Hun996 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Mam nadzieje, ze juz tej zimy beda obowiazkoweZima wg kalendarza czy wg realnej pogody za okienkiem sejmowym? 2 lata temu miałem takie zdarzenie: w połowie listopada w słoneczny dzień przy temperaturze +11 st C. przy ostrym hamowaniu zimówki puściły, ABS się uaktywnił i zaparkowałem w bagażniku Vectry. Żeby nie wymóg floty firmowej opon jeszcze bym nie zmienił ze względu na pogodę. Przypomina mi to dokładnie sytuację jaką chcą nam pie..ni politykierzy zasadzić.Żeby uniknąć czerstwych i innych komentarzy: w P...werke na samochodach firmowych się nie oszczędza i opony mamy z górnej półki, żadne lowbudget. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Zima wg kalendarza czy wg realnej pogody za okienkiem sejmowym? 2 lata temu miałem takie zdarzenie: w połowie listopada w słoneczny dzień przy temperaturze +11 st C. przy ostrym hamowaniu zimówki puściły, ABS się uaktywnił i zaparkowałem w bagażniku Vectry. Żeby nie wymóg floty firmowej opon jeszcze bym nie zmienił ze względu na pogodę. Przypomina mi to dokładnie sytuację jaką chcą nam pie..ni politykierzy zasadzić.Żeby uniknąć czerstwych i innych komentarzy: w P...werke na samochodach firmowych się nie oszczędza i opony mamy z górnej półki, żadne lowbudget.Ty nie zwalaj tego na zimówki, po prostu nie zachowałeś należytego odstępu i tyle. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Zima wg kalendarza czy wg realnej pogody za okienkiem sejmowym? 2 lata temu miałem takie zdarzenie: w połowie listopada w słoneczny dzień przy temperaturze +11 st C. przy ostrym hamowaniu zimówki puściły, ABS się uaktywnił i zaparkowałem w bagażniku Vectry. Żeby nie wymóg floty firmowej opon jeszcze bym nie zmienił ze względu na pogodę. Przypomina mi to dokładnie sytuację jaką chcą nam pie..ni politykierzy zasadzić.Żeby uniknąć czerstwych i innych komentarzy: w P...werke na samochodach firmowych się nie oszczędza i opony mamy z górnej półki, żadne lowbudget. Swgo czasu 02.02 bylo + 18 stopni. Wyjdziesz zalozena, ze kazdego roku ? Tu nie chodzi o to, ze w dzien, ze w samo poludnie, sa tycy torzy wstaja o 4 - 5 rano a o tej godzinie moze nyc np minus 1 st C, bedzie Ci sie chcialo dwa razy dziennie zmieniac kola ? Ty nie zwalaj tego na zimówki, po prostu nie zachowałeś należytego odstępu i tyle. Ales pojechal :icon_mrgreen: Najsmieszniejsze, ze jestem tego same zdania :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Ty nie zwalaj tego na zimówki, po prostu nie zachowałeś należytego odstępu i tyle.Spoko goście, nie żołądkujcie się. Nie znacie okoliczności zdarzenia drogowego to się nie wypowiadajcie. Nie zachował "szczególnej ostrożności i hamował w sposób powodujący zagrożenie bezpieczeństwa ruchu" ten co przed czerwonymi światłami wjechał mi się przed samochód i hamował żeby nie pacnąć w stojące już samochody. Nawet pluł się, że wina tego co z tyłu. Na filmie z kamery na skrzyżowaniu wyszło klasyczne "zajechanie drogi". :PCo do tematu posta, pacjent jechał na letnich oponach, ja na zimowych. On hamował z wyższej prędkości i wyhamował, ja z niższej i prawie wyhamowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Któregoś pięknego ranka napisałem z pytaniem do Continental w sprawie kostek to stwierdzili, że nie można ich używać na asfalcie, bo w żaden sposób nie są do tego przystosowane a po stolycy nie da się przemieszczać bocznymi drogami. Nawet mając enduraka, zima to z lekka trudny temat żeby czegoś wymagać od kierownika zaprzęgu mechanicznego dwukołowego. mefo ma homologowane kostkidrzetą dało się jeździć, nawet w deszcz Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Nie zachował "szczególnej ostrożności i hamował w sposób powodujący zagrożenie bezpieczeństwa ruchu" ten co przed czerwonymi światłami wjechał mi się przed samochód i hamował żeby nie pacnąć w stojące już samochody. Nawet pluł się, że wina tego co z tyłu. Na filmie z kamery na skrzyżowaniu wyszło klasyczne "zajechanie drogi". :PCo do tematu posta, pacjent jechał na letnich oponach, ja na zimowych. On hamował z wyższej prędkości i wyhamował, ja z niższej i prawie wyhamowałem. No dobra, ja Cie usprawiedliwiam, a od Montera odmowirz ojcze nasz i 3 zdrowaski :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Wg mnie obowiązek jest wskazany, zwłaszcza dla TIRów, które niejednokrotnie blokują drogi bo nie mogą podjechać pod małą górkę.Odnośnie wieku opon - fakt, że tu mogą być przewały aczkolwiek jeśli chodzi o głębokość bieżnika to myślę że kierowcy TIRów będą się obawiali ITD i raczej na łysych zimówkach nie będą jeździli. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiroś Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Ja jeszcze inny aspekt sprawy bym poruszył, bo jest sytuacja w Polsce taka że prawo nie nakazuje używania zimówek natomiast sądy już tak: jakiś czas temu kobieta na letnich oponach w zimowych warunkach spowodowała wypadek i sąd nie miał wątpliwości że nie dostosowała samochodu do panujących warunków chociaż mogła. W sumie lepiej to uregulować bo wolałbym nie być w sytuacji że będę uczestniczył w jakimś wypadku (z mojej czy nie z mojej winy) i ktoś mnie oskarży że mój samochód nie spełnia warunków, choć jak dla mnie jeżeli mam przegląd to znaczy że spełnia. http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-100619,t-dlaczego_opony_zimowe_moga_uratowac_zycie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Spoko goście, nie żołądkujcie się. Nie znacie okoliczności zdarzenia drogowego to się nie wypowiadajcie. Nie zachował "szczególnej ostrożności i hamował w sposób powodujący zagrożenie bezpieczeństwa ruchu" ten co przed czerwonymi światłami wjechał mi się przed samochód i hamował żeby nie pacnąć w stojące już samochody. Nawet pluł się, że wina tego co z tyłu. Na filmie z kamery na skrzyżowaniu wyszło klasyczne "zajechanie drogi". :PCo do tematu posta, pacjent jechał na letnich oponach, ja na zimowych. On hamował z wyższej prędkości i wyhamował, ja z niższej i prawie wyhamowałem.To nie mogłeś tak od razu, że Ci zajechał? :biggrin: a nie tutaj podpuchy walisz. ;) Ale w takim wypadku nie do końca widzę tu winę zimówek. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Wg mnie obowiązek jest wskazany, zwłaszcza dla TIRów, które niejednokrotnie blokują drogi bo nie mogą podjechać pod małą górkę.Odnośnie wieku opon - fakt, że tu mogą być przewały aczkolwiek jeśli chodzi o głębokość bieżnika to myślę że kierowcy TIRów będą się obawiali ITD i raczej na łysych zimówkach nie będą jeździli. Pozdr.F.w PL -5st a za dwa dni w ESP +30st. długo by takie opony wytrzymały , 15klocków dodatkowo co roku na jeden zestaw, piękne byśmy mieli ceny w sklepach Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 (edytowane) Fajnie tylko, że ze statystyki wypadków wynika, że jest ich najmniej podczas opadów śniegu (a tylko wtedy opona zimowa ma przewagę) a najwięcej latem, jaki jest zatem sens wprowadzania obowiązkowych zimówek. Lepiej by było gdyby wprowadzić obowiązkowe letnie opony, bo na przykład ja teraz jeżdżę na zimówkach i jest tragedia w deszczu. Edytowane 2 Sierpnia 2012 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2012 no właśniezawsze jak miałem walkę z poślizgiem to na zimówkach + piepszony abs, na letnich nigdy Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 (edytowane) Obowiązek jest potrzebny chociażby po to, że jak NAGLE, NIESPODZIEWANIE w grudniu, styczniu lub lutym spadnie śnieg (bo kto by przypuszczał), to całe miasta i drogi są poblokowane przez tych "oszczędnych inaczej" na letnich, którzy ze skrzyżowania ruszyć nie mogą :angry: A argument, że nie trzeba od 1-go listopada zakładać jest do dupy. To od kiedy? Jak już spadnie śnieg? Jakaś data musi być. Pasy też nie powinny być obowiązkowe? Bo przecież w codziennej jeździe się nie przydają, ba przeszkadzają :). W zasadzie powinno się je zapinać dopiero w momencie wypadku? Sami ku*wa mistrzowi kierownicy - nie potrzebują zimówek, abs-ów, pasów... Tylko rzeczywistość niestety jest taka, że takie "gadżety" spełniają swoją rolę (albo najbardziej nam ich brakuje) nie wtedy kiedy jedziemy w pełni skoncentrowani i wydaje nam się że panujemy w 100% nad sytuacją, ale kiedy mamy gorszy dzień, ktoś na wyjedzie, ktoś nas wku**wił w domu lub w pracy i myślimy o czymś zupełnie innym niż jazda... Ulica to nie tor - nie ma kierowcy który przez cały czas podróży koncentrował by się tylko na jeździe... :icon_razz: A argument że kogoś nie stać, też do mnie nie przemawia - na auto ma, na wachę ma...? Ale na oponach i ubezpieczeniu będzie oszczędzał? Albo stać na auto i wszystko z tym związane, albo nie podskakiwać wyżej dupy... Edytowane 3 Sierpnia 2012 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Heniek128, wszystko się zgadza, jest mniej WYPADKÓW. Czyli kolizji podczas których ktoś poniósł uszczerbek na zdrowiu czy zginął. Zimą po prostu jezdzi się wolniej bo łatwiej o stłuczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 No właśnie, kolizji jest zapewne więcej ale są one nieszkodliwe. Moim zdaniem wprowadzanie takiego obowiązku jest zbędne, szczególnie że wprowadza to się pod pozorem poprawy bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.