Asmodan Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 @jjankW klxie trzymaj luzy pod górną granicą bo kasują się szybciej niż braman w pubie za piwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 (edytowane) @jjankW klxie trzymaj luzy pod górną granicą bo kasują się szybciej niż braman w pubie za piwo.tak tez mi się wydaje, głowica była w zimie w remoncie i wtedy zrobiono ostatnią regulację, moto było jezdzone weekendowo, bez dalekich tras, a luzy wymagają regulacji, a zatem podjąłem decyzję, ze reguluję wszystkie pod górą granicę, aby za 2000km tylko sprawdzic(tak liczę) wyjąłem płytki,okazuje sie ze nie trzeba zdejmowac wałków,wystarczyło zdjąc mostek i podniesc wałki aby wyciaganac szklanki, nawet napinacza nie ruszałem, muszę kupić 3 płytki, bo jedna wydechowa podejdzie pod drugi zawór wydechowy (widać po numerze, ze to taka jakiej potrzebuję), pytanie czy płytka się zuzywa, moze zmierzyc ją mikrometrem? resztę kupię, ciekawe czy będą od ręki? czy to będzie orginał?i jaki to jest koszt? płytka ma ok 29mm średnicy,chyba jest to typowa płytka z uwagi na to, ze mam szczelninomierz co 0,05 jest mozliwe, ze ustawie, luzy za duze o 0,02-0,03, ale tak na "chłopski rozum" nie ma na to rady mostek muszę dokrecic 12Nm, dysponuje kluczem od 19Nm...czy dokrecenie "z wyczuciem" bez klucza to poważne bluźnierstwo? problem jest taki, ze do niektórych śrub mostka na silniku w ramie jest za słaby dostęp dla klucza dyno Edytowane 10 Września 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Bluźnierstwo nie ale jak dokręcisz za mocno albo nierównomiernie to może Ci przekosić mostki albo wałek będzie nierówno obciążony. Płytki się raczej nie zużywają, ja swoje przekładam miejscami jeśli wymiary na to pozwalają, 60'000km i jeszcze żadna nie pękła i wymiary mają właściwe ale u mnie jest układ ze szklankami. Płytki mają różne ceny ale chyba wszystko jest w granicach 20zł za sztukę i żeby było ciekawiej duże łatwiej kupić niż np. takie 7,5mm. W Larssonie są prawie na pewno. Ustaw luz tak żeby 0.30 wchodził z bardzo dużym oporem jak już ma być "około" to lepiej nieco zbyt luźno. P.S Gdzieś na YT jest film pokazujący jak obalić temat bez rozbierania głowicy na części, poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 z uwagi na to, ze mam szczelninomierz co 0,05 jest mozliwe, ze ustawie, luzy za duze o 0,02-0,03, ale tak na "chłopski rozum" nie ma na to rady Nie prościej odżałować parę złotych na dokładniejszy szczelinomierz? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Bluźnierstwo nie ale jak dokręcisz za mocno albo nierównomiernie to może Ci przekosić mostki albo wałek będzie nierówno obciążony.wiem, akurat u siebie mam jeden duzy mostek na obydwa wałki Nie prościej odżałować parę złotych na dokładniejszy szczelinomierz?chciałem kiedys taki kupic, ale wszędzie jest co 0.05mm, czy YATO czy no name, a zresztą nawet jakby mieć co powiedzmy 0.03mm to i tak nie zmierzysz dokladnie, bo np. pod jedną krzywką listek 0.10mm przechodzi lekko, a pod drugą trochę ciężej, ale inne nie przechodzą pod nimi wcale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 ustawiłem zaworki, nie musiałem kupowac płytek, pozamieniałem miejscami stare na wydechu, a na ssanie pasowały z drugiego silnika, luzy wyszły w okolicach górnej granicy tak jak chciałem, mostek dokreciłem "z wyczuciem", 2 płytki mam szlifowane, tak juz było, mam nadzieje ze nie pękną, mają 1.9 i 2.05 mm cała robota nie jest trudna, ale powiem szczerze, ze w 4-ro cylindrówce to musi byc bardzo żmudne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 W dwie osoby z regulacją na śrubkach to mi poszło szybko ale nie wyobrażam sobie płytek pod szklankami w pojedynkę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Żaden problem, mierzy się wszystkie luzy a potem zdejmuje wałki i wymienia co trzeba. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 a co za róznica gdzie płytka? wyciagasz magnesem całą szklankę i przekładasz, ja mam co prawda na wierzchu, ale i tak wyciagałem szklanki zeby łatwiej wyłuskac wpłytki a po co dwie osoby do regulacji srubkami to nie wiem? jedna trzyma srubokręt a druga klucz czy jak? :icon_mrgreen: regulacja srubkami 4 zaworów to w hondowskich singlach 15min roboty w pojedynkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Jeden mierzy a drugi kręci wałem, nie biegasz dookoła moto i nie wyrzucasz narzędzi z dłoni, że o szukaniu po biurku/podłodze nie wspomnę. Pierdoły ale o ile szybciej robota poszła :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber85 Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Cześć Odświeżam temat Jakiś czas temu kupiłem Kawasaki zr7 2001r , pali jeździłem trochę i przyszedł czas na regulację zaworów (robiłem to kiedyś w aucie nie w moto ) i albo coś robię źle albo jest coś tu nie tak (bo żeby wszystkie były do wymiany ??) . Otóż wyszły mi dość absurdalne wyniki na większości jest zaworów jest 0,10 mm (wchodzi lekko ) ale już 0,15 za nic na żadnym nie wejdzie , na 2 zaworach mam problem włożyć 0,05 mm . poniżej zdj jak ustawiam P.s będę zaopatrywał się w dokładniejszy szczelinomierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 (edytowane) Znaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na1 cylinder - ssący i wydechowy2 cylinder- tylko wydechowy3 cylinder- tylko ssącyobracasz na 2-3 "T" i mierzysz2 cylinder- tylko ssący3 cylinder tylko- wydechowy4 cylinder- ssący i wydechowyLuzy zaworoweSsące oraz wydechowe 0.08 - 0,18Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docxZnaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na1 cylinder - ssący i wydechowy2 cylinder- tylko wydechowy3 cylinder- tylko ssącyobracasz na 2-3 "T" i mierzysz2 cylinder- tylko ssący3 cylinder tylko- wydechowy4 cylinder- ssący i wydechowyLuzy zaworoweSsące oraz wydechowe 0.08 - 0,18Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docxSzczelinomierz kup TAKI,,,,polecamhttp://allegro.pl/sata-szczelinomierz-32-listki-0-02-mm-1-mm-hit-i6881495877.htmlZnaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na1 cylinder - ssący i wydechowy2 cylinder- tylko wydechowy3 cylinder- tylko ssącyobracasz na 2-3 "T" i mierzysz2 cylinder- tylko ssący3 cylinder tylko- wydechowy4 cylinder- ssący i wydechowyLuzy zaworoweSsące oraz wydechowe 0.08 - 0,18Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docxSzczelinomierz kup TAKI,,,,polecamhttp://allegro.pl/sata-szczelinomierz-32-listki-0-02-mm-1-mm-hit-i6881495877.html Znaki masz dobrze tylko posłuchaj,tutaj ustawiasz zawory w dwóch sekwencjach na jednym obrocie czyli 1-4 ,potem 2-3,czyli ;Jeżeli 1 cylinder masz w TDC (Top Death center,górny martwy zwrot,suw sprężaniato krzywki,wykorbienia krzywek mają być na zewnątrz,pierwszy to siędząc na motocyklu LEWY Cylinder) ustawiasz mierzysz zawory na1 cylinder - ssący i wydechowy2 cylinder- tylko wydechowy3 cylinder- tylko ssącyobracasz na 2-3 "T" i mierzysz2 cylinder- tylko ssący3 cylinder tylko- wydechowy4 cylinder- ssący i wydechowyLuzy zaworoweSsące oraz wydechowe 0.08 - 0,18Kurna chyba nic nie pokickałem i dość zrozumiale napisałem jak by coś nie tak to proszę o poprawienie ale chyba dobrze to wytłumaczyłem aaaaaaa i jeszcze jedno o ile dobrze pamiętam to tam są płytki fi 13Masz tutaj,teraz to już ogarniesz wszystko "https://www.dropbox.com/s/6s9i68ts2sfl03j/ZR7_Valve-Shim-Checks.docxSzczelinomierz kup TAKI,,,,polecamhttp://allegro.pl/sata-szczelinomierz-32-listki-0-02-mm-1-mm-hit-i6881495877.htmlPrzepraszam coś pokręciłem i to dość solidnie :blush: :blush: :blush: Edytowane 10 Sierpnia 2017 przez Maneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber85 Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 I to nazywa się porządna odpowiedź !!!! DZIĘKI! :) :notworthy: :lalag: :lalag: zamówiłem dokładniejszy szczelinomierz , ale i z tego obecnego który spr wychodzi na to że będę musiał wymienić płytki na co najmniej 5 zaworach w ty jeden mnie martwi bo zdaje się że jest non-stop podparty (tj opiera sie o krzywkę na całym jej obwodzie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerber85 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Mam jeszcze jedną wątpliwość Maneta spr według instrukcji i wyszło mi coś takiego (zd 1 ) : Potem nie dając mi spokoju (te zerowe wartości :/ nic tam nie wcisnąłem) sprawdziłem każdy cylinder osobno (tj ustawiałem każdy cylinder w jego TDC tak żeby krzywki były na zewnątrz ) i to wynik Zdj.2 : I teraz pytanie które wartości brać ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 (edytowane) Najpierw proszę się upewnić że rozrząd jest na 100 % dobrze ustawiony i to jest podstawa do pomiarów,pomiar luzów zaworowych według procedury jak wyżej i Tego proszę się trzymać!Jeżeli zrobisz zgodnie z zasadami to musi być dobrze,Kawasaki ma tendencję do zacieśniania luzów zaworowych w tych(i nie tylko tych) silnikach,Zrób zgodnie z zaleceniami !Niech Moc będzie z Tobą !!! Edytowane 14 Sierpnia 2017 przez Maneta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.