pyra1 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Witam mam do was pytanie,może mi ktoś dokładnie wyjaśnić jak wyregulować zawory w tej kawie ?Wiem że ma regulacje płytkami,ale nie wiem jak się do nich dostać ani jak je wymienić,oraz jakie powinny mieć grubości.Jakoś nie miałem styczności jeszcze z takim olejakiem dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Skoro zadajesz takie pytanie to nie bierz sie za to bo wiecej narobisz szkod niz pozytku... Rozumiem ze mozna pytac na forum o pewne rzeczy, ale pytasz o cos co bez wiedzy lepiej nie robic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Dokładnie tak jak pisze kolega Jimi11 , lepiej odpuść i daj moto do mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyra1 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 No ale skoro pytam moglibyście chociaż nakreślić co i jak,wszystko da się zrobić, miałem tak samo z regulacją gaźników wszyscy mówili żeby oddać moto do mechanika a jakoś udał się ładnie wyregulować i to zrobionym własnoręcznie wakuometrem.Więc ponawiam pytanie,gdzie i jakie powinny być grubości płytek oraz jak się do nich odpowiednio dostać,żeby to dobrze zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Luz zaworowy - ssanie: 0,17-0,25 [mm]Luz zaworowy - wydech: 0,22-0,31 [mm] Musisz zapatrzeć się w szczelinomierz z setkami, jak i w serwisówkę, tam będzie dokładnie opisane jak się to robi. A tak z grubsza to ustawiasz rozrząd, mierzysz, wyciągasz płytkę, patrzysz jaki masz rozmiar, analizując jaki miałeś luz i jaka masz płytkę idziesz do sklepu i kupujesz taki rozmiar płytki jaki potrzebujesz. Należy najpierw pomierzyć wszystkie zawory i popróbować pozamieniać płytki miejscami tak by jak najmniej ich kupić. Pamiętaj, że nie należy szlifować płytek(choć niektórzy to robią) i nie obrać silnikiem bez płytki pod zaworem! Czasem bez odkręcania wałków się nie obędzie, także bez klucza dynamometrycznego się nie zabieraj za to. A i do poprawnego ustawienia luzu na płytkach potrzeba dużej wprawy, robiąc to pierwszy raz będziesz pod jednym zaworem wymieniał płytki parę razy. Robisz to na własną odpowiedzialność. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 wałki musisz zrzucić, płytki masz pod szklankamiod razu kup sobie uszczelkę pod dekiel klawiatury i impulsatora bo to są jednorazówkija mimo że co nieco przy motocyklach grzebałem, ale kwestie regulacji luzu zaworowego zostawiłem mechanikom, za ośmiozaworowca biorą mniej niż za 16stke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 W ZR7 o ile dobrze pamiętam płytki są na szklankach zaworowych. W larssonie dostępny jest klucz, dzięki niemu nie musisz zdejmować wałków, jednak jest trochę badziewny i nadenerwujesz się z nim. Płytki są drogie i dostępne na zamówienie (Larsson/aso) koło 30 zł sztuka. Sprawa do ogarnięcia, ale łatwo nie będzie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 (edytowane) siema, sprawdziłem dzis zawory w klxie,jeden ssący ma za maly luz,płytki są na szklankach (krzywki je naciskają),aby dobrać się do płytki, trzeba zdjąć mostek trzymajacy obydwa wałki, wyjąćnapinacz, odkrecic wałki od zębatek i je wyjąć, a potem wyjąć szklankę i wydłubać z niej płytkę i teraz tak: luzy manual podaje takie Exhaust: 0.15 ~ 0.24 mm Intake : 0.10 ~ 0.19 mm a ja mam na wydechowych ok 0.17-0.20 , na jednym ssącym ponad 0.10, a na drugim ok 0.07 (nie idzie tego dokładnie zmierzyć, bo mam szczelinmierz z listkami 0.05, 0.10, 0.20) czy warto od razu wyregulować wszystkie zawory pod max wartości, bo pewnie będą się kasować i nie chciałbym za chwilę znowu wszystkiego rozbierać? czy reguować ten jeden ssący? czy jeśli po prostu wezmę do sklepu płytkę i powiem, ze chcę np. dla tego ssącego, który ma za mały luz płytkę o 0,10mm cieńszą to to wystarczy? zawsze miałem sprzęty z regulacją srubkową Edytowane 8 Września 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Wydechowe można zostawić do następnej regulacji (zgaduję, że jest co 6000km) ale dolotowe lepiej obydwa za jednym podejściem. Tylko jeszcze pytanie czy wydech wyszedł Ci tak, że listek 25 nie wchodził w ogóle a 20 z oporami czy też 20 się nie mieścił a 15 z oporami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 regulacja co 2000km,wydechowe wyszły tak, ze 0.20mm weszło z oporami, a 0.10+0.05 lekko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 To wydechowe możesz zostawić, zrób porządek z dolotem i moim zdaniem będzie lala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Zawsze warto uczyć się samemu robić takie żeczy. Na amazonie prawie do każdego motocykla jest książka co i jak:http://www.amazon.com/Kawasaki-Ninja-Haynes-Repair-Manual/dp/1844252604/ref=sr_1_7?s=books&ie=UTF8&qid=1347178254&sr=1-7&keywords=kawasaki+manual http://www.amazon.com/Kawasaki-ZR-7-S-1999-Reparaturanleitung/dp/3716820210/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1347178381&sr=1-1&keywords=kawasaki+ZR7 Polecam też te:http://www.amazon.com/Motorcycle-Electrical-Systems-Troubleshooting-Motorbooks/dp/0760327165/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1347178424&sr=1-1&keywords=motorcycle+electrical http://www.amazon.com/How-Restore-Your-Motorcycle-Motorbooks/dp/0760337721/ref=sr_1_8?s=books&ie=UTF8&qid=1347178424&sr=1-8&keywords=motorcycle+electrical http://www.amazon.com/Repair-Your-Motorcycle-Motorbooks-Workshop/dp/0760331375/ref=pd_sim_b_4 Tu jest mała próbka bardzo ciekawej książki:http://books.google.pl/books?id=k-BHg-mSaXwC&printsec=frontcover&hl=pl#v=onepage&q&f=false Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Ale kolega nie ma problemu "Jak?" tylko "Czy?" ewentualnie "Kiedy?" zrobić zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samonek4 Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 (edytowane) Po adresem:http://jadz.com/post...Edition-TOC.pdf jest maual do kawasaki ZR-7 oraz ZR-7S.Na stronie 18 tego manuala jest tabelka w której podano kiedy należy sprawdzać luzy zaworowe: Valve Clearance Check Na stronie 101-104 tego manuala jest opisana regulacja luzu zaworowegoValve Clearance Adjustment - wedle tabeli ze strony 18 robi się to co 6000km. Na Youtube jest filmik(dwuczęsciowy) który pokazuje regulacje zaworów za pomocą płytek(ang.shims) - tylko że to nie jest do ZR7:http://www.youtube.com/watch?v=Ugk1trA9UXAhttp://www.youtube.com/watch?v=D7AoAwjzTzM&feature=channel&list=UL Jak chcesz to możesz sobie poczyać manuala do ZX6r(regulacja zaworów str.47):http://www.sirbrockman.com/manuals/ZX6R_Service_05.pdf @ShimigamiZwróć uwagę na to co pyra1 napisał w 4 poście od góry... Edytowane 9 Września 2012 przez samonek4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 ShiNigami. Mój błąd wydawało mi się, że odpowiedź była na zapytanie jjank. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.