Skocz do zawartości

"CYKANIE" zimny silnik i czasem na gorącym CBR F4 1999r.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem cebry f4 z 1999 . na jesieni 2012 została zrobiona regulacja zaworów, czyszczenie i synchro gaźników. Motocykl chodził po tym bardzo ładnie do czasu gdy pocisnąłem parę razy po obwodnicy 230 - 250 km/h... potem podczas odpalenia na zimnym silniku słychać jest delikatne cykanie gdzieś z góry silnika, gdy moto sie rozgrzeje owo cykanie ustępuje CHOĆ NIEZAWSZE! nie wiem czy to wina złej regulacji zaworów czy może napinacza (jak twierdzi mój mechanik. zawory wykluczył) . Jeśli ktoś z was miał taką sytuację proszę o odpowiedź czy mam się czegoś obawiać i co to ewentualnie może dolegać mojemu moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo się znam, ale wydaje mi się, że odzywa się łańcuszek rozrządu. Miałem podobnie w SV650, "wystarczyła" wymiana napinacza, ale nie mam pojęcia, czy to jest również przypadłość Twojej maszyny?

ホンダが一番です

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kij w dłoń i przyłóż do ucha na pracujacym silniku i postaraj się wskazać dokładne miejsce cykania. Czasami już sparciałe uszczelki przy mocowaniu kolektorów w głowicy potrafią wydawać dźwięk cykania jakby zawory miały za duży luz. Odłączona odma również. Kończąc na wyrobionych przepustnicach. Nagraj filmik jak możesz i wrzuć na youtube :)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie mam inny motocykl, ale cykanie było.

W suzi źródłem cykania był napinacz, a konkretnie to zgubiła sie taka mała śrubka którą zakręca się dostep do środka. Dmuchało przez to właśnie w charakterystyczny sposób>cykało jak zegarek :)

Poza tym postaraj się określić czy owo cykanie w twojej cbr jest synchroniczne z obrotami silnika, jezeli nie to znaczy że coś z łańcuchem rozrządu może być źle.

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem problem z cykaniem, ale podczas schodzenia z obrotów. Winny był napinacz łańcucha rozrządu. Zrobiłem tak jak doradził pan P. Dudek. Wymieniłem łańcuch i kpl napinacz. Teraz jak zacznie cykać to zmienię tylko sprężynę z larssona. Łańcuch był wyciągnięty, widać było gołym okiem.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku podczas schodzenia z obrotów nic nie cyka. cykanie jest tylko na niskich obrotach gdy nie odkręcam manetki. Jak już dodaje gazu to cichnie.

 

nie ruszaj napinacza tylko sprawdź szczelność kolektora wydechu lub pomierz dokładnie luzy zaworowe

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzy ustawiał człowiek który ma pojęcie o mechanice i siedzi w tym od lat więc nie wiem czy tu jest przyczyna. Najlepiej będzie jak po prostu zaprowadze moto wiosną do niego i niech sie zajmie tym cykaniem. Bo takie gdybanie nad przyczyną jest bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to założyłeś chyba temat, żeby gdybać? U mnie cykanie skńczyło się podciągnięciem śrub przy kolektorach i od tamtej pory jest w porządku. Tak jak mówisz- zaprowadź do speca i wszystko. :)

Edytowane przez VinAlucard

"Generalnie rzecz biorąc, zdejmuję linkę tylko w niedzielę jak idę do kościoła..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...