Skocz do zawartości

Czym smarować tylnie zawieszenie ?


Ptaku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tylne ! Język polski nie jest aż tak trudny.

 

Używa się smaru stałego. Jeśli chcesz być elo pro to możesz uderzyć do ASO Hondy i dostaniesz właściwy. Jeśli tak kontrolnie dla świętego spokoju to towot powinien załatwić sprawę ew. smar litowy ale tego nie jest do końca pewien. Smar trzeba wtłaczać ale to chyba jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry smar łożyskowy np.ŁT-43. Urządzenie zwane towotnicą lub smarownicą. Wtłacza się w kalamitki tak długo aż czysty smar wyjdzie szczelinami łozyskowania.

 

 

Warto zadbać o ten element. Większość to olewa aż zacznie skrzypieć, a wtedy za późno. Naprawa może iść w w grube kwoty bo trudno znaleźć zdrową używkę a łożyska i tak nowe trzeba, a tanie nie są bo w kompletach ze sworzniami lub osią wahacza.

 

Tutaj skrajny przypadek który mam u siebie.

https://lh5.googleus...12/DSCN7923.JPG

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar łożyskowy nie nadaje się do smarowania zawieszenia,jest za gęsty.Do tego celu służą smary STP http://moto.allegro.pl/smar-litowy-stp-do-przegubow-sworzni-orlen-0-8kg-i2901135802.html .

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze smaorwalem w enduro smarem lozyskowym/uniwersalnym i nigdy nie byl za gesty...

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mi się właśnie wydawało że zwykły smar ŁT będzie za gęsty.

Myślałem jeszcze o smarze grafitowym ale nie będę kombinował skoro mówicie że molibdenowy STP.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie ŁT , będzie STP, ważniejsze jest to żeby wyczyścić to z syfu i wtedy ładnie nasmarować, nie potrzeba tam złota wstrzykiwać za 200zł.

W motocyklach crossowych i enduro się to sprawdza, a tam zawieszenie ma 10 razy cięższe życie niż na ulicy.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowanie okresowo wedle tablicy smarowania, po to są kalamitki. Demontaż i mycie rzadziej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu i tak nadejdzie taki dzień że trzeba będzie to rozbierać :D Co się odwlecze to nie uciecze

 

ten dzień nazywamy przeglądem okresowym tylko kto go wykonuje w naszym kraju ?

jak motocykl sponiewiera kogoś po zakrętach lub co najgorsze wciągnie do rowu to już przegląd na nic się nie zda :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...