ernestZL Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 temat rzeka... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuutek Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Shermanowi chodzi o to, że władze chcą trochę przestraszyc przyszłych kierowców kat. A, rzucając ich nazwijmy to "na głęboką wodę" i z jednej strony to dobry pomysł. Mogli tylko to trochę inaczej rozegrać, czyli np. 10h na mniejszym moto i dopiero docelowa 600tka. Od strony instruktorskiej wygląda to trochę inaczej, jest się odpowiedzialnym za ta osobę, jest większe ryzyko wypadku, a także trudności w szkoleniu. Nie oszukujmy się, ale na mniejszych, lżejszych i słabszych maszynach dużo łatwiej kogo nauczyć. Wysłane z mojego Samsunga Galaxy S III za pomocą Tapatalk 2 Cytuj ..., bo Kawasaki musi być zielone, czyli ZX10R II gen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 No na logikę: jeżeli ktoś nie radzi sobie z 600 cm3, to niech najpierw zrobi PJ niższej kategorii, nabierze doświadczenia itd., a potem niech robi kurs na wyższą kategorię. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Może ktoś wreszcie podszedł do sprawy realistycznie i wyszedł z założenia, że skoro pojemność 600 to obecnie minimum tego, co zwykło się kwalifikować do miana "motocykla", to ludzie ubiegający się o kategorię A powinni właśnie swobodnie poruszać się na tego typu sprzęcie. Z dwojga złego chyba lepiej zaliczyć 10 "skuch" podczas kursu na PJ, niż wyjeździć prawo jazdy na 125 cm3, a potem wsiadać na 600 czy 1000 cm3 po otrzymaniu dokumentu?...jeżeli na motocykl wsiadają ludzie, którzy mają ewidentny problem z motoryką i nie potrafią zrozumieć, że odwinięcie manetki generuje jakąś reakcję sprzętu, to przecież lepiej, żeby takie osoby jeździły skuterami i sprzętami, które mają mniejszą moc - wtedy wystarczą im uprawnienia niższego stopnia. Nie każdy może pilotować samolot, nie każdy ma predyspozycje do kierowania ciągnikiem siodłowym. Dlatego wymyślono różne kategorie, różne uprawnienia, testy psychotechniczne itd. Sherman, niestyty nie mial o tym pojecia i nie podszedl realistycznie tylko na wyrost. Jak sam zauwazyles, taka wlasnie jest rzeczywistosc wyjezdzenie / zdanie na 125 – ce a po otrzymaniu PLASTIKU ZAKUP cbr 600 rr ( fakt autentyczny, tak dowartosciowal sie kumpel wsadzajac na tego motonga swoje zone ). Osmiele sie stwierdzic, ze kazdego da sie nauczyc obojetnie na jaka kategorie, jedynie nieliczne jednostki naprawde sie nie nadaja, bez wzgledu ile godzin wyjezdza ( i z tych tez jeszcze dalo by rade zrobic kierowcow ). Shermanowi chodzi o to, że władze chcą trochę przestraszyc przyszłych kierowców kat. A, rzucając ich nazwijmy to "na głęboką wodę" i z jednej strony to dobry pomysł. Mogli tylko to trochę inaczej rozegrać, czyli np. 10h na mniejszym moto i dopiero docelowa 600tka. Od strony instruktorskiej wygląda to trochę inaczej, jest się odpowiedzialnym za ta osobę, jest większe ryzyko wypadku, a także trudności w szkoleniu. Nie oszukujmy się, ale na mniejszych, lżejszych i słabszych maszynach dużo łatwiej kogo nauczyć. Nikt normalny nie wali takich pedagogicznach bzdetow. Jezeli kursant bedzie dobrze szkolony to to zastraszenie nie jest notabene potrzebne. Kursant musi objektywnie potrafic ocenic swoje mozliwosci. Pytanie tylko dlaczego ktos tam ingeruje wogole w cos o czym niema nawet bladego pojecia ?I w jakim celu jest egzamin ? Rownie dobrze mogli zrobic pomysl szkolenia po ktorym niema egzaminu a PJ wydaje OSK. Zgodze sie z Toba calkowicie, ze na mniejszych maszynach uczy sie latwiej, ale tu nie chodi o pojscie na latwizne, bo szli nia ponad 60 lat. Chodzi o to aby jak najlepiej przygotowac przyszlego kierowce do boju w dzungli. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Z tego co piszesz wynika, że jest sens robienia jakiejś "gradacji" pojemności i mocy i każdy chyba się z tym zgadza. Problem w tym, że ludzie uznają wszystkie niższe kategorię od "A" za jakieś frajerstwo. A przecież dla szkół czy instruktorów taka sytuacja, gdzie ludzie najpierw robią kategorię niższą, potem dopiero wyższą, jest zaletą, bo kursant 2 razy płaci za kurs. Akurat w tym przypadku uważam, że to ma sens, bo jeżeli trafi na ogarniętego instruktora, to zostanie dobrze przygotowany do jazdy najpierw na motocyklu o mniejszej pojemności, potem może się zdecyduje na zrobienia kursu na kat. A i wtedy już będzie miał do czynienia z czymś, co prawdopodobnie kupi po zdaniu egzaminu. Czy teraz nie jest tak, że wiele osób robi kurs na jakimś YBR125 cm3, a potem od razu kupuję R1 czy jakiegoś nakeda z dużą zębatką albo "chopperka", który rozwija moment 120 Nm? ;) Oczywiście zdaję sobie sprawę, że większość ludzi przyjdzie z zerową wiedzą na kurs kat. A i będą z tego same problemy, tak jak piszecie. Przecież nie zmieni się mentalności ludzi z dnia na dzień... Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 (edytowane) ...jest zaletą, bo kursant 2 razy płaci za kurs.. Przecież nie zmieni się mentalności ludzi z dnia na dzień... Tyle, ze robisz tylko jeden raz kurs i tylko jeden raz robisz egzamin teoretyczny, otrzymanie wyzszej kat. PJ czyli A2 i A to tylko ponowny egzamin praktyczny. Faktem co najwyzej bedzie, ze kazdy bedzie chcial / musial wyjezdzic kilka jazd przygotowujacych do ponownego egzamiu. Fajna i pozyteczna sprawa bedzie konsultacja / rozmowa miedzy szkolacym a doksztalcajacym sie. Nastapi bowiem wymiana pogladow i doswiadczen ktora wzbogaci doswiadczeie jednej i drugiej strony. Napewno mentalnosc nie zmieni sie od razu ( tym bardziej polska ) ale z czasem powinno ulegnac zmianie, tyle, ze przy takich przepisach jakie ustalaja papierowe tygrysy z ministerstwa, to robota na stulecia. :crossy: Edytowane 12 Stycznia 2013 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuutek Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Najbardziej prawdopodobne będzie na pewno to, że więcej osób będzie jeździć bez uprawnień. Ks ile jest takich przypadków, że ktoś po prawku kupuje takie maszyny jak i nie mocniejsze, multum, naprawdę multum. Rozmowa / konsultacja z "normalnymi" instruktorami to tak będzie może dość ciekawa, bo instruktorzy w małych miasteczkach typu moje Starachowice nie mają bladego pojęcia o jeździe motocyklem, mają tylko uprawnienia i tyle, także Ci którzy po dwóch latach przyjdą do Nich zrobić kat. A, będą mieli większą wiedzę na temat techniki jazdy niż oni. Tak jak to Ernest napisał, temat rzeka. Wysłane z mojego Samsunga Galaxy S III za pomocą Tapatalk 2 Cytuj ..., bo Kawasaki musi być zielone, czyli ZX10R II gen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 (edytowane) 1. Najbardziej prawdopodobne będzie na pewno to, że więcej osób będzie jeździć bez uprawnień. 2. Ks ile jest takich przypadków, że ktoś po prawku kupuje takie maszyny jak i nie mocniejsze, multum, naprawdę multum. 3. Rozmowa / konsultacja z "normalnymi" instruktorami to tak będzie może dość ciekawa, bo instruktorzy w małych miasteczkach typu moje Starachowice nie mają bladego pojęcia o jeździe motocyklem, mają tylko uprawnienia i tyle, także Ci którzy po dwóch latach przyjdą do Nich zrobić kat. A, będą mieli większą wiedzę na temat techniki jazdy niż oni. 1. Mysle, ze nie, niechce nasowac ministerstwu czy policji pomyslow ale szczerze mowiac chcialbym aby jednak tych kontroli bylo wiecej, tylko kary musza byc bardziej drastyczne. 2. Masz racje. Zwlaszcza, gdy ktos zdal na w/w 125 - ce. Czy nawet 250 – ce. Mozna wiec stwierszic kazdy. 3. No przy tym zalozeniu to fakt, kazdy. Mialem jednak na mysli, ze chodzi tu o szkolacego ktory cos na ten temat wie. Przy obecnym stanie tych o ktorych piszesz rynek bardzo szybko wyeliminuje. Najprawdopodobniej kursant zgruzuje im maszyne. Jeden, drugi, przy trzecim sobie podaruja. W/g nowach wymogow b. ciezko bedzie sprostac wymganiom rynku jezeli nie potrafi sie samemu jezdzi. :crossy: Edytowane 12 Stycznia 2013 przez ks-rider Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Tyle, ze robisz tylko jeden raz kurs i tylko jeden raz robisz egzamin teoretyczny, otrzymanie wyzszej kat. PJ czyli A2 i A to tylko ponowny egzamin praktyczny. nie jest takpoczytaj - pisaliśmy już o tym Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 nie jest takpoczytaj - pisaliśmy już o tym Uuuuuups ! U nas tak jest. Ale nawet, jak przedstawia sie ksztakcenie w poszczegolnych branzach ? Na wodzie, powietrzu, rozszerzenie uprawnien w innych dziddzinach ? :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Dyrektywa unijna mówi o parametrach maszyn egzaminacyjnych, a nie szkoleniowych. Polskie przepisy są debilne, bo utożsamiają motocykl szkoleniowy z egzaminacyjnym. Jest to durne i niebezpieczne, bo uniemożliwia legalne szkolenie na mniejszym motocyklu. A Sherman pisze głupstwa, bo może jest kierowcą utalentowanym, który uczył się jazdy szybko i efektywnie - niestety jest w mniejszości. Edytowane 12 Stycznia 2013 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2013 Tyle, ze robisz tylko jeden raz kurs i tylko jeden raz robisz egzamin teoretyczny, otrzymanie wyzszej kat. PJ czyli A2 i A to tylko ponowny egzamin praktyczny. :crossy: Gdzie zdobyłeś takie informacje?Ja mam teraz A1. Jak będę chciał zrobić A2 to muszę przejść "skrócony" kurs tzn bez teorii i 10h jazdy. Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piecyk Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Gdzie zdobyłeś takie informacje?Przecież sprostował, że to u nich tak jest. Ja mam teraz A1. Jak będę chciał zrobić A2 to muszę przejść "skrócony" kurs tzn bez teorii i 10h jazdy.Będzie bez teorii, ale na razie wynika z rozporządzenia, że jazdy ma być przynajmniej 20h. Przy przejściu na kat. A w przypadku posiadania niższej kat. ma obowiązywać zasada skrócenia praktyki, o której wspomniałeś. Cytuj Pozdrawiam, Daniel PiecychnaSzkolenia motocyklowe w Lublinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fincher Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Faktycznie mój błąd, nie doczytałem.A z tym skróceniem to niedawno pytałem w moim OSK gdzie robiłem A1 i powiedzieli mi że jak będę chciał u nich zrobić A2 to będę musiał wyjeździć tylko kilka h na przypomnienie sobie egzaminu.Dlatego nie wiem czy to jest normalne że "skrócony" kurs czy na zasadzie "po cichu i do przodu" Cytuj Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2013 Faktycznie mój błąd, nie doczytałem.A z tym skróceniem to niedawno pytałem w moim OSK gdzie robiłem A1 i powiedzieli mi że jak będę chciał u nich zrobić A2 to będę musiał wyjeździć tylko kilka h na przypomnienie sobie egzaminu.Czyli lewizna. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.