Skocz do zawartości

Zawieszenie przód BMW - odczucia właścicieli


Rekomendowane odpowiedzi

witam

zastanawiam się dlaczego Bmw nie stosuje typowych zawieszeń z przodu, czym one przewyższają sprawdzoną konstrukcję zastosowaną w motocyklach japońskich i europejskich

Może ktoś z was jeździł na japoncu i bmw i może powiedzieć mi o różnicach w prowadzeniu

 

Ludzie powiadają ,że BMW prowadzi się w sposób nieprzewidziany ze względu na skomplikowaną budowę ukł kierowniczego .Jak to jest naprawdę ?

BMW_190_2004_22_768x1024_BMW-K1200S.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie jest więcej elementów do pochłonięcia energii powstałej podczas zderzenia jednak

zastosowane elementy mogą zadziałać jako dźwignia i przegiąć ramę do przodu

ale Niemiec się na tym nie zastanawia , bo tam nie istnieje pojęcie " naprawa powypadkowa motocykla" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał z Siedlec ma BMW R1100. Miałem okazje poczuć co to znaczy kombinacja wahacza i teleskopu. Najdziwniejszym uczuciem dla mnie było praktycznie brak reakcji podczas hamowanie ( nurkowanie)

I to tyle, moich spostrzeżeń na pierwszym spotkaniu z zawieszeniem BMW. Za krótki czas aby się czegoś więcej dowiedzieć. Musiał bym go przetestować na naszych górskich zakrętach aby mieć poziom odniesienia.

Ale na pewno Michał wypowie się w tej sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, że nie w temacie, ale post sam wygaśnie:

ALE ZARĄBIASTE ZAWIESZENIE!!!

Kopara opada! Ciekawe jak spisuje sie na dziurach - wiecie czasem niezłe uderzenia!, ciekawe jak zachowuje się przy dzwonie - czy rama cierpi, czy jest do wymiany rama, a może tylko sam przedni element....?

Normalnie zazdrośc!

 

A propos zawieszenia, ja mam dziwne skojarzenia, dla mnie to straszny archaizm.

Każdy kto ma trochę doświadczenia z weteranami wie że takie zawieszenia były powszechne przed wojną, i nazywane jako trapezowe.

Nie wiem skąd BMW wpadł na pomysł reanimacji tego typu zawieszenia :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co jest na fotce nazzywa się Duolever. Zamiast jednego wachacza (jak w Telelever) użyto dwóch - tyle wyczytałem z gazety. Co do prowadzenia z zawieszeniem Telelever, to rówenież miałem możliwość zrobienia tylko niewielkiej rundki na R1100R MIchała. Rzeczywiście przy hamowaniu wrażenie jest dziwne. Przy małych prędkościach wszysko działa dobrze i przyjemnie. Wadą dla mnie była mała zwrotność (ale może to tylko w tym modelu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc jak sie przyjrzycie zdjeciu to zobaczycie silnik umieszczony poprzecznie w ramie :D Czyli jest to nowe BmW K1200S które ma 160 kucyków i oczywiscie naped wałkiem a co do przedniego zawieszenia to nazywa sie Hossack(dwa wzdłużne wahacze ) ale w tym motocyklu jest jeszcze układ aktywnego zawieszenia regulujący elektronicznie ruchy obu kół w trakcie jazdy .

Macbrus Shl M17 Gazela, Junak B20, WSK M21 S1 Sport, WSK M06B3, BMW R1200GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm niewątpliwą zaletą tego zawieszenia jest jego eksploatacja tzn.nie trzeba wymieniać uszczelniaczy i płynu , ale jestem ciekaw jak ma się sprawa z ciężarem w porównaniu z upside`ami .

Widziałem starsze modele BMW z teleleverem i jakoś mnie to wizualnie nie przekonuje :| ale może to rozwiązanie jest "lepsze"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

tez mialem ta przyjemnosc przejechac sie kawalek BMW Michala, ale za malo i za lagodnie zeby cos wiecej powiedziec. To co zauwazylem to wrecz dziecinna latwosc manewrowania przy predkosci parkingowej (jak na rowerze) i fakt nie nurkuje przy hamowaniu. Ale ostatnio ogladalem boxer cup i widac bylo wyraznie ze na ostrych zakretach niepewne zachowanie motocykla, nie wiem czy to byla wina przedniego zawieszenia czy tylnego, ale motocykle w mocnym pochyleniu poprostu falowaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość joserodo
A propos zawieszenia, ja mam dziwne skojarzenia, dla mnie to straszny archaizm.

Każdy kto ma trochę doświadczenia z weteranami wie że takie zawieszenia były powszechne przed wojną, i nazywane jako trapezowe.

 

Niewątpliwie. Sam miałem podobne skojarzenia jak zobaczyłem to poraz pierwszy. Jednak jest tu zasadnicza róznica pomiędzy starymi "trapezami" a tymi od BMW. Mianowicie w starych istniało costakiego jak główka ramy i wahacze mocowane były do sztycy.

 

Tutaj wahacze mocowane są bezpośrednio do ramy a "główka" (oś obrotu przedniego koła) mocowana do wahaczy. Czyli główka jest elemesntem nieresorowanym.

 

Może właśnie w tym tkwi cały pikus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszny dziwoląg.nie wróże mu powodzenia.myślę że zejdzie ze sceny szybciej niż Yamaha GTS

 

zastanawiam się dlaczego Bmw nie stosuje typowych zawieszeń z przodu

a w f650gs? swoje dziwolągi stosuje przy droższych konstrukcjach

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...