Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko że, jednakże, aczkolwiek Amsoil (http://www.amsoil.com/storefront/mcv.aspx) jako firma, specyfikacja (dostępna) wydaje się być jakaś pewniejsza, lepsza, profesjonalna w porównaniu do RevTecha (jakiś cutom chrom - wynalazek) bez specyfikacji - przynajmniej ja nie znalazłem.

 

Fisu, a czy używałeś również Amsoila i potrafiłbyś porównać oba oleje/marki?

 

Za sugestią Roberta J. chcę być 'mądry chłop' no i rozum mi podpowiada żeby wybrać bardziej znaną i profesjonalną markę zamiast after-after marketową ;)

 

Ale wiem też że cyferki na papierze to nie wszystko i lepiej czasem skorzystać z doświadczeń innych.

 

Ceny są podobne.

Edytowane przez punkcik5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uzywałem Amsolia. Z pewnoscią to świetny produkt. Z pewnych źródeł wiem, że jest stosowany w bardzo mocno wykręconych silinach HD. Bez wzgledu na to co jest napisane na motorze podczas wyscigu- to i tak Amsoil tam się kręci.

W czasach kiedy ja zacząłem stosować RevTecha, Amsoil był w PL niedostepny. Zaś RevTech był od ręki. Sporo latam więc potrzebuje olej nie tylko dobry, ale i nie chce mieć trudności z jego zakupem. Dziś sytuacja się zmieniła.

RevTech to chińska firma z tego co wiem. Ustawiłbym jakościowo te oleje w nast. kolejce od lepszego do gorszego (mówiąc jak przedszkolak) Amsoil, Mobil, RevTech.

Ale (taaaka moja rada) zalej sobie jeden, polataj sezon, potem zalej drugi i będziesz miał porównanie. To najlepsze co mozesz zrobić, jak chcesz być "mądry chłop".

Nic tak nie uczy jak własne doswiadczenie. No i oczywiscie racjonalne podejście do tematu. A takie posiadasz, bo widze że szukasz kart specyfikacji.

Dobrym olejem skrzyniowo-sprzęgłowym jest jeszcze Hipol 15F (i nie inny). Nie stosowałem w HD, ale raczej nie bałbym się go zalac, aby smarować zespół skrzynia/sprzęgło.

Temat olejowy jest jak rzeka... czy nawet morze. Nie widac końca... dysputy.

Przykładowo anegdotka z czasów mej pracy w DE.

 

Pewnien szanowany powazny uczony ze Szwcji. Światowy ekspert od olejów, ich budowy i "projektowania" stwierdził że nic tak dobrze nie smaruje jak przepracowany olej. Twierdził że wymiany to tylko wymóg nabijajacy kabzę firmom. Przejeździł 25 lat swoim Volvo bez wymiany. Wymieniał tylko filtry...

Także jak widac każdy ma swoje za uszami...

Amsoli to dobry olej, gówna Ci tu chłopaki nie polecają. Gówno już masz w swoim Sporcie - to Formula+. To olej dobry na krótkie przejeżdżki w chłodne dni.

 

P.S.

Sorry. Myślałem że jestes z Ostrołęki. Bo dla mnie oznaczenie NP108AP to kojarzy się raczej z amerykańskim lotniskowcem. :laugh:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:laugh: spoko luz.

 

Czytałem ten artykuł o 'olejowym naukowcu' i volvo. Pamiętam jak myślałem wtedy że to musi być jakaś baja/propaganda czy coś, bo koleś zaczął takie rzeczy nawijać jak go chyba z roboty wywalili (albo najpierw go wywalili a później ogłaszał te mądrości), w każdym razie ktoś z komentujących myślę że miał rację mówiąc, że same zmiany filtrów i dolewki same w sobie powodowały wymianę oleju.

 

Dzięki wielkie wszystkim.

Już wiem na czym stoję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w swojej BSA, ktora ma identyczna konfiguracje olejowa z Junakiem przekladniowy w skrzyni ( SAE80W90 ), ATF w sprzegle i

Amsoil SAE 20W50 w silniku.

I tez jezdzi :). Do tego Amsoil wyciszyl z lekka klawiature, jko jedyny olej do tej pory.

 

Jedyna roznica miedzy naszymi motocyklami ze ty masz stalowy korbowod na lozysku tocznym i wal podparty na lozyskach tocznych

A ja duralowe korby na panewkach. No i wal tez z jednej strony podparty tuleja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w swojej BSA, ktora ma identyczna konfiguracje olejowa z Junakiem przekladniowy w skrzyni ( SAE80W90 ), ATF w sprzegle i

Amsoil SAE 20W50 w silniku.

I tez jezdzi :). Do tego Amsoil wyciszyl z lekka klawiature, jko jedyny olej do tej pory.

 

Jedyna roznica miedzy naszymi motocyklami ze ty masz stalowy korbowod na lozysku tocznym i wal podparty na lozyskach tocznych

A ja duralowe korby na panewkach. No i wal tez z jednej strony podparty tuleja.

powiem Ci szczerze Adam,ze jakbym mieszkal w Kanadzie,to tez bym zalal mojego junkla Amsoilem

Polska inne realia niestety

 

:crossy:

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci szczerze Adam,ze jakbym mieszkal w Kanadzie,to tez bym zalal mojego junkla Amsoilem

Polska inne realia niestety

 

:crossy:

 

Ale w Junaku nie ma takiej potrzeby bo wszystko jest na lozyskach tocznych

Ja stosouje b.dobry olej syntetyczny w silniku z powodu niezbyt wydajnej instalacji olejowej

i znanych klopotow tego silnika z lozyskiem slizgowym walu.

 

Midland jest dobrym olejem i lejac go do Junaka i tak masz tam lepszy olej niz 99% uzytkownikow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... OK, amsoile, midlandy, itp... super. Ale czy rzeczywiście zmieniając z oryginalnego z instrukcji oleju "powiedzmy H-D" (jedni mówią że to Castrol inni że STP), na w/w, droższe oleje, odczuję znaczącą różnicę???

Bo np. nie mam zastrzeżeń do trzaskającej skrzyni, silnik oleju nie bierze (mam big bora 95", mocniej sprężonego), a za butelke H-D genuine 20W50 - 1L płacę 40 zł...

Do autora postu:

czy nie prościej zajrzeć do instrukcji i kupić co piszą???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, prawdopodobnie nie odczujesz różnicy skoro nie przeszkadza ci głośna przekładnia.

Poza tym, to nie ty masz odczuwać różnicę tylko moto - to dla niej/niego jest ten olej, a specyfikacje różnych olejów, ich testy i porównania coś tam znaczą, prawda? Po to są inżynierowie którzy projektują 'smarowanie' by stworzyć produkt najbardziej odpowiedni do specyficznych warunków pracy. Że wiąże się to z ceną - no cóż to pewnie 50/50 trochę lepszych materiałów trochę marketingu.

 

Czy prościej wg instrukcji? Tak, ale wychowałem się w przekonaniu że zazwyczaj prościej, łatwiej, szybciej znaczy również gorzej. Dlatego to kiepski jak dla mnie argument.

Co do kasy, nie śpię na pieniądzach i muszę raczej na wszystko oszczędzać ale różnicę 40zł a 70zł raz na rok (albo i rzadziej) zdecydowanie zrekompensuje mi choć odrobinę delikatniej i ciszej działająca skrzynia no i ten spokój ducha że zapewniłem ''mojej niuni'' wszystko co najlepsze (w granicach mojego portfela :wink: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Nie, prawdopodobnie nie odczujesz różnicy skoro nie przeszkadza ci głośna przekładnia...

Akurat to wiem bo jeżdżę 20 lat...a głośna przekładnia jest w każdym H-D (w porównaniu np do JAP'ów)

 

...Czy prościej wg instrukcji? Tak, ale wychowałem się w przekonaniu że zazwyczaj prościej, łatwiej, szybciej znaczy również gorzej...

ja akurat jestem inżynierem i do kilku ustrojst tworzyłem instrukcje. Biorąc swoje doświadczenie zawodowe i objeżdżanie różnych motocykli prze 20 lat, MOIM zdaniem - total bzdura. Zrezygnuj z tego poglądu i zmień podejście do eksploatacji. Jak chcesz to lej oleje za 100 zł - kto bogatemu zabroni, ale na oryginalnym silniku HD, bez modyfikacji, używanego w naszych temp, to nawet (idąc w drugą skrajność) jakbyś nalał oleju silnikowego do diesla 20W50 to silnik by przeżył...

tak więc kombinuj, czytaj fora moto i likwiduj olejem niedogodności oferowane przez HD w postaci głośniejszej skrzyni.

pozdro

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, rozumiem cię.

 

A tak z ciekawości, jakiej branży inżynierem jesteś, jeśli można spytać no i ciekawość mnie zżera czego dotyczyły te instrukcje?

 

PS. Naprawdę daleko mi do bogacza :blush: . A na moto było mnie stać tylko fartem, bo firma dla której pracuje została przejęta/wykupiona przez znacznie większą i pieniądze ze sprzedaży akcji naszej firmy zostały podzielone między pracowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomnialem spytac o taki dodatek,ktory stosuje w swoim sporcie wraz z olejem silnikowym

http://allegro.pl/k2-militec-1-dodatek-do-oleju-i2562053418.html

co o tym sadzicie,kolega mi go kiedys polecil?

 

zauwazylem ze moj silnik pracuje nieco ciszej

kolega,ktory polecil mi to, bierze udzial w zawodach,sam serwisuje swoje silniki

silniki w ktorych stosowal ten dodatek mialy dluzsza zywotnosc jego zdaniem

TYPE O NEGATIVE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......że niby to zmni

zapomnialem spytac o taki dodatek,ktory stosuje w swoim sporcie wraz z olejem silnikowym

http://allegro.pl/k2...2562053418.html

co o tym sadzicie,kolega mi go kiedys polecil?

 

zauwazylem ze moj silnik pracuje nieco ciszej

kolega,ktory polecil mi to, bierze udzial w zawodach,sam serwisuje swoje silniki

silniki w ktorych stosowal ten dodatek mialy dluzsza zywotnosc jego zdaniem

 

........że niby to zmniejsza tarcie, zastosuję to na .............. :wink: i zobaczymy jaka bedzie jazda, jeśli to prawda co tam namazali w reklamie to trzymaj się Hela !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...