuans w nazwie, a jednak znaczenie inne.

Co teraz zrobię?

Odkręcimy rozrusznik, pokrywy z boku i jeżeli nie wyjdzie sprawa blokady to sobie daruję. Bo wprawdzie jeden taki silnik mam, ale nie wydaje mi się sensowne bawić się w zamiany.

Nerwy chyba mam mocne, ale gorzej z monetami w nadmiarze

 

ed. Nie daje mi to spokoju poniewaz ten motocykl jest z 2010 roku a przejechane 1300 mil

Jak na turystyka to raczej nieznaczny przebieg

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wyżej napisano.

 

Bez dotknięcia kluczem silnika nie ma szansy na zlokalizowanie usterki, która jest, a jej nie ma.

Owszem jeżeli problem ten wystepuje bezpośrednio pod którąś pokrywą silnika, to po ich zdjęciu i dokładnych oględzinach można znależć przyczynę tych tajemniczych zachowań.

Jeżeli ta usterka nastapiła bezpośrednio po upadku moto na glebe, to wątpie aby tylko jakaś śruba się wykręciła siłą woli (ale wszystko jest możliwe, jak ten świat wysoki głęboki długi i szeroki)

Jedyna rada celem znalezienia usterki, to posczególne ściąganie pokryw i kontrola wszystkiego, i tak dalej aż do ewentualnego demontażu silnika na części pierwsze. Pytanie tylko kto to zrobi... obecny właściciel? czy Ty, ale dopiero po zakupie tego moto. Takie badanie wiąże się z pewnymi kosztami, które przepadną, jeśli okaże się że silnik to co najwyżej dawca organów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś u kolegi w gr650 podobnie blokowało start silnika sprzęgło jednokierunkowe

A czy może mieć ochotę na blokowanie już w trakcie pracy silnika?

 

Pytanie tylko kto to zrobi... obecny właściciel? czy Ty, ale dopiero po zakupie tego moto. Takie badanie wiąże się z pewnymi kosztami, które przepadną, jeśli okaże się że silnik to co najwyżej dawca organów.

 

Niczego po zakupie. Myślę że zrobi to obecny właściciel przekupiony czymś dobrym do jedzenia, a pomoże mu właściciel mnie, albo mój? :)

Przy okazji i tak wyjdzie mu to na zdrowie bo leń niesamowity z niego, niezależnie czy kupię czy też nie ten jego motocykl

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...