Skocz do zawartości

HONDA CBR F4 - nie równa praca silnika - film - rozwiazane.


tomason2
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją Hondą CBR F4 z 99r.

 

Silnik nie równo pracuje na wolnych obrotach szczególnie jak jest ciepły. Gaźniki czyszczone, regulowane, synchronizowane, filtr czysty, filtr paliwa nowy, łańcuch rozrządu nowy, napinacz nowy, nowe świece denso.

Silnik źle pracuje, często z niskich obrotów ma problem z wkręceniem się (np na rondzie na niskim gazie). Na wyższych obrotach silnik pracuje elegancko, mocy nie brakuje, nic nie przerywa. Cewkofajki podmieniane, ładowanie w normie, dodatkowa masa na regulatorze napięcia.

 

Link do filmu.

http://www.youtube.com/watch?v=uG9EPc0SIqc&feature=channel&list=UL

 

Proszę o radę. Mechanik twierdzi, że to coś z elektryką, mechanicznie wszystko sprawne.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić impulsator ? Z tego co mi się wydaje jest jeden montowany na wale.

d3607fd3e21ac8b0.jpg

 

Jak sprawdzić moduł i gdzie się znajduje ?

 

Teraz odpalilem go na zimnym i rury kolektora rozgrzewały się równomiernie. Sprawdziłem do momentu kiedy trzymanie za kolektory było możliwe.

Edytowane przez tomason2

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźniki wymagają ponownego czyszczenia i regulacji zakładając, że rozrząd jest poprawnie ustawiony bo silnik pracuje jak stara sieczkarnia na wolnych :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd dobrze ustawiony. Sam ustawiałem, a mechanik tez sprawdzał. Gaźniki osobiście czyściłem chemią do gaźników, a potem jeszcze raz mechanik.

Silnik chodzi okropnie na wolnych obrotach. Ręce mi opadają już normalnie z tym motocyklem.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie pisałem, że czyszczenie gaźnika to regulacja. Motocyklem zajmowali sie chłopaki z smm motorcycles z krakowa, ale nie poradzili sobie z problemem. Oddałem motocykl do nich na serwis właśnie gaźników. Jak widac problem chyba nie będzie leżał w gaźnikach.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że lampa stroboskopowa prawdę Ci powie które to garnki przestają trybić (jezeli nie jesteś w stanie tego wykryć) . Jezeli będzie to parka podpięta do jednej cewki to , jezeli po podmianie cewek problem nie przeniesie się na drugi komplet , uwalony jeden "kanał" w module - moduł do wymiany.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że lampa stroboskopowa prawdę Ci powie które to garnki przestają trybić (jezeli nie jesteś w stanie tego wykryć) . Jezeli będzie to parka podpięta do jednej cewki to , jezeli po podmianie cewek problem nie przeniesie się na drugi komplet , uwalony jeden "kanał" w module - moduł do wymiany.

 

Każdy cylinder ma osobną zintegrowaną cewko-fajkę.

 

post-2934-0-92094200-1340870774.jpg

 

Powiedzmy, że moduł jest sprawny i po dupie daje ten impulsator. Da sie jednoznacznie stwierdzić, że jest uszkodzony ?

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Impulsator możesz zmierzyć omomierzem - jezeli ma zwarcie międzyzwojowe lub zwarcie do masy to zobaczysz to na mierniku , warotsc oporności powinna byc zgodna z serwisówką . Ale jeżeli impulsator byłby niesprawny silnik nireónomiernie pracowałby na wszystkich cylindrach , tutaj słychać 2 gary regularnie włączające się do roboty , więc raczej moduł

Co do wykrycia nie trybiącego cylindra . rozgrzej moto i zgaś , pozwól kolektorom ostygnąc poniżej 100'C, kilka minut powinno wystarczyć , napluj i odpal , patrz z którego najdłużej będzie odparowywać . Musisz sprawdzić ile garów nie trybi i które to . Możesz również zdejmować cewkofajki i obserwować różnice w pracy , jezeli zdejmiesz nietrybiącące to nie będzie efektu włączania się ich do pracy , jak zdejmiesz dobre to silnik zgasnie lub zwolni jeszcze bardziej . Pamiętaj o włożeniu do fajki jakiejś świecy i połozeniu jej na masie .

Tak od siebie dodam ze najlepszym była by tu kamerka termowizyjna , już robiłe kilka diagnoz a nawet ustaiłem skład mieszanki na podstawie temp. kolektorów :D

 

Jak już wykryjesz nie działające cylindry i po podmianie cewkofajek nie będzie zmian , tzn. dalej te same gary nie bedą działac oznacza to tylko i wyłącznie uszkodzony moduł .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...