Skocz do zawartości

Akcesoria motocyklowe z przeznaczeniem torowym


pork
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no ogólnie Sherman ok. ja to rozumiem spoko masz rację. Ja powiem tak ja mam nową 2CT czyli super gumę na drogę z tego co słyszałem tutaj ale przy upalaniu szybko schodzą i szukam już teraz jakiś zamienników. Mam zamiar wyjechać na nich na pierwsze motopopołudnie zobaczyć co i jak a potem zmienić bo mi szkoda, przy sprzedaży moto każdy szczegół się liczy. Tak samo z moto w nic specjalnego torowego nie inwestuję bo nie wiem czy to ogarnę ale myślę że właśnie gumy są podstawą do pełnego zaufania kierowcy. Wiem zawiasy itp. również ale gumy to podstawa a cena chyba teraz zawsze dużo lepsza niż wiosną w pełnym sezonie.

Ale dzięki Sherman za dużo lepszą odpowiedz czasami zastanawiam się czy warto o coś tu pytać. Ja jestem jakby z zewnątrz ale wyczuwał tu kółko wzajemnej adoracji tak jak Sikor pisał w temacie chyba motogp o tym że rozumie Stonera dla czego odszedł (temat Rossi Biagi) Taka jest panowie niestety racja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie ja bym zrobił właśnie tak, jak piszesz Piórko i Ty, Marc - czyli sprzedał slicki, a kupił koce, żeby mieć czym zagrzewać jakieś homologowane gumy, które są tańsze w zakupie i eksploatacji. Obojętnie jakiej firmy, byle by to były opony przeznaczone do jazdy po torze.

 

Ja powiem tak ja mam nową 2CT czyli super gumę na drogę z tego co słyszałem tutaj ale przy upalaniu szybko schodzą i szukam już teraz jakiś zamienników

Raczej bym się nastawił, że D211 albo Supercorsy będą schodziły szybciej. Pomijając wszelkie wariacje i szczegóły, to opony schodzą adekwatnie do prędkości jazdy. Można się bujać pół sezonu na jednym komplecie Michelinów 2CT jeżdżąc czasy typu 2:00-2:10, a można ten sam komplet zarąbać w jeden dzień odpowiednio upalając. Właśnie dlatego najuczciwsza rada, jaką można dać, to: przyjechać osobiście, pojeździć i zobaczyć.

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MatMax ja jak pierwszy raz z chłopakami pojechałem to miałem założone Bridgestony BT016 (kompletne drewno) z przebiegiem 9000 (słownie: dziewięć tysięcy) kilometrów. Były już kwadratowe jak to sobie możesz wyobrazić po przejechaniu 9000 km na ulicy w litrze - zresztą mogą Ci chłopaki potwierdzić...Oczywiście o żadnych kocach nie było mowy - znaczy mieli Sikor i Jacek a ja mogłem sobie pooglądać :laugh:

 

Pomimo tego miałem zabawę, że aż mi gile z nosa ciekły.

Edytowane przez songoku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Sherman napisal czynnikow wplywajacych na zuzycie gumek jest bardzo duzo :)

Najbardzie wrazliwe sa opony typowo torowe w sensie np. diablo superbike czy dunlopy KR i taka opone mozna naprawde zniszczyc momentalnie gdy mamy zle cisnienie ,slabo wyregulowany zawias ,zla mieszana do temperatury albo poprostu najczesciej zle obslugujemy sie gazem !!

Pare opon juz zjezdzilem i powiem wam ze nie ma takiej mozliwosci zeby latac 1:40 ,pilonwac dobrego cisnienia ,odpowiedni obchodzic sie z GAZEM i zniszczyc opony w jeden speed day .

Najczestsza przyczyna ,nie jest zle ustawionie zawieszenia ale cisnienie i mocne odkrecania gazu w momencie kiedy motocykl jest juz bardzej odprostowany !

Wychodzimy z zakretu ,jedziemy na stalym otwarciu gazu i lub minimalnie odkrecamy i kiedy juz czujemy ze motocykl jest odprostowany walimy po manetce ze moto idzie jak wsciekle .Mamy wtedy zniszona opone paskiem gdzies pomiedzy brzegiem a srodkiem .Pare takich sesji i po oponie.

 

SAm w zeszlymj roku na pierwszym speed day tak zniszczylem dwa (uzywane ale w super stanie) diablo superbike .

Pozniej juz wczesniej w zakrecie i mocniej odkrecalem manetke i oponka zuzywala sie pieknie rownomiernie ,pozniej zosatlo tylko obrocic ja na druga strone i i zabawa zaczynala sie od nowa .

 

Jezdilem narazie na diablo superbike slick ,d209 gp racer ,d211 gp racer i nic wiecej nie probowalem wg.mnie GP RACER to naprawde dobre opony ,na starych d209 w pucharze suzuki chlopaki robili 1:40 a na d211 to nawet 1:39 ,czy cos wiecej komus trzeba ,narazie ?! :)

 

A koce to naprawde podstawowy sprzet szczegolnie do opon wyscigowych ,ryzyko gleby podczass rozgrzewania wyscigowej opony jest baaaardzo duze i wcale nie trzeba mocno odkrecac gazu zeby przywitac sie z asfaltem , a wtedy koszty rosna czasami wiecej niz wynosi zakup kocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pare opon juz zjezdzilem i powiem wam ze nie ma takiej mozliwosci zeby latac 1:40 ,pilonwac dobrego cisnienia ,odpowiedni obchodzic sie z GAZEM i zniszczyc opony w jeden speed day .

No właśnie niby zawias, ciśnienie, odwijanie itd., ale te opony się zużywają przecież od samej jazdy - każdy zakręt przejeżdżasz na mniejszym lub większym drifcie (doskonale to widać, jak jedziesz tuż za tylnym kołem drugiej osoby - widać mocne znoszenie na 3/4 długości całego zakrętu, tym większe, im szybciej ktoś się porusza po torze), więc guma się po prostu ściera od uślizgu, nie ma na to mocnych. Z pomiarami ciśnienia to też długi temat, ale ile by nie mierzyć na paddocku, to nic nie zastąpi pomiaru wykonanego po 3-4 kółkach przejechanych na pełnej pycie. Dlatego warto mieć kogoś ogarniętego do pomocy, kto to zrobi i wyreguluje w dół albo w górę do odpowiedniej wartości.

 

Jakby ktoś potrzebował wiedzy, to proponuję uderzyć do Sikora, on zna ciśnienia opon wszystkich producentów na pamięć, w dodatku w wartościach PSI, BAR i Atm ;) - co jest mega przydatne na każdym wyjeździe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje jak najbardziej, ze gumy zostaje na asfalcie ,fajnie to wyglada jak jade za kims i na wyjsciu z duzej patelni zosataje slad prawie az do hamowania przed slawiniakiem :)

Z tym zniszczeniem mialem na mysli ze nie jadziemy kazdgo kolka na maksa ,sa wolniejsze sa szybsze ,zawsze gdzies cos probujemy ,kombinujemy jak by to cos zrobic inaczej ,zeby bylo szybciej .

Wazne jest zeby we wlasciwym momecie obrocic opone poki jeszcze na prawej stronie(poznan) jest mięsko i i znowu wtedy mamy jakby nowa opone do uzytku.

Poza tym jak uzywamy kocy pomiedzy sesjami to tez opony maja maks dwa cykle na grzanie-stygniecien (przerwa w polowie dnia).

wiec tez gumka za duzo nie traci na wlasciwosciach.

 

Z pomiarem cisnienia to faktycznie wazne zeby robic jak mowisz i wtedy ryzyko uszkodznia opony przez zle cisnienie maleje.

Opona wyscigowa rozni sie od sportowej tym ze w miare zuzyta guma odkrywa swieza znajdujaca sie pod spodem a w sportowej guma sie sciera ale tez twardnieje pod wpywem temperatury ,dlatego jesli nie mamy za duzo cykli grzania i chlodzenia to opona naprawde dobrze sie trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, w motorach zawsze było fajne to, przynajmniej z punktu widzenia ściganta ulicznego, że trzeba ogarniać tyle rzeczy na raz, a nie jak w samochodzie bezmyślnie deptać pedały. No ale skoro jest quickshifter to czemu miało by nie być szybciej w drugą stronę.

Edytowane przez slusar_o2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, prosta rzecz, ale dla mnie trochę niejasna .... jakie rękawice na tor? Do tej pory latałem w tanich rękawicach z polo i szczerze mówiąc byłem z nich zadowolony. Lekkie, cieńkie z sensownym pancerzem i co dla mnie ważne z mankietem. Niestety po 4 latach latach się rozpadły. Miałem kupić to samo, ale na pewno można przy zakupie coś poprawić. Macie jakieś swoje typy jeśli chodzi o rękawice? Zależy mi na długim mankiecie, komforcie termicznym dłoni w ciepłe dni i cieńkiej skórze na wewnętrznej cześci dłoni bo do tego się już przyzwyczaiłem, no i żeby zapewniała jak najwięcej bezpieczeństwa na torze. Co do kwoty jaką mogę przeznaczyć to generalnie ograniczeń nie ma ale nie szukam markowego gadżetu typu handroid tylko funkcjonalnej rękawicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...