Skocz do zawartości

WSBK 2013


songoku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Owszem jak ograniczenia są mądre i przemyślane to jest dobrze, niestety nie zawsze tak jest. Jeszcze gorzej jak ewentualne zmiany trwają zbyt długo (myślę tu o reakcji komisji technicznej).

 

Choć nie należy zapominać, że ograniczenia nie są niczym nowym w WSBK były w zasadzie od początku istnienia tej klasy. Dziś problem staje się coraz mniejszy choć paradoksalnie bardziej widoczny bo SBK'om coraz bliżej do motocykli seryjnych więc ich sztuczne ograniczanie eliminuje to co panowie inżynierowie wymyślili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie to głupie gadanie... w motoGP nikt nie pozwala mieć Ducati silników większych o 200ccm...

 

SBK zawsze było "włoską" serią gdzie Ducati zgarniało wszystko (no może poza momentem gdzie Hondzie się chciało zrobić VTR ;) ) a teraz jak już nie mają forów to się wielkie halo podniosło... raz na wozie raz pod wozem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast robić jakies restrykcje per motocykl itp., po prostu ograniczyć moc do 200 koni? Wtedy byłoby dopiero sprawiedliwie :)

 

W pewnym sensie tak się stało. Ograniczyli liczbę silników per sezon, więc stopień wyżyłowania silników spada, czyli moc w dół.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zamiast robić jakies restrykcje per motocykl itp., po prostu ograniczyć moc do 200 koni? Wtedy byłoby dopiero sprawiedliwie :)

 

To by tylko przeniosło wyścig zbrojeń w kierunku ułożenia krzywej momentu obrotowego i co za tym idzie mocy. Restrykcyjne układy dolotowe powietrza to moim zdaniem najbardziej sprawiedliwa metoda ... problemem zdają się raczej inne subtelne róznice w konstrukcji silnika które składają się na lepszą całość. Idealnie wypośrodkować tego tylko za pomocą zwężek się nie da. Wydaje mi się również, że jeśli Ducati faktycznie miałby problem tylko z mocą to zwężki poleciałyby po pierwszej rundzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwężki nie mogłyby zostać usunięte po pierwszej rundzie ponieważ regulamin w tej materii jest bardzo jasny i mówi o wynikach podczas trzech kolejnych rund. Dopiero teraz Ducati może wystąpić do komisji technicznej o zdjęcie regulaminowych obostrzeń dla silników 2 cyl.

 

Zresztą obostrzenia od początku historii SBK dotyczą maszyn 2 i 3 cyl tylko raz w historii nakazano zastosowanie zwężek dla silników 4 cyl. był to moment wyrównania pojemności. Zresztą owe zwężki były z rundy na rundę powiększane dla silników 4 cyl.

Edytowane przez krl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jedynym ograniczenie powinna być pojemność 1000ccm a reszta wedle uznania konstruktora (oczywiście oparte na serii). Po co sztucznie wyrównywać szanse, niech wygrywają najlepsi producenci przy użyciu swoich rozwiązań a nie dzięki faworyzacji w przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Panowie... Wsbk to seria jak najbardziej zbliżona do seryjności i dlaczego ograniczać!. Powtórzę, jeśli Ducati jest szybsze ze względu na pojemność niech inni tez ją zwiększą.

 

 

a z drugiej strony to my możemy sobie pogadać.... :)

Edytowane przez wolnemiasto

meble biurowe

fotele obrotowe

krzesła obrotowe

krzesła konferencyjne

www.alias.org.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny pozwalam sobie wkleić materiał i mam nadzieje, że nie otrzymam jakiegoś op...... Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie między innymi dyskusja na FM

 

Oczywiście jest to próba dość prostego wytłumaczenia spraw zdecydowanie bardziej skomplikowanych jednak mam nadzieję, że naświetla nie co sprawy regulaminu FIM i nie tylko.

 

http://ducatisti.pl/1182,slow-kilka-o-szansach-koncepcjach-pojemnosciach-i-regulaminie-wsbk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny pozwalam sobie wkleić materiał i mam nadzieje, że nie otrzymam jakiegoś op...... Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie między innymi dyskusja na FM

 

Oczywiście jest to próba dość prostego wytłumaczenia spraw zdecydowanie bardziej skomplikowanych jednak mam nadzieję, że naświetla nie co sprawy regulaminu FIM i nie tylko.

 

http://ducatisti.pl/1182,slow-kilka-o-szansach-koncepcjach-pojemnosciach-i-regulaminie-wsbk/

Przez Ciebie ino siedza na necie i czytom i czytom, zamiast robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...