wolnemiasto Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 a ja tam jestem za free! przecież mówimy o suberbikach. Po co kastrować jeśli ktoś wymyślił lepszy motocykl??? Niech konkurencja robi to samo! Cytuj meble biurowefotele obrotowekrzesła obrotowekrzesła konferencyjnewww.alias.org.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Zawsze jakieś ograniczenia muszą być tylko mądre i przemyślane nie może być samowolki. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krl Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Owszem jak ograniczenia są mądre i przemyślane to jest dobrze, niestety nie zawsze tak jest. Jeszcze gorzej jak ewentualne zmiany trwają zbyt długo (myślę tu o reakcji komisji technicznej). Choć nie należy zapominać, że ograniczenia nie są niczym nowym w WSBK były w zasadzie od początku istnienia tej klasy. Dziś problem staje się coraz mniejszy choć paradoksalnie bardziej widoczny bo SBK'om coraz bliżej do motocykli seryjnych więc ich sztuczne ograniczanie eliminuje to co panowie inżynierowie wymyślili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 dla mnie to głupie gadanie... w motoGP nikt nie pozwala mieć Ducati silników większych o 200ccm... SBK zawsze było "włoską" serią gdzie Ducati zgarniało wszystko (no może poza momentem gdzie Hondzie się chciało zrobić VTR ;) ) a teraz jak już nie mają forów to się wielkie halo podniosło... raz na wozie raz pod wozem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Już tak kiedyś było (2003- zrównanie pojemności, ale gardziele japsów fabryczne, a od 2004- już powoli na niekorzyść Ducati), japsy oprotestowali... J-999 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A może zamiast robić jakies restrykcje per motocykl itp., po prostu ograniczyć moc do 200 koni? Wtedy byłoby dopiero sprawiedliwie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A może zamiast robić jakies restrykcje per motocykl itp., po prostu ograniczyć moc do 200 koni? Wtedy byłoby dopiero sprawiedliwie :) W pewnym sensie tak się stało. Ograniczyli liczbę silników per sezon, więc stopień wyżyłowania silników spada, czyli moc w dół. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A może zamiast robić jakies restrykcje per motocykl itp., po prostu ograniczyć moc do 200 koni? Wtedy byłoby dopiero sprawiedliwie :) To by tylko przeniosło wyścig zbrojeń w kierunku ułożenia krzywej momentu obrotowego i co za tym idzie mocy. Restrykcyjne układy dolotowe powietrza to moim zdaniem najbardziej sprawiedliwa metoda ... problemem zdają się raczej inne subtelne róznice w konstrukcji silnika które składają się na lepszą całość. Idealnie wypośrodkować tego tylko za pomocą zwężek się nie da. Wydaje mi się również, że jeśli Ducati faktycznie miałby problem tylko z mocą to zwężki poleciałyby po pierwszej rundzie. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krl Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) Zwężki nie mogłyby zostać usunięte po pierwszej rundzie ponieważ regulamin w tej materii jest bardzo jasny i mówi o wynikach podczas trzech kolejnych rund. Dopiero teraz Ducati może wystąpić do komisji technicznej o zdjęcie regulaminowych obostrzeń dla silników 2 cyl. Zresztą obostrzenia od początku historii SBK dotyczą maszyn 2 i 3 cyl tylko raz w historii nakazano zastosowanie zwężek dla silników 4 cyl. był to moment wyrównania pojemności. Zresztą owe zwężki były z rundy na rundę powiększane dla silników 4 cyl. Edytowane 15 Maja 2013 przez krl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 Jak dla mnie jedynym ograniczenie powinna być pojemność 1000ccm a reszta wedle uznania konstruktora (oczywiście oparte na serii). Po co sztucznie wyrównywać szanse, niech wygrywają najlepsi producenci przy użyciu swoich rozwiązań a nie dzięki faworyzacji w przepisach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 dopiero wczoraj obejrzałem Monze ... piękny spektakl ... takie wyścigi ogląda się prawie cały czas na stojąco. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolnemiasto Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 (edytowane) Ale Panowie... Wsbk to seria jak najbardziej zbliżona do seryjności i dlaczego ograniczać!. Powtórzę, jeśli Ducati jest szybsze ze względu na pojemność niech inni tez ją zwiększą. a z drugiej strony to my możemy sobie pogadać.... :) Edytowane 20 Maja 2013 przez wolnemiasto Cytuj meble biurowefotele obrotowekrzesła obrotowekrzesła konferencyjnewww.alias.org.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 no najlepiej niech wszyscy pakują 2.0 ...motko... :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krl Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Po raz kolejny pozwalam sobie wkleić materiał i mam nadzieje, że nie otrzymam jakiegoś op...... Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie między innymi dyskusja na FM Oczywiście jest to próba dość prostego wytłumaczenia spraw zdecydowanie bardziej skomplikowanych jednak mam nadzieję, że naświetla nie co sprawy regulaminu FIM i nie tylko. http://ducatisti.pl/1182,slow-kilka-o-szansach-koncepcjach-pojemnosciach-i-regulaminie-wsbk/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazze Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Po raz kolejny pozwalam sobie wkleić materiał i mam nadzieje, że nie otrzymam jakiegoś op...... Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie między innymi dyskusja na FM Oczywiście jest to próba dość prostego wytłumaczenia spraw zdecydowanie bardziej skomplikowanych jednak mam nadzieję, że naświetla nie co sprawy regulaminu FIM i nie tylko. http://ducatisti.pl/1182,slow-kilka-o-szansach-koncepcjach-pojemnosciach-i-regulaminie-wsbk/Przez Ciebie ino siedza na necie i czytom i czytom, zamiast robić... Cytuj OSKAR #21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.