Sikor Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 A czy Paweł Szkopek ma jakieś dobre tutoriale do innych torów ;) ? Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 A czy Paweł Szkopek ma jakieś dobre tutoriale do innych torów ;) ?Pewnie tak, ale musisz mieć tyle silników, ile rund w sezonie ;) Jakie jest optymalne (jesli takie jest) ustawienie napedu na Poznan dla 1000 ccm?Ja to tam wiesz ile wiem... podobno dużo zależy od preferencji. Ja założyłem najpierw -1 +1 na tył, ale było za długo, więc ostatecznie mam -1 +3, ale to z kolei i tak diabli wezmą pewnie, bo się trochę motur pozmieniał. Po pierwszym SD będziesz już wiedział mniej więcej, to sobie zmotasz. Grunt, żeby nie trzeba było się szarpać z biegami w newralgicznych punkach i żeby nie odcinało na 6. biegu w połowie prostej start-meta :] Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 (edytowane) kurcze -1 +3 to już spora różnica...Ale myślisz, że wydłużysz raczej czy jeszcze bradziej skrócisz? :blink: aaa i to zależy jakie zębatki miałeś na początku... chodziłoby mi o liczę bezwzględną zębów :) Edytowane 4 Marca 2013 przez songoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 No na pewno nic Ci mądrego nie powiem poza tym, że na pierwszy SD warto kompletnie olać temat, bo to nie ma znaczenia. Też teraz jadę na Pannonię i nawet nie biorę zapasowych zębatek, po prostu jadę pośmigać bez ciśnieniowania. Na 99% seryjne będą za długie na Pozen, bo tam nie ma długich prostych, tak naprawdę tylko jedna dłuższa, to sobie pokombinujesz. Ja zmieniałem i z przodu i tyłu, żeby łańcucha nie zmieniać i się udało, regulacji mi wystarczyło z lekkim zapasem. Ty masz w pytę mocy i może się okazać, że nie trzeba tak skracać (słyszałem, że ponoć Meklau jeździ na nieco dłuższych przełożeniach niż reszta, bo właśnie mu lepiej jakoś wychodzi z biegami. Poza tym jako jeden z nielicznych redukuje do 1. biegu). Też dużo zależy od charakterystyki motura - ja mam mega mocny środek, np. ktoś na BMW pewnie bardziej stara się wykorzystać górny zakres obrotów. Ja w tym roku chcę trochę metodyczniej do tematu podejść (w sensie policzyć, pokombinować, rozpisać i rozrysować), więc coś też będę motał, to wszyscy porzeźbimy :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 spox... pytam bo mialem ostatnio taką dyskusję w tym temacie i zastanawiałem się czy jest jakieś ultimejt soluszyn w tej kwestii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 W sumie pytanie, jaki masz zapas na łańcuchu, bo jeżeli masz koło na max do przodu, to będzie gorzej z zakładaniem większej z tyłu. Z drugiej strony po jednym dniu upalania może się łańcuch wyciągnąć ;) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku Opublikowano 4 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 mój ma już 12 000 km nalatane, ale z drugiej strony jakoś bardzo odsuniete koło do tylca nie jest... zastanawiam dlaczego OEM owe rzeczy zawsze starczają na dłużej niż wszstkie inne aftermarkety super hiper wytrzymałe :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Nie wiem jak w 600 ale w tysiacu na Poznan przod -1 tyl +3 zabki.Wtedy naciag lancucha pozostaje mniej wiecej w tym samym miejscu.Po kosultacjach z bardziej doswiadczonymi zawodnikami tak mielismy zrobione od poczatku zabawy w Poznaniu i bylo ok.Generalnie na poczatku nie ma znaczenia czy R1 ,GSXR czy ZX.Jesli ktos potrzebuje 600 to musialbym podpytac kolegow co uzywaja.Wiadomo , ze jak sie jest szybciejszym to i zebatki moga sie okazac nie takie :) Z lancuchem to proponuje sprawdzic zuzycie !Co Mozna spokojnie zrobic samemu ,mierzac odleglosc pomiedzu sworzniami.ZMierzyc jak jest mocno rozciagniety bo jesli strzeli na torze to mozecie sobie wyobrazic skutki.KOledze raz w pucharze suzuki na starcie strzelil lancuch i... cale szczescie ze zrobil tylko dziure w silniku a nie zdzielil po nodze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rinas Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Jesli ktos potrzebuje 600 to musialbym podpytac kolegow co uzywaja. Przyjmuje sie dla 600 wartości -1 + 2 - ja tak mam przynajmniej. Ale niektórzy wiem że też tak mają i im odcina na prostej za szybko, zależy od motura i kierownika :) Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 hehehe http://p1.bikepics.com/2013/03/07/bikepics-2524977-full.jpg Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatMax78 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Mam pytanie do ogarniętych w temacie.Dzisiaj na posesji próbowałem starty. Jak Wy to robicie ?Ja wcisnąłem przedni hamulec, obroty podciągnąłem do 4000, klamkę sprzęgła popuściłem aż czułem że moto chce ruszać, i rozumiem po zapaleniu zielonego światła(ja puszczałem wyobrażając sobie) puszczasz od razu heble i sprzęgło? Tak to robiłem ale może jest jakiś inny sposób.Prawdopodobnie na następnym speeddeyu będą zorganizowane wyścigi w ramach jednej sesji więc warto potrenować start żeby nie spitolić jak ostatnio Maciej w Poznaniu na ostatniej rundzie 2012. Tak na marginesie trenujecie starty, może na warszawskich światłach ? ;) Tam też jest adrenalina co ? :)Jutro jak będzie pogoda słoneczna startuje do Bydgoszczy(na tor kartingowy) jak ktoś jest z okolic możemy się spotkać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Z tego co ja czytałem powinno się trzymać wysoko obroty i jak najszybciej puszczać sprzęgło, ale na tyle wolno, żeby nie poszedł na koło. Żadnych gwałtownych strzałów. Sprzęgłem się to kontroluje i nie trzeba się skupiać na gazie. Jedyny problem jaki ja widzę, to to, że dość szybko można spalić sprzęgło. Dlatego ja nigdy tak nie ruszam ;) Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Mam pytanie do ogarniętych w temacie.. Tak na marginesie trenujecie starty, może na warszawskich światłach ?ja tam zawsze start spierdole , ale przynajmniej sprzeglo sezon mi wytrzymuje :laugh: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Ja nie trzymam hebla, tylko robię tak: ustawiam około 5000 obr/min, puszczam sprzęgło do momentu, w którym czuję, że zaczyna "brać" i lekko wciskam klamkę sprzęgła tylko tyle, żeby było tuż przed tym punktem (wtedy nie muszę trzymać motura na hamulcu). Jak zgaśnie czerwone w pierwszej fazie tylko zwalniam lekko sprzęgła, ale prawie natychmiast zaczynam nawijać rollgaz, kontrolując unoszenie przedniego koła właśnie sprzęgłem (nie gazem!). W zeszłym roku taka taktyka była niemożliwa przez źle złożone sprzęgło, ale teraz jest już ok i mam nadzieję, że nie spitolę akcji.Ćwiczyć warto przy wyjeździe na każdą sesję na tor. Ćwiczenie na światłach miejskich chyba nie jest najlepsze, bo zapalenie się zielonego światła można zawsze przewidzieć, a na torze jest tak, że czerwone gaśnie w losowy sposób, nieraz bardzo szybko, a czasem trzeba poczekać i jest wojna nerwów :) Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rinas Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A ja nauczony innej techniki, puszczam sprzęgło przy niskich obrotach. Starty - mistrzem nie jestem, ale jakoś strasznie też nie spierdoliłem rok temu w r600 i pret. :) Cytuj ...to nie motur, LECZ TWA BANIA ...WYMAGA... tuningowania!https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.