Skocz do zawartości

Auto 4x4


HARPAGAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kulka

to i ja Cie podręczę pytaniami o GCh, jakie jest spalanie LPG w V8 przy jeździe po czarnym?

Jazda raczej bez długich tras, trosze po mieście, trochę za miastem i jaki wpływ na spalanie mają koła?

Ile rocznie kosztuje serwis takiego sprzęta? (czyli głównie oleje, sterowanie rorządem, elementy zawieszenia ulegające najczęściej zużyciu+ koszty dodatkowe których nie ma w "płaskich" samochodach).

Z tego co piszesz to o ile sprzęt nie miał jakiś napraw blacharskich to nawet 15-20 letnie egzemplarze mogą mieć jeszcze zdrowe podłogi?

 

Teraz mam volvo 850 i spala mi około 14 litrów (w tym sporo jazdy na zimnym silniku po 2-5km).

Gdybym miał V8 to już tras po 2 km do pracy raczej bym nie jeździł, bo szkoda mi by było kasy - taki niedogrzany potwór musi palić chore ilości paliwa.

 

Naprawde marzy mi się amerykańskie V8, nawet gdybym musiał po roku czy dwóch sprzedać ze względu na koszty ekspolatacji to chciałbym kiedyś takim samochodem pojedździć. Trochę lansu po wsi, troche lekkiego terenu- jakieś leśne ścieżki.

 

ahhhhh romarzyłem się....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde marzy mi się amerykańskie V8, nawet gdybym musiał po roku czy dwóch sprzedać ze względu na koszty ekspolatacji to chciałbym kiedyś takim samochodem pojedździć. Trochę lansu po wsi, troche lekkiego terenu- jakieś leśne ścieżki.

 

ahhhhh romarzyłem się....

Wdepłeś Panie, wdepłeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam subaru libero (prawie jak impreza) ło

oo4i.jpg

 

ma napęd na 4 (normalnie RWD , piec z tyłu , na wajhsze od dźwigni biegów masz guzik 4WD wciskasz zapala się 4wd i połączenie podciśnienia z elektrozaworami zapina przód ) bez blokad reduktorów (niby nie wolno z tym 4x4 jeździć po asfalcie ale vmax 90km/h :D :D )i powiem wam że na łysych 155/80 r13 zimowych po lodzie z zapiętym 4x4 jedzie ładnie aż jestem w szoku :D z RWD jest dobry drift....

 

pędzi to mocarne leżące 1.2 (bokser ) pod tylnią podłogą (podobno litr to dużo na głowę i litr na pierwszą maszynę to dużo , ale wersja 0.8 nie miała 4x4 więc zaryzykowałem że dam radę )chłodzone cieczą na wielopunktowym wtrysku (zawrotne 54KM )

 

w kwesti cylindrów uważam że układ z tico jest zajebisty i takiemu zostałem wierny-3 cylindry , 6 zaworów.....

 

niestety na dzień dzisiejszy jest w kiepskim stanie i cieszy oko dopóki się nie ociepli i me ręce które leczą się nim zajmą (gubi olej, gubi płyn chłodniczy, rozrząd nie wiadomo kiedy zmieniany, a rudy w podwoziu ma taką imprezę że jak dosypie mu soli to chyba się nie wyprowadzi )

 

ale bedzie żyć -fura na ramie (zgnitej ale jednak ) niczym patrol czy pajero, prześwit jak na koła 13 niezły, 200km zrobiłem i pojechałbym do lasu na offroad ale szkoda mi katować bo ciężko o cześci i wolę najpierw go zrobić.....

 

w środku full opcja -centralny zamek (tylko na przednie drzwi no ale ) elektryczny szyberdach na pół auta (tańsza wersja klimy ) 7 foteli z których można zbudować wszystko (łóżko , stół , przednie można podobno obrócić do tyłu i takie tam ) niestety znowu jakaś menda w banana republic of poland coś nakićkała i w dowodzie jest tylko 6 osób :( pozatym spryskiwacze reflektorów (jak w starej s klasie) osobny ciepły nawiew dla pasażerów z tyłu, radio pionera z wysuwaną antenką :D

 

pozatym on ma plusa jakiego nie mają patrole czy padżera -jest niewiele większy od tico w ściezkę rowerową w lesie się wciśnie :D jest wysoki ale w sumie wąski i krótki....

 

no i to jest subaru (oni się głośno do tego czegoś nie przyznają nawet ich aso części do tego nie ma :D ) więc jak lasencja pytam czym jeździsz a ja mówie subaru maleńka to jej nogi rozjeżdżają się jak mury WTC po uderzeniu talibów a chcąc się do mnie zbliżyć zostawia ślad jak ślimak....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zamontuj rejestrator w środku z kadrowaniem na twarz kierowcy i zrób jakiś trawers tym wynalazkiem...

 

 

 

on się nadaje tylko do podjazdów które pokonuje równolegle do nich :D wszystko ma swoje zady i walety :D

 

 

Aaaa i pampersa se załóż.

 

najgorsze to jest jazda w silny boczny wiatr -jak nim wracałem 170km to był ostatni dzień latozimy (coś tam na plusie i ksawery czy jak mu tam :D ) i 90% drogi szczere pola i wiatr na bok -walka z kierownicą i co kawałek cpn na świeżego pampersa....i dzięki bogu nie było ruchu bo sam boczny wiatr to pikuś przy mijaniu się z tirem jadacym 80 i ty też 70-80 w takie wietrzysko , rzuca na bok jak szmatą :D

 

ale kumpel jadąc przedemną lub za mną w moim żelazku stwierdził że mój się tylko nieznacznie przechyla, ale odczucie było jakby miał zaraz leżeć :D zresztą żelazko też w sumie w takie wietrzysko ciągnęło do rowu a jest sporo niższe.....

 

Czekam na relację z pierwszego dachowania :icon_mrgreen:

 

e podobno ni jest tak łatwo-wiadomo jak zrobisz skręt do oporu przy 50km/h to fikołkuje, ale ja nim delikatnie driftowałem i wcale nie jest taki chętny żeby na boku leżeć......

 

kulka-carry to inna bajka.........

 

carry ma silnik z przodu pod siedzeniami , z przodu ma chłodnice, z przodu aku , jedynym obciążeniem tyłu (jak paka pusta ) jest most i wydech , a jednak z przodu ma tarczowe hamulce więc sytuacja z filmiku nie jest trudna w wykonaniu :D jeszcze jak paka pusta

 

a libero ma piec na samym końcu auta za tylnimi kołami (pokrywa zaworów jest pod samym zderzakiem ) z przodu ma chłodnicę , akumulator i dyferencjał więc ciężko mu zrobić stoppie nawet z pustą paką...

 

ja to chciałem damasa bo silnik tico , zajebisty piec twardy prosty , tanie części i łatwodostępne, no ale nie trafił się sensowny i zaryzykowałem tego jak będzie złośliwy bardzo to się sprzeda :D

 

opinie w internecie mają tragiczną -gnije jak polonez(w pierwszym co oglądałem w trakcie jazdy próbnej urwała się belka trzymająca silnik z kawałkiem ramy :D ) , częsci nie ma (wydech 2 częsciowy , nie ma zamienników , aso subaru sobie krzyczy 1200 za samą końcową puszkę i każe 2 tyg czekać :D to jest jedna z nielicznych części jaką mają bo to auto nigdy nie było dostępne w Polsce , mój też jest z kraju helmuta ) pali jak smok (napęd 4x4 jest rozpinany przy skrzyni więc nawet jak nie działa to koła przód muszą kręcić dyferencjałem , i wałem napędowym , jak go podniosłem na lewarku było -15 to nie mogłem kołem przód przekręcić jakby hamulec trzymał :D pozatym auto jest ciężkie 960kg na sucho, silnik bardzo słabo ciągnie z dołu i ma tylko 54KM więc w zasadzie nie ma się co dziwić) dostępy naprawczo serwisowe to horror ( choćby wlew płynu do spryskiwaczy schowany w zderzaku-bez lejka nie dolejesz, korek chłodnicy pod klapą bagażnika, akumulator pod fotelem kierowcy, ogólnie żeby do silnika zajrzeć trzeba odkręcić kawał podłogi bagażnika-niby kilka śrub ale ostatni rząd foteli musisz odchylić i bagażnik posprzątać :D bo pod zderzakiem to tylko olej i płyn chłodniczy )

 

ogólnie auto nie polecane dla kogoś kto chce nim robić więcej niż 15 tys km rocznie :D chociaż są wyjątki , jeden gościu ma takiego założył mu bidazawór(z bidazaworem też jest problem bo v2 taki jak mój nie ma gdzie założyć butli-on koło ma fabrycznie do ramy od spodu przykręcone a tam będzie zbyt niska odległość od podłoża dla butli ) i trzaska setki km i zalicza tylko niegroźne usterki typu świeca, pożyjemy zobaczymy........

 

generalnie to raczej zabawka niż offroad, koła 13, 54KM, prześwit nie najgorszy jak na tak małe koła , ma ramę, ale np bak jest nisko gleby, i z wodą też trzeba uważać bo świece i wlot filtra powietrza bardzo nisko ale sugerując się internetem są dzielne-koleś od którego do kupowaliśmy jak nas nim przewiózł to miałem serce w gardle , 4x4 i but po polach więcej lotu niż jazdy , każdy zakręt bokiem z bajora sam wyjechał na łysym kapciu pozytywnie :Dtico by się złamało albo zawisło albo coś zgubiło więc krok w strone offu jest :D mimo że półosie wyglądają jak w tico a wał jak kij od szczotki podobno wcale nie jest tak łatwo to pourywać....

 

narazie czeka do wiosny-nie mam warunków żeby go serwisować , do mojego garażu od motórów nie wejdzie na wysokość pozatym tam nie ma miejsca , pod blokiem za zimno więc czeka i cieszy oko :D

 

jak ktoś szuka busa 4x4 nadającego się w prawdziwy teren to zajebiste jest mituwisi l300 4x4-spód od pajero z nadwoziem busa, nie ma lipy minus?? bardzo mało jeżdżacych , ceny to dramat (jeden wisi chyba 2.2 benzyna bez bidazaworu i 10 tys za rocznik 90 ) z częściami podobno średnio, ale w odróżnieniu od libero -to nie jest zabawka i jest sporo twardszy....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

pędzi to mocarne leżące 1.2 (bokser ) pod tylnią podłogą (podobno litr to dużo na głowę i litr na pierwszą maszynę to dużo , ale wersja 0.8 nie miała 4x4 więc zaryzykowałem że dam radę )chłodzone cieczą na wielopunktowym wtrysku (zawrotne 54KM )

 

w kwesti cylindrów uważam że układ z tico jest zajebisty i takiemu zostałem wierny-3 cylindry , 6 zaworów.....

Hymm a przypadkiem to nie jest zwyczajna leżąca R trójca ?

 

http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/03/18/minitest-zlomnika-subaru-libero/

 

Tu trochę info dla ciekawych.

Edytowane przez Żurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fucktycznie bokser nie wystarczy że leży , musi mieć cylindry rozwarte jak nogi pijanej panny, tak jak np w dresiarskich motocyklach , czy ruskach z koszami , czyli to zwykła rzędowa 3 tylko że leży....

 

mój błąd sory.....

 

xr 600 wlezie -ale na żyletki :D

4gis.jpg

 

siedzenie pasażera na maksa do przodu , i klapa zapiera się o tylnie koło , może i dobrze bo nie trzeba bawić się pasami tylko cegła pod stopkę boczną i stoi :D ale sukces nic nie trzeba demontować-trzebaby było lusterko ale u mnie nie ma...

 

wysokościowo jest na styk , jak wpychasz to szoruje kierą po suficie trzeba delikatnie żeby nie podrzeć podsufitki, pewno jakiś austryjacki pomarańczowy syf który jest wyższy czy crossówka bez kombinacji z kierownicą by nie weszła.....

 

quad ?? chinol tak , ale obstawiam że cokolwiek szersze ciężko bo to auto jest wąskie jak tico....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jest subaru jest impreza

 

 

coprawda ledwo ledwo bo z 6 osobami nie dał rady wyjechać- za mało mocy, za mały prześwit i łyse opony(155 13-stki zimowe 2mm bieżnika tył , łyse przód ) i porażka :D

 

ale jestem w szoku co to auto potrafi , jak na taką zabawkę to naprawdę jest niesamowite-szacun :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...