tomason2 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Mam problem z moją Hondą CBR F4 z 99r. Silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach szczególnie jak jest ciepły. Gaźniki czyszczone, regulowane, synchronizowane, filtr czysty, filtr paliwa nowy, łańcuch rozrządu nowy, napinacz nowy, nowe świece denso.Silnik źle pracuje, często z niskich obrotów ma problem z wkręceniem się (np na rondzie na niskim gazie). Na wyższych obrotach silnik pracuje elegancko, mocy nie brakuje, nic nie przerywa. Cewkofajki podmieniane, ładowanie w normie, dodatkowa masa na regulatorze napięcia. Link do filmu.http://www.youtube.com/watch?v=uG9EPc0SIqc&feature=channel&list=UL Proszę o radę. Mechanik twierdzi, że to coś z elektryką, mechanicznie wszystko sprawne. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez tomason2 Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 2 gary nie trybią , które ? Stawiam na impulsator (jezeli są 2) lub moduł . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Jak sprawdzić impulsator ? Z tego co mi się wydaje jest jeden montowany na wale. Jak sprawdzić moduł i gdzie się znajduje ? Teraz odpalilem go na zimnym i rury kolektora rozgrzewały się równomiernie. Sprawdziłem do momentu kiedy trzymanie za kolektory było możliwe. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez tomason2 Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Też mi tak skakała wskazówka obrotomierza tylko dużo gorzej. Regulacja załatwiła sprawę. Może niech jakiś inny mechanik spróbuje swoich sił. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Gaźniki były regulowane, żadnej poprawy. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Faktycznie to sprawa elektryki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Gaźniki wymagają ponownego czyszczenia i regulacji zakładając, że rozrząd jest poprawnie ustawiony bo silnik pracuje jak stara sieczkarnia na wolnych :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Piotrek - a nie uwazasz ze gubi gdzies iskre? Na odleglosc to troche taka robota, ale strzelac mozna. A to ze gazniki byly juz w regulacji nie znaczy ze sa dobrze wyregulowane - to fakt... wlasnie bede poprawiac po kimś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Rozrząd dobrze ustawiony. Sam ustawiałem, a mechanik tez sprawdzał. Gaźniki osobiście czyściłem chemią do gaźników, a potem jeszcze raz mechanik.Silnik chodzi okropnie na wolnych obrotach. Ręce mi opadają już normalnie z tym motocyklem. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Czyszczenie to nie regulacja i samo w sobie niewiele pomoże. Reguluje się na pracującym silniku za pomocą śrubokręta kątowego i naprawdę można zdziałać cuda. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Nigdzie nie pisałem, że czyszczenie gaźnika to regulacja. Motocyklem zajmowali sie chłopaki z smm motorcycles z krakowa, ale nie poradzili sobie z problemem. Oddałem motocykl do nich na serwis właśnie gaźników. Jak widac problem chyba nie będzie leżał w gaźnikach. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Myślę że lampa stroboskopowa prawdę Ci powie które to garnki przestają trybić (jezeli nie jesteś w stanie tego wykryć) . Jezeli będzie to parka podpięta do jednej cewki to , jezeli po podmianie cewek problem nie przeniesie się na drugi komplet , uwalony jeden "kanał" w module - moduł do wymiany. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Myślę że lampa stroboskopowa prawdę Ci powie które to garnki przestają trybić (jezeli nie jesteś w stanie tego wykryć) . Jezeli będzie to parka podpięta do jednej cewki to , jezeli po podmianie cewek problem nie przeniesie się na drugi komplet , uwalony jeden "kanał" w module - moduł do wymiany. Każdy cylinder ma osobną zintegrowaną cewko-fajkę. Powiedzmy, że moduł jest sprawny i po dupie daje ten impulsator. Da sie jednoznacznie stwierdzić, że jest uszkodzony ? Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Impulsator możesz zmierzyć omomierzem - jezeli ma zwarcie międzyzwojowe lub zwarcie do masy to zobaczysz to na mierniku , warotsc oporności powinna byc zgodna z serwisówką . Ale jeżeli impulsator byłby niesprawny silnik nireónomiernie pracowałby na wszystkich cylindrach , tutaj słychać 2 gary regularnie włączające się do roboty , więc raczej modułCo do wykrycia nie trybiącego cylindra . rozgrzej moto i zgaś , pozwól kolektorom ostygnąc poniżej 100'C, kilka minut powinno wystarczyć , napluj i odpal , patrz z którego najdłużej będzie odparowywać . Musisz sprawdzić ile garów nie trybi i które to . Możesz również zdejmować cewkofajki i obserwować różnice w pracy , jezeli zdejmiesz nietrybiącące to nie będzie efektu włączania się ich do pracy , jak zdejmiesz dobre to silnik zgasnie lub zwolni jeszcze bardziej . Pamiętaj o włożeniu do fajki jakiejś świecy i połozeniu jej na masie .Tak od siebie dodam ze najlepszym była by tu kamerka termowizyjna , już robiłe kilka diagnoz a nawet ustaiłem skład mieszanki na podstawie temp. kolektorów :D Jak już wykryjesz nie działające cylindry i po podmianie cewkofajek nie będzie zmian , tzn. dalej te same gary nie bedą działac oznacza to tylko i wyłącznie uszkodzony moduł . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Cewkofajki były podmieniane wszystkie i nie było żadnej różnicy. Chodził tak samo. Sprawdze ten impulsator. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.