rafael Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Witam. Mam problem z Yamaszką Raptor 350. Mianowicie w pewnym momencie zgasła, bez wcześniejszych objawów, więc trafiła do mojego warsztatu, diagnoza brak iskry. Podmiana świecy na początek ale nic to nie dało. Więc pomiar rezystancji i napięć. A więc Impulsator- Prawidłowa rezystancja 459-561Om, u mnie brak przejścia a mimo to impulsator indukuje 0,3V. Stator- Rotor rotation direction detection coil resistance (Nie do końca wiem co to, przecież to DC CDI). Rezystancja prawidłowa 0.083-0.101Om , u mnie 0.04Om. Napięcie na kablu czerwonym wchodzącym do CDI przy kręceniu to 3,5 -3,8V~ . Drugiej wiązki nie sprawdzałem bo ładowanie aku w normie. I teraz najlepsze. Gdy zdemontuje pokrywę statora i na włączonym zapłonie wyindukuje napiecie w impulsatorze poprzez zbliżanie i oddalanie metalowe przedmiotu, pokazuje się iskra, gdy "pobawie" sie tak impulsatorem przez chwile to po złożeniu wszystkiego Yamaszka odpala, popracuje w zależności jak się jej chce od kilku minut do kilku sekund i gaśnie znów z brakiem iskry. Ponowna "zabawa" z impulsatorem i znów Quad pali. Zauważyłem jednak że odpala na coraz krócej po każdej próbie, a było ich z 4. Teraz tak. Napięcie na kablu wychodzącym z CDI na cewke WN przy braku iskry jest 0, gdy iskra jest to napięcie wynosi jakieś 0,25-0,3V~. Dodatkowo zaraz przy impulsatorze były ponacinane kable , pewnie ktoś sprawdzał czy przewody są dobre. Są nacięte tak , że widać rdzeń kabla, więc wszystko to zaizolowałem taśmą, jednak wydaje mi się że kable w tym miejscu powinny być ekranowane (ktoś pewnie to zniszczył przy nacinaniu) i może teraz cewki zakłucają pracę impulsatora? W sumie wszystkie pomiary sa nieprawidłowe, jeśli chodzi o "dół", więc zastanawiam się czy to stator/impulsator czy jakiś tyrystor w CDI nawala? Poniżej linki do zdjęć z serowsówki z danymi i zdj statora i CDI. Pozdrawiam i licze na waszą pomoc.PS: Byłbym zapomniał. Na 1/3 cewek jest jakiś czarny osad, nie są to przepalone zwoje, ale jakby jakiś twardy osad, bo po delikatnym zeskrobaniu (bez uszkadzania lakieru) widać normalny przeźroczysty lakier i brązowe zwoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Szukałbym przyczyny w module zapłonowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) Zdaje się jak by tyrystor jakiś nawalał. Ale najlepsze jest to że jak już wróci iskra to można kręcić rozrusznikiem i cały czas będzie. Ale jak zamontujesz swiece w cylindrze i odpalisz to popracuje chwile i znów znika. Potem chwila zabawy z impulsatorem i akcja leci od nowa... W sumie moduł najtańszy z tej całej imprezy. Ciekawe jest też że impulsator nie ma przejścia, a indukuje odpowiednie napięcie. Dziwny ten Quad jest jakiś.Nie rozwodził bym się tak w tym temacie gdyby nie to że : Impulsator nowy 700zł, zestaw z cewką używka 600zł, moduł okolice 500. Nie chce klienta naciągać na koszta, bo to w sumie znajomy troche. Edytowane 5 Listopada 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 hmmm... to podłącz na krótko na innym module, nawet chińskim - to nie zaszkodzi, a pomoże na 100% wyeliminować bądź potwierdzić przyczynę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) Też o tym myślałem, choć ten moduł ma w w cholere innych wejść od czujników itd itp ale mam nadzieje że to wypali. Muszę poszukać jakiegoś modułu DC CDI jutro .Jeśli ktoś miałby jakieś sugestie jeszcze to chętnie się coś dowiemPS: W sumie to tak myślę teraz i może to i wypali, muszę znaleść jakąś rozpiskę pinów. Dzięki Toowdie, jak coś zdziałam to dam wam znać. Edytowane 5 Listopada 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 A co za problem wstawić na próbę impulsator od chińczyka? Ja bym jednak tutaj szukał problemu, jeśli pokazuje nieskończoną rezystancję. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) Nie da się go zamontować w tym siniku, żaden inny nie pasuje. Takie myśli to ja miałem zaraz na początku jak dostałem Raptora. Gdyby to było takie proste... Tak, pokazuje nieskończoną rezystancję, ale indukuje wymagane 0,3V (modułu nie obchodzi jego rezystancja) i quad odpala. Edytowane 5 Listopada 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nabokow Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Sprawdź napięcie na impulsatorze w momencie kiedy silnik gaśnie. Cytuj https://www.youtube.com/watch?v=4bOYumujA_k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 (edytowane) Sprawdzałem już ten zapłon parenaście razy mierząc opory i napięcia wszędzie gdzie się da.Napięcie impulsatora cały czas w granicach 0,3V, czy jest iskra czy jej nie ma, więc rzuca to podejrzenia na moduł, ale nawet zaraz po zgaśnięciu wystarczy tylko zbliżyć coś do impulsatora metalowego i zaraz iskra przeskakuje. Zastanawiam się co tam się dzieje po założeniu pokrywy, Próbowałem już robić żeby nie maczał się w oleju, ale to raczej nie to, może jakieś zakłócenia z cewek, nie wiem. Jutro może coś zdziałam to napisze. Taki zagadkowy ten Quad. Dziwne jest też to że czasem indukując napięcie w impulsatorze śrubokrętem iskra sobie radośnie skacze, a zakładam dekiel, kręce rozrusznikiem a iskry nie ma. Już nawet myślałem czy to nie jakaś pierdoła, że kable przyciska dekiel czy coś. Kurde jutro będę dalej to ogarniał. Edytowane 5 Listopada 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 A jakbyś podłączył oscyloskop pod impulsator i zobaczył jak ten sygnał wygląda ? Może jest nie właściwy. Może ten wystający element na magnecie jest odkształcony albo z jakiegoś powodu jest za duża przerwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ostatnio miałem takie jaja z modułami że wszystkiego można się spodziewać - np. iskra że konia by zabiło, kręcisz, kręcisz i po godzinie kręcenia odpala, zasuwa i tak odpalasz następne 40 razy i za 41 już nie - mimo że iskra cudowna, po wymianie moduło spoko - po prostu iskra była nie w tym miejscu co trzeba. Inna akcja to moduł nie dawał iskry przy odpalaniu na rozrusznik, na kopniak już tak - po wymianie wrócił do normy i wiele, wiele innych - więc podmień moduł i będzie wiadomo co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Dziś robiłem próbę, oczywiście iskra była chwilkę podczas kręcenia ale zwarłem niezaizolowane kable i moduł zrobił kuku. Cóż, kilkadziesiąt zł w plecy, ale doświadczenia bezcenne. Jutro zamontuje drugi i jazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.