Tradasace Opublikowano 1 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2004 witamzastanawiam się dlaczego Bmw nie stosuje typowych zawieszeń z przodu, czym one przewyższają sprawdzoną konstrukcję zastosowaną w motocyklach japońskich i europejskich Może ktoś z was jeździł na japoncu i bmw i może powiedzieć mi o różnicach w prowadzeniu Ludzie powiadają ,że BMW prowadzi się w sposób nieprzewidziany ze względu na skomplikowaną budowę ukł kierowniczego .Jak to jest naprawdę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2004 Nie bardzo pamietam aby byl tu ktos kto ma BMW z teleleverem.To co ja slyszalem to opinie wrecz przeciwne, czyli bardzo pozytywne. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tradasace Opublikowano 1 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2004 teoretycznie jest więcej elementów do pochłonięcia energii powstałej podczas zderzenia jednak zastosowane elementy mogą zadziałać jako dźwignia i przegiąć ramę do przodu ale Niemiec się na tym nie zastanawia , bo tam nie istnieje pojęcie " naprawa powypadkowa motocykla" :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 Michał z Siedlec ma BMW R1100. Miałem okazje poczuć co to znaczy kombinacja wahacza i teleskopu. Najdziwniejszym uczuciem dla mnie było praktycznie brak reakcji podczas hamowanie ( nurkowanie) I to tyle, moich spostrzeżeń na pierwszym spotkaniu z zawieszeniem BMW. Za krótki czas aby się czegoś więcej dowiedzieć. Musiał bym go przetestować na naszych górskich zakrętach aby mieć poziom odniesienia.Ale na pewno Michał wypowie się w tej sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 Sorry, że nie w temacie, ale post sam wygaśnie:ALE ZARĄBIASTE ZAWIESZENIE!!!Kopara opada! Ciekawe jak spisuje sie na dziurach - wiecie czasem niezłe uderzenia!, ciekawe jak zachowuje się przy dzwonie - czy rama cierpi, czy jest do wymiany rama, a może tylko sam przedni element....?Normalnie zazdrośc! A propos zawieszenia, ja mam dziwne skojarzenia, dla mnie to straszny archaizm.Każdy kto ma trochę doświadczenia z weteranami wie że takie zawieszenia były powszechne przed wojną, i nazywane jako trapezowe.Nie wiem skąd BMW wpadł na pomysł reanimacji tego typu zawieszenia :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 To co jest na fotce nazzywa się Duolever. Zamiast jednego wachacza (jak w Telelever) użyto dwóch - tyle wyczytałem z gazety. Co do prowadzenia z zawieszeniem Telelever, to rówenież miałem możliwość zrobienia tylko niewielkiej rundki na R1100R MIchała. Rzeczywiście przy hamowaniu wrażenie jest dziwne. Przy małych prędkościach wszysko działa dobrze i przyjemnie. Wadą dla mnie była mała zwrotność (ale może to tylko w tym modelu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macbrus Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 A więc jak sie przyjrzycie zdjeciu to zobaczycie silnik umieszczony poprzecznie w ramie :D Czyli jest to nowe BmW K1200S które ma 160 kucyków i oczywiscie naped wałkiem a co do przedniego zawieszenia to nazywa sie Hossack(dwa wzdłużne wahacze ) ale w tym motocyklu jest jeszcze układ aktywnego zawieszenia regulujący elektronicznie ruchy obu kół w trakcie jazdy . Cytuj Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tradasace Opublikowano 2 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 hmm niewątpliwą zaletą tego zawieszenia jest jego eksploatacja tzn.nie trzeba wymieniać uszczelniaczy i płynu , ale jestem ciekaw jak ma się sprawa z ciężarem w porównaniu z upside`ami .Widziałem starsze modele BMW z teleleverem i jakoś mnie to wizualnie nie przekonuje :| ale może to rozwiązanie jest "lepsze"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 tez mialem ta przyjemnosc przejechac sie kawalek BMW Michala, ale za malo i za lagodnie zeby cos wiecej powiedziec. To co zauwazylem to wrecz dziecinna latwosc manewrowania przy predkosci parkingowej (jak na rowerze) i fakt nie nurkuje przy hamowaniu. Ale ostatnio ogladalem boxer cup i widac bylo wyraznie ze na ostrych zakretach niepewne zachowanie motocykla, nie wiem czy to byla wina przedniego zawieszenia czy tylnego, ale motocykle w mocnym pochyleniu poprostu falowaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 A propos zawieszenia, ja mam dziwne skojarzenia, dla mnie to straszny archaizm.Każdy kto ma trochę doświadczenia z weteranami wie że takie zawieszenia były powszechne przed wojną, i nazywane jako trapezowe. Niewątpliwie. Sam miałem podobne skojarzenia jak zobaczyłem to poraz pierwszy. Jednak jest tu zasadnicza róznica pomiędzy starymi "trapezami" a tymi od BMW. Mianowicie w starych istniało costakiego jak główka ramy i wahacze mocowane były do sztycy. Tutaj wahacze mocowane są bezpośrednio do ramy a "główka" (oś obrotu przedniego koła) mocowana do wahaczy. Czyli główka jest elemesntem nieresorowanym. Może właśnie w tym tkwi cały pikus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 2 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2004 straszny dziwoląg.nie wróże mu powodzenia.myślę że zejdzie ze sceny szybciej niż Yamaha GTS zastanawiam się dlaczego Bmw nie stosuje typowych zawieszeń z przodua w f650gs? swoje dziwolągi stosuje przy droższych konstrukcjach Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.