Skocz do zawartości

Regulacja zaworów Kawasaki ZR7


pyra1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was pytanie,może mi ktoś dokładnie wyjaśnić jak wyregulować zawory w tej kawie ?

Wiem że ma regulacje płytkami,ale nie wiem jak się do nich dostać ani jak je wymienić,oraz jakie powinny mieć grubości.

Jakoś nie miałem styczności jeszcze z takim olejakiem dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skoro pytam moglibyście chociaż nakreślić co i jak,wszystko da się zrobić, miałem tak samo z regulacją gaźników wszyscy mówili żeby oddać moto do mechanika a jakoś udał się ładnie wyregulować i to zrobionym własnoręcznie wakuometrem.

Więc ponawiam pytanie,gdzie i jakie powinny być grubości płytek oraz jak się do nich odpowiednio dostać,żeby to dobrze zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy - ssanie: 0,17-0,25 [mm]

Luz zaworowy - wydech: 0,22-0,31 [mm]

 

Musisz zapatrzeć się w szczelinomierz z setkami, jak i w serwisówkę, tam będzie dokładnie opisane jak się to robi.

 

A tak z grubsza to ustawiasz rozrząd, mierzysz, wyciągasz płytkę, patrzysz jaki masz rozmiar, analizując jaki miałeś luz i jaka masz płytkę idziesz do sklepu i kupujesz taki rozmiar płytki jaki potrzebujesz.

 

Należy najpierw pomierzyć wszystkie zawory i popróbować pozamieniać płytki miejscami tak by jak najmniej ich kupić.

 

Pamiętaj, że nie należy szlifować płytek(choć niektórzy to robią) i nie obrać silnikiem bez płytki pod zaworem!

 

Czasem bez odkręcania wałków się nie obędzie, także bez klucza dynamometrycznego się nie zabieraj za to.

 

A i do poprawnego ustawienia luzu na płytkach potrzeba dużej wprawy, robiąc to pierwszy raz będziesz pod jednym zaworem wymieniał płytki parę razy.

 

 

Robisz to na własną odpowiedzialność.

www.zaplon.fora.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałki musisz zrzucić, płytki masz pod szklankami

od razu kup sobie uszczelkę pod dekiel klawiatury i impulsatora bo to są jednorazówki

ja mimo że co nieco przy motocyklach grzebałem, ale kwestie regulacji luzu zaworowego zostawiłem mechanikom, za ośmiozaworowca biorą mniej niż za 16stke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ZR7 o ile dobrze pamiętam płytki są na szklankach zaworowych. W larssonie dostępny jest klucz, dzięki niemu nie musisz zdejmować wałków, jednak jest trochę badziewny i nadenerwujesz się z nim. Płytki są drogie i dostępne na zamówienie (Larsson/aso) koło 30 zł sztuka. Sprawa do ogarnięcia, ale łatwo nie będzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

siema,

 

sprawdziłem dzis zawory w klxie,

jeden ssący ma za maly luz,

płytki są na szklankach (krzywki je naciskają),

aby dobrać się do płytki, trzeba zdjąć mostek trzymajacy obydwa wałki, wyjąćnapinacz, odkrecic wałki od zębatek i je wyjąć, a potem wyjąć szklankę i wydłubać z niej płytkę i teraz tak:

 

luzy manual podaje takie

 

Exhaust: 0.15 ~ 0.24 mm Intake : 0.10 ~ 0.19 mm

 

a ja mam na wydechowych ok 0.17-0.20 , na jednym ssącym ponad 0.10, a na drugim ok 0.07 (nie idzie tego dokładnie zmierzyć, bo mam szczelinmierz z listkami 0.05, 0.10, 0.20)

 

czy warto od razu wyregulować wszystkie zawory pod max wartości, bo pewnie będą się kasować i nie chciałbym za chwilę znowu wszystkiego rozbierać? czy reguować ten jeden ssący?

 

czy jeśli po prostu wezmę do sklepu płytkę i powiem, ze chcę np. dla tego ssącego, który ma za mały luz płytkę o 0,10mm cieńszą to to wystarczy?

 

zawsze miałem sprzęty z regulacją srubkową

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydechowe można zostawić do następnej regulacji (zgaduję, że jest co 6000km) ale dolotowe lepiej obydwa za jednym podejściem. Tylko jeszcze pytanie czy wydech wyszedł Ci tak, że listek 25 nie wchodził w ogóle a 20 z oporami czy też 20 się nie mieścił a 15 z oporami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po adresem:

http://jadz.com/post...Edition-TOC.pdf

 

jest maual do kawasaki ZR-7 oraz ZR-7S.

Na stronie 18 tego manuala jest tabelka w której podano kiedy należy sprawdzać luzy zaworowe: Valve Clearance Check

 

Na stronie 101-104 tego manuala jest opisana regulacja luzu zaworowego

Valve Clearance Adjustment - wedle tabeli ze strony 18 robi się to co 6000km.

 

 

Na Youtube jest filmik(dwuczęsciowy) który pokazuje regulacje zaworów za pomocą płytek(ang.shims) - tylko że to nie jest do ZR7:

http://www.youtube.com/watch?v=Ugk1trA9UXA

http://www.youtube.com/watch?v=D7AoAwjzTzM&feature=channel&list=UL

 

 

Jak chcesz to możesz sobie poczyać manuala do ZX6r(regulacja zaworów str.47):

http://www.sirbrockman.com/manuals/ZX6R_Service_05.pdf

 

 

@Shimigami

Zwróć uwagę na to co pyra1 napisał w 4 poście od góry...

Edytowane przez samonek4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...