Skocz do zawartości

Cieknie olej SUZUKI GSXR 1000 K4


Kubson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jakiś czas temu kupiłem GSXRa 1000 z 2004. Przy oględzinach wszystko było OK jak na polskie warunki. Do tego kupowałem od dosyć majętnego gościa więc, wierzyłem w to co mówił, o biku i co było przy nim robione.

Facet twierdził że motocykl jest po serwisie i między innymi była robiona regulacja zaworów (valve clearance?) i po tej operacji silnik zaczął mu się "pocić", zobaczył parę kropek oleju w garażu i oddał moto do warsztatu w ramach gwarancji, po naprawie gwarancyjnej zrobił na motorze tylko kilkadziesiąt kilometrów i motor stał parę miesięcy.

Przy oględzinach silnik był zupełnie suchy, grzałem go do grubo ponad 100*C, był kręcony na obrotach i żaden wyciek oleju się nie pojawił.... i nagle ZONK.... zrobiłem ok. 500km i pojawił się wyciek. Cieknie po jednej stronie z uszczelki - zaznaczyłem na zdjęciu czerwoną kreską (na zdjęciu to nie mój silnik). Nie jestem jakimś specem od mechaniki, jak w ogóle nazywa się ta część silnika :blink: ? Czy jest to uszczelka pod głowicą czy pod klawiaturą czy jakaś inna? Jaki może być powód tego wycieku? Jeśli chodzi o olej w silniku to jest OK, nie wymieszany z płynem...

post-40434-0-65393100-1340275317_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena tego motocykla była adekwatna do stanu ? Jeżeli koleś Ci oddał moto za grosze a on sam był przy kasie to po prostu miał wyj**ane na moto i chciał się go szybko pozbyć bo 3-4 tysie w tą czy w tą nie robią dla niego różnicy.

 

Z drugiej strony może być tak jak piszesz. Możliwe, że w "warsztacie" zje*ali robote. Mówił, Ci co było robione w ramach tej naprawy gwarancyjnej?

'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ramach tej naprawy było robione ponowne uszczelnienie.

Facet nie był za bardzo bikerem, nawet nie był w stanie sprecyzować skąd mu wtedy ciekło, powiedział że pojawił się olej na silniku i pare kropek na podłodze w garażu...

Tak ja mówiłem przy zakupie wyglądało to dobrze, a wyciek pojawił się dopiero po przejechaniu ok. 500km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka głowicy, zdjąć i uszczelnić, bezsensu szukać winnego. A powodem może być stan uszczelki, nierówna powierzchnia styku, niepoprawna wymiana itp.

Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to zdjąć boczki, umyć, odtłuścić, zrobić kilkadziesiąt km, może nawet kilka i zobaczyć skąd dokładnie wychodzi olej.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlamnie uszczelka pod głowicą ale warto zrobić tak jak kolega wyzej mowil zdjac owiewki umyc i pojezdzic, a nie sadzi ci wydechem oleju? Jak w tak mlodym roczniku juz sie tam poci to uwazam ze ten co jezdzil i sprzedawal to umial jezdzic i to dobrze, albo go przegzal i naruszyla sie uszczelka poprostu. Ale najpierw zdejmnij owiewki umyj i pojezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu żeby zdjąć owiewki, umyć i pojeździć bo wracałem do UK, teraz motor postoi 4 tyg. zanim wrócę. Ale ewidentnie widać skąd cieknie, w tym miejscu gdzie zaznaczyłem czerwoną kreską na zdjęciu.

Nie, nie sadzi wydechem oleju.

Ja już wcześniej mówiłem motocykl niby był w warsztacie na wszelkich regulacjach i możliwe że tam spartolili robotę skręcając wszystko do kupy, i teraz się poci...

 

Tak orientacyjnie jaki może być koszt zrobienia tego w jakimś dobrym warsztacie? Zakładając opcję że to tylko uszczelka do wymiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A potem jako drugi krok radze dociagnac glowice kluczem dynamometrycznym.

Dopiero jesli po tym zabiegu olej znowu sie pokaze to warto robic wymiane uszczelki.

Zreszta wowczas trzeba by sprawdzic jakosc plaszczyzn zarowno glowicy jak cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co to mogę sobie gdybać, właśnie po to założyłem ten temat. Bo nie mam dostępu do bika przez 4 tygodnie, ale w głowie to siedzi...

Warsztaty cenią się na ok. 1000zł za tą usługę. Na początku zastanawiałem się czyby nie zainwestować w narzędzia i zrobić to samemu według manuala, ale chyba jednak oddam do warsztatu.

Dzięki za wszelkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Po 4 tygodniach znów mam dostęp do motocykla, ściągnąłem owiewkę i jednak olej nie cieknie tak jak wcześniej pisałem z pod uszczelki głowicy. Tylko z pod śruby/zaślepki która jest pod kolektorem, są takie dwie, po prawej i lewej stronie silnika. Cieknie mi z lewej strony. Pytanie co to jest? Zaznaczyłem na zdjęciu (z napisem co to jest). To drugie oznaczenie nie jest moje (nie moje zdjęcie), tak więc pytam tylko o to z napisem "Co to jest?????".silnikjpg_raaeqss.jpg

Edytowane przez Kubson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...