Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A czy Paweł Szkopek ma jakieś dobre tutoriale do innych torów ;) ?

Pewnie tak, ale musisz mieć tyle silników, ile rund w sezonie ;)

 

Jakie jest optymalne (jesli takie jest) ustawienie napedu na Poznan dla 1000 ccm?

Ja to tam wiesz ile wiem... podobno dużo zależy od preferencji. Ja założyłem najpierw -1 +1 na tył, ale było za długo, więc ostatecznie mam -1 +3, ale to z kolei i tak diabli wezmą pewnie, bo się trochę motur pozmieniał. Po pierwszym SD będziesz już wiedział mniej więcej, to sobie zmotasz. Grunt, żeby nie trzeba było się szarpać z biegami w newralgicznych punkach i żeby nie odcinało na 6. biegu w połowie prostej start-meta :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze -1 +3 to już spora różnica...

Ale myślisz, że wydłużysz raczej czy jeszcze bradziej skrócisz? :blink:

 

aaa i to zależy jakie zębatki miałeś na początku... chodziłoby mi o liczę bezwzględną zębów :)

Edytowane przez songoku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno nic Ci mądrego nie powiem poza tym, że na pierwszy SD warto kompletnie olać temat, bo to nie ma znaczenia. Też teraz jadę na Pannonię i nawet nie biorę zapasowych zębatek, po prostu jadę pośmigać bez ciśnieniowania.

 

Na 99% seryjne będą za długie na Pozen, bo tam nie ma długich prostych, tak naprawdę tylko jedna dłuższa, to sobie pokombinujesz. Ja zmieniałem i z przodu i tyłu, żeby łańcucha nie zmieniać i się udało, regulacji mi wystarczyło z lekkim zapasem. Ty masz w pytę mocy i może się okazać, że nie trzeba tak skracać (słyszałem, że ponoć Meklau jeździ na nieco dłuższych przełożeniach niż reszta, bo właśnie mu lepiej jakoś wychodzi z biegami. Poza tym jako jeden z nielicznych redukuje do 1. biegu). Też dużo zależy od charakterystyki motura - ja mam mega mocny środek, np. ktoś na BMW pewnie bardziej stara się wykorzystać górny zakres obrotów. Ja w tym roku chcę trochę metodyczniej do tematu podejść (w sensie policzyć, pokombinować, rozpisać i rozrysować), więc coś też będę motał, to wszyscy porzeźbimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie pytanie, jaki masz zapas na łańcuchu, bo jeżeli masz koło na max do przodu, to będzie gorzej z zakładaniem większej z tyłu. Z drugiej strony po jednym dniu upalania może się łańcuch wyciągnąć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój ma już 12 000 km nalatane, ale z drugiej strony jakoś bardzo odsuniete koło do tylca nie jest... zastanawiam dlaczego OEM owe rzeczy zawsze starczają na dłużej niż wszstkie inne aftermarkety super hiper wytrzymałe :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w 600 ale w tysiacu na Poznan przod -1 tyl +3 zabki.Wtedy naciag lancucha pozostaje mniej wiecej w tym samym miejscu.

Po kosultacjach z bardziej doswiadczonymi zawodnikami tak mielismy zrobione od poczatku zabawy w Poznaniu i bylo ok.Generalnie na poczatku nie ma znaczenia czy R1 ,GSXR czy ZX.

Jesli ktos potrzebuje 600 to musialbym podpytac kolegow co uzywaja.

Wiadomo , ze jak sie jest szybciejszym to i zebatki moga sie okazac nie takie :)

 

Z lancuchem to proponuje sprawdzic zuzycie !

Co Mozna spokojnie zrobic samemu ,mierzac odleglosc pomiedzu sworzniami.

ZMierzyc jak jest mocno rozciagniety bo jesli strzeli na torze to mozecie sobie wyobrazic skutki.

KOledze raz w pucharze suzuki na starcie strzelil lancuch i... cale szczescie ze zrobil tylko dziure w silniku a nie zdzielil po nodze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos potrzebuje 600 to musialbym podpytac kolegow co uzywaja.

 

Przyjmuje sie dla 600 wartości -1 + 2 - ja tak mam przynajmniej. Ale niektórzy wiem że też tak mają i im odcina na prostej za szybko, zależy od motura i kierownika :)

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie do ogarniętych w temacie.

Dzisiaj na posesji próbowałem starty. Jak Wy to robicie ?

Ja wcisnąłem przedni hamulec, obroty podciągnąłem do 4000, klamkę sprzęgła popuściłem aż czułem że moto chce ruszać, i rozumiem po zapaleniu zielonego światła(ja puszczałem wyobrażając sobie) puszczasz od razu heble i sprzęgło? Tak to robiłem ale może jest jakiś inny sposób.

Prawdopodobnie na następnym speeddeyu będą zorganizowane wyścigi w ramach jednej sesji więc warto potrenować start żeby nie spitolić jak ostatnio Maciej w Poznaniu na ostatniej rundzie 2012. Tak na marginesie trenujecie starty, może na warszawskich światłach ? ;) Tam też jest adrenalina co ? :)

Jutro jak będzie pogoda słoneczna startuje do Bydgoszczy(na tor kartingowy) jak ktoś jest z okolic możemy się spotkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja czytałem powinno się trzymać wysoko obroty i jak najszybciej puszczać sprzęgło, ale na tyle wolno, żeby nie poszedł na koło. Żadnych gwałtownych strzałów. Sprzęgłem się to kontroluje i nie trzeba się skupiać na gazie. Jedyny problem jaki ja widzę, to to, że dość szybko można spalić sprzęgło. Dlatego ja nigdy tak nie ruszam ;)

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie trzymam hebla, tylko robię tak: ustawiam około 5000 obr/min, puszczam sprzęgło do momentu, w którym czuję, że zaczyna "brać" i lekko wciskam klamkę sprzęgła tylko tyle, żeby było tuż przed tym punktem (wtedy nie muszę trzymać motura na hamulcu). Jak zgaśnie czerwone w pierwszej fazie tylko zwalniam lekko sprzęgła, ale prawie natychmiast zaczynam nawijać rollgaz, kontrolując unoszenie przedniego koła właśnie sprzęgłem (nie gazem!). W zeszłym roku taka taktyka była niemożliwa przez źle złożone sprzęgło, ale teraz jest już ok i mam nadzieję, że nie spitolę akcji.

Ćwiczyć warto przy wyjeździe na każdą sesję na tor. Ćwiczenie na światłach miejskich chyba nie jest najlepsze, bo zapalenie się zielonego światła można zawsze przewidzieć, a na torze jest tak, że czerwone gaśnie w losowy sposób, nieraz bardzo szybko, a czasem trzeba poczekać i jest wojna nerwów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nauczony innej techniki, puszczam sprzęgło przy niskich obrotach. Starty - mistrzem nie jestem, ale jakoś strasznie też nie spierdoliłem rok temu w r600 i pret. :)

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...