Skocz do zawartości

Do 30 000zł z segmentu B.. Ibiza? Fiesta?


karen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Są wersje C5 benzyna 1.6 156KM, diesel 2.0 140KM i około 160KM, jest diesel 244KM i 3000ccm... Generalnie sporo ich w ogłoszeniach, a internet nie pomaga - albo zachwyty albo narzekanie na drobne usterki i zawieszenie pneumatyczne - ciężko wyciągnąć jakaś średnią.

A co z tym DS4 - to faktycznie takie wykonanie premium Citroena czy tylko legenda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS5 super, ale w założonym budżecie to przebiegi już masakryczne niestety. Za drogie dla mnie.

 

a w DS4 niepokoi mnie 200KM z 1.6ccm. Nie wiem czy nie przesadzili.

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale że co: awaryjny ten 1.8 czy za słaby do tego auta? I co ewentualnie znaczy za słaby? C5 podoba mi się bardziej bryła kombi, a znajomy bardzo chwali ze względu na komfort jazdy.

pojęcie słaby bardzo względne, bo jak czytasz dane katalogowe i widzisz 125 koni to myślisz - ok do jazdy bez szaleństw da rade,

ale niestety to wolnossące 1.8 i moment obrotowy ~160 Nm i to dość wysoko to już masakraaaa, co chyba że lubisz machać wajchą biegów,

diesle co prawda w węższym zakresie ale mają 300-350 Nm i to jest już spoko.

 

Nawet taki 1.6 ~160 koni to zupełnie inna jazda bo on będzi miał to 250 Niutków,

 

u mnie w firmie operator widelca kupił sobie DS5 1.6 turbo, jakoś mi się ten wóz nie widzi, astronomicznie duże koła na Lubelskich wioskach to nie jest to, do tego chromowane imitacje końcówek wydechów - na to mam uczulenie, trochę ten samochód wygląda jak zabawka z odpustu przeteleportowana z 1997 roku ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli jak C5 to diesel... Szkoda bo nie mam zaufania do diesli.

Alfa Romeo:

Serce dyktuje ten egzemplarz (mimo że kolor mało "alfiasty"), rozum się broni że wtopię w awaryjne auto.

https://www.otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-giulietta-1-4-tb-multiair-exclusive-krajowy-iwlasciciel-aso-f-vat-23-ID6z7IEg.html

Tym niemniej chyba podjadę obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są wersje C5 benzyna 1.6 156KM, diesel 2.0 140KM i około 160KM, jest diesel 244KM i 3000ccm... Generalnie sporo ich w ogłoszeniach, a internet nie pomaga - albo zachwyty albo narzekanie na drobne usterki i zawieszenie pneumatyczne - ciężko wyciągnąć jakaś średnią.

A co z tym DS4 - to faktycznie takie wykonanie premium Citroena czy tylko legenda?

 

Tu akurat trochę wiedzy mam, przynajmniej w zakresie C5. Model MkIII, dostępny od 2008 roku miał dwa warianty zawieszenia. Pierwszy to tradycyjna sprężyna (jak w Peugeot 407) albo hydropneumatyczne. To drugie oczywiście znacznie bardzie komfortowe. Wersje Exclusive miały tylko zawieszenie hydropneumatyczne. W tej wersji występowały też wielowarstwowe szyby boczne, co znacznie poprawiało wyciszenie wnętrza. Fabryczne radio jest bardzo słabe, jeśli szukać to wersji nagłośnieniem Denona.

 

Kończę właśnie korzystanie z drugiej C5, łącznie nakręciłem nimi ok 300 kkm (po 150 kkm na samochód). Zawieszenie absolutnie bezawaryjne, koszty przeglądu niskie. Rozrząd w ASO 2300 PLN, ostatni przegląd (klocki przód, tarcze przód, klocki tył) to 3500 PLN. Jedyną awarią w poprzednim był pad akumulatora, wymieniony na gwarancji.

 

Ten model będzie za chwilę tańszy, bo już nie jest produkowany. Trzeba uważać na silniki THP i 2.2 HDi. Wersje diesli z automatem są bardziej atrakcyjne, bo odpada problem kosztownej inwestycji w wymianę sprzęgła z dwumasą. Silnik 1.6 HDi 110 KM jest za słaby do tego auta. Silniki 140/160 koni już dają radę, ale to nie jest wyścigówka. Masaż fotela to tak naprawdę pompowana poduszka pod lędźwie, więc szału nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yuby, przeraża, bo taka alfa nie wygląda mi na docelowe auto na kilka lat. Czyli odpada.

Co do C5 - to pozostaje wobec tego 2.0 diesel lub ten 3.0 - ale tych mało - i w wersji exlusive. No ale jednak tak na chłodno kalkulując to trochę duży jest (długi), a z miejscem w garażu krucho. Ale jak znajdę jakiś blisko Trójmiasta i z właściwym silnikiem, podjadę.

Dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak diesel do miasta. masz jakiś link do ogłoszenia - może być na prive.

OT: co sądzicie o autach sprowadzanych ze Szwecji?

Ewidentnie nie mam pomysłu na samochód - bo aktualnie przeglądam hondy CRV...

Edytowane przez Staszek_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staszku mogę śmiało polecić Hondę Accord. Silnik bez znaczenia. Każdy jest bardzo dobry, łącznie z dieslem.

W ogromnej większości, te które sprawdzam są w świetnej kondycji, nawet przy dużych przebiegach.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-accord-executive-automat-bezwypadkowy-salon-polska-serwis-aso-pewny-przebieg-ID6zeolM.html

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tommo, kolega też mnie namawia na accorda, ale on taki trochę równie nudno-szary jak clio. Wiem że bardziej komfortowy itd., ale chciałbym "coś" niby zwyczajnego, ale jednak aby cieszyło oko. Chciałem DS4, ale to podobno mniejsze w srodku niż zwykły C3, Alfę zniechęciła mi lektura netu, kaszkai to tragedia komfortu, głośny i szaro-plastikowy, no a Citroen Cactus ma jakieś takie małe silniki - 1.2 i 82KM, więc pewnie by rozczarował nawet w mieście, o trasie nie wspominając.

Normalnie w tym kraju nie ma aut dla ludzi z moim wykształceniem (i chudym portfelem)!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...