Skocz do zawartości

Regulacja zaworów Kawasaki ZR7


pyra1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@jjank

W klxie trzymaj luzy pod górną granicą bo kasują się szybciej niż braman w pubie za piwo.

tak tez mi się wydaje, głowica była w zimie w remoncie i wtedy zrobiono ostatnią regulację, moto było jezdzone weekendowo, bez dalekich tras, a luzy wymagają regulacji, a zatem podjąłem decyzję, ze reguluję wszystkie pod górą granicę, aby za 2000km tylko sprawdzic(tak liczę)

 

wyjąłem płytki,

okazuje sie ze nie trzeba zdejmowac wałków,

wystarczyło zdjąc mostek i podniesc wałki aby wyciaganac szklanki, nawet napinacza nie ruszałem,

 

muszę kupić 3 płytki, bo jedna wydechowa podejdzie pod drugi zawór wydechowy (widać po numerze, ze to taka jakiej potrzebuję), pytanie czy płytka się zuzywa, moze zmierzyc ją mikrometrem?

 

resztę kupię, ciekawe czy będą od ręki? czy to będzie orginał?i jaki to jest koszt? płytka ma ok 29mm średnicy,chyba jest to typowa płytka

 

z uwagi na to, ze mam szczelninomierz co 0,05 jest mozliwe, ze ustawie, luzy za duze o 0,02-0,03, ale tak na "chłopski rozum" nie ma na to rady

 

mostek muszę dokrecic 12Nm, dysponuje kluczem od 19Nm...czy dokrecenie "z wyczuciem" bez klucza to poważne bluźnierstwo? problem jest taki, ze do niektórych śrub mostka na silniku w ramie jest za słaby dostęp dla klucza dyno

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bluźnierstwo nie ale jak dokręcisz za mocno albo nierównomiernie to może Ci przekosić mostki albo wałek będzie nierówno obciążony. Płytki się raczej nie zużywają, ja swoje przekładam miejscami jeśli wymiary na to pozwalają, 60'000km i jeszcze żadna nie pękła i wymiary mają właściwe ale u mnie jest układ ze szklankami. Płytki mają różne ceny ale chyba wszystko jest w granicach 20zł za sztukę i żeby było ciekawiej duże łatwiej kupić niż np. takie 7,5mm. W Larssonie są prawie na pewno.

Ustaw luz tak żeby 0.30 wchodził z bardzo dużym oporem jak już ma być "około" to lepiej nieco zbyt luźno.

 

 

P.S Gdzieś na YT jest film pokazujący jak obalić temat bez rozbierania głowicy na części, poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bluźnierstwo nie ale jak dokręcisz za mocno albo nierównomiernie to może Ci przekosić mostki albo wałek będzie nierówno obciążony.

wiem, akurat u siebie mam jeden duzy mostek na obydwa wałki

 

Nie prościej odżałować parę złotych na dokładniejszy szczelinomierz?

chciałem kiedys taki kupic, ale wszędzie jest co 0.05mm, czy YATO czy no name, a zresztą nawet jakby mieć co powiedzmy 0.03mm to i tak nie zmierzysz dokladnie, bo np. pod jedną krzywką listek 0.10mm przechodzi lekko, a pod drugą trochę ciężej, ale inne nie przechodzą pod nimi wcale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem zaworki, nie musiałem kupowac płytek, pozamieniałem miejscami stare na wydechu, a na ssanie pasowały z drugiego silnika, luzy wyszły w okolicach górnej granicy tak jak chciałem, mostek dokreciłem "z wyczuciem",

 

2 płytki mam szlifowane, tak juz było, mam nadzieje ze nie pękną, mają 1.9 i 2.05 mm

 

cała robota nie jest trudna, ale powiem szczerze, ze w 4-ro cylindrówce to musi byc bardzo żmudne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co za róznica gdzie płytka? wyciagasz magnesem całą szklankę i przekładasz, ja mam co prawda na wierzchu, ale i tak wyciagałem szklanki zeby łatwiej wyłuskac wpłytki

 

a po co dwie osoby do regulacji srubkami to nie wiem? jedna trzyma srubokręt a druga klucz czy jak? :icon_mrgreen: regulacja srubkami 4 zaworów to w hondowskich singlach 15min roboty w pojedynkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Cześć

Odświeżam temat

Jakiś czas temu kupiłem Kawasaki zr7 2001r , pali jeździłem trochę i przyszedł czas na regulację zaworów (robiłem to kiedyś w aucie nie w moto ) i albo coś robię źle albo jest coś tu nie tak (bo żeby wszystkie były do wymiany ??) . Otóż wyszły mi dość absurdalne wyniki na większości jest zaworów jest 0,10 mm (wchodzi lekko ) ale już 0,15 za nic na żadnym nie wejdzie , na 2 zaworach mam problem włożyć 0,05 mm .

poniżej zdj jak ustawiam

 

 

 

 

P.s będę zaopatrywał się w dokładniejszy szczelinomierz

post-75295-0-28061100-1502378555_thumb.jpg

post-75295-0-49637600-1502378584_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;
Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na
1 cylinder - ssący i wydechowy
2 cylinder- tylko wydechowy
3 cylinder- tylko ssący
obracasz na 2-3 "T" i mierzysz
2 cylinder- tylko ssący
3 cylinder tylko- wydechowy
4 cylinder- ssący i wydechowy
Luzy zaworowe
Ssące oraz wydechowe 0.08 - 0,18
Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13
Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "
https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docx



Znaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;
Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na
1 cylinder - ssący i wydechowy
2 cylinder- tylko wydechowy
3 cylinder- tylko ssący
obracasz na 2-3 "T" i mierzysz
2 cylinder- tylko ssący
3 cylinder tylko- wydechowy
4 cylinder- ssący i wydechowy
Luzy zaworowe
Ssące oraz wydechowe 0.08 - 0,18
Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13
Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "
https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docx

Szczelinomierz kup TAKI,,,,polecam
http://allegro.pl/sata-szczelinomierz-32-listki-0-02-mm-1-mm-hit-i6881495877.html



Znaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;
Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na
1 cylinder - ssący i wydechowy
2 cylinder- tylko wydechowy
3 cylinder- tylko ssący
obracasz na 2-3 "T" i mierzysz
2 cylinder- tylko ssący
3 cylinder tylko- wydechowy
4 cylinder- ssący i wydechowy
Luzy zaworowe
Ssące oraz wydechowe 0.08 - 0,18
Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13
Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "
https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docx



Szczelinomierz kup TAKI,,,,polecam
http://allegro.pl/sata-szczelinomierz-32-listki-0-02-mm-1-mm-hit-i6881495877.html

 



Znaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;
Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na
1 cylinder - ssący i wydechowy
2 cylinder- tylko wydechowy
3 cylinder- tylko ssący
obracasz na 2-3 "T" i mierzysz
2 cylinder- tylko ssący
3 cylinder tylko- wydechowy
4 cylinder- ssący i wydechowy
Luzy zaworowe
Ssące oraz wydechowe 0.08 - 0,18
Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13
Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "
https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docx



Szczelinomierz kup TAKI,,,,polecam
http://allegro.pl/sata-szczelinomierz-32-listki-0-02-mm-1-mm-hit-i6881495877.html



Przepraszam coś pokręciłem i to dość solidnie :blush: :blush: :blush:

Edytowane przez Maneta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to nazywa się porządna odpowiedź !!!!

DZIĘKI! :)

:notworthy: :lalag: :lalag:

 

 

zamówiłem dokładniejszy szczelinomierz , ale i z tego obecnego który spr wychodzi na to że będę musiał wymienić płytki na co najmniej 5 zaworach w ty jeden mnie martwi bo zdaje się że jest non-stop podparty (tj opiera sie o krzywkę na całym jej obwodzie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedną wątpliwość Maneta spr według instrukcji i wyszło mi coś takiego (zd 1 ) : post-75295-0-85783900-1502714326_thumb.jpg

 

Potem nie dając mi spokoju (te zerowe wartości :/ nic tam nie wcisnąłem) sprawdziłem każdy cylinder osobno (tj ustawiałem każdy cylinder w jego TDC tak żeby krzywki były na zewnątrz ) i to wynik Zdj.2 : post-75295-0-93497800-1502714508_thumb.jpg

 

I teraz pytanie które wartości brać ??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw proszę się upewnić że rozrząd jest na 100 % dobrze ustawiony i to jest podstawa do pomiarów,pomiar luzów zaworowych według procedury jak wyżej i Tego proszę się trzymać!
Jeżeli zrobisz zgodnie z zasadami to musi być dobrze,Kawasaki ma tendencję do zacieśniania luzów zaworowych w tych(i nie tylko tych) silnikach,
Zrób zgodnie z zaleceniami !
Niech Moc będzie z Tobą !!!

Edytowane przez Maneta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...