Skocz do zawartości

3 oleje - który najlepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Koniec końców do czego doszliśmy? Pytam bo muszę zmienić olej i nie wiem co zalać do sc59. Mechanik mój ma liqui moly z beczki i go chwali, ale wiadomo, że chce go sprzedać to zachwala. Proszę o jakieś sugestie co do oleju który powinienem zalać.

 

P.S Użytkownicy sc 59 a Wy co macie zalane?

 

 

Pozdrawiam

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motula dostaniesz za ok. 230 PLN PLN. Co do LM to kiedyś dzwoniłem do hurtowni w moim mieście, to wołali za niego 180 PLN.

 

 

Masz może jakieś namiary na pewne źródło? Nie chce płacić za motula a dostać jakieś g*wno. Jeszcze dowiem się dokłądnie o olej który ma ten mechanik, jeśli bdzie to pełen syntetyk to pewnie zaleję LM.

 

Dzięki za pomoc.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ile można kupić tego motula z pewnego źródła? A za ile Liqui Moly?

 

Siemka! Źródło źródłem ale Motul 300V ma ponoć jakieś problemy ze smarowaniem trybów. Według tego źródła nie zaliczył testów: http://chudzikj.repu...ej/produkty.htm

W Motulu alternatywą jest seria 7100 jakby co (w podobnej cenie).

 

Dla orientacji masz tu ceny u dilera w mojej okolicy. Głowy nie dam za to żródło (bo nie znam ich) ale ceny mają atrakcyjne.

 

Motul 7100 10W40 / 4l / 237zł

Motul 300V 10W40 / 4l / 220zł

Motul 5100 10W40 / 4l / 138zł

Liqui Moly 10W50 Racing Synth 4T / brak

Liqui Moly 10W40 / 4 / Racing 4T / 5l / 159zł

 

 

pzdr.

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej LM 10w50 bo jest o niebo lepszy od 300v albo eni 10w50 lub 10w60. sc59 lubi łykac olej tak wiec motula 300v bedziesz tylko dolewał.

 

 

Olej możesz kupić w dowolnym sklepie internetowym, tam podróbek nie sprzedają.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

 

chociaż nie wiem ile by klepac to i tak ludzie swoje.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej LM 10w50 bo jest o niebo lepszy od 300v albo eni 10w50 lub 10w60. sc59 lubi łykac olej tak wiec motula 300v bedziesz tylko dolewał.

 

 

 

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

 

chociaż nie wiem ile by klepac to i tak ludzie swoje.

 

Zalałem LM 10w40 racing t4. Mam nadzieję, że to dobry olej :)

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze 200km na Motulu 5100 - bardzo spoko, tylko zauważyłem że sprzęgło ciut ciężej pracuje. Olej kupiłem w sklepie inernetowym.

A w poprzednim moto miałem Castrol Power GPS(?) i sądzę że tamten Castrol był lepszejszy. Chociaż to pewnie kwestia moto - wcześniej F4, a aktualnie F4i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mania prześladowcza polega na tym że spory procent osob ktore przyjechało na wymianę oleju ze swoim okazyjnie kupionym motulem przywiozło jakiś syf. dla mnie wystarczy a jak to nazwiesz to juz totalnie Twoja sprawa. jesli jedna z wielkich i znanych hurtowni swiadomie lub też nie, wpuściła na rynek spora partię takiego wlasnie gówna to z całym szacunkiem ale nie specjalnie mi się usmiecha stosować takie produkty. kolejna kwestia to tak jak pisałem mierna jakość tych produktów. co zupełnie je wyklucza, ale kazdy ma prawo wyboru :)

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Każdy coś trochę innego chwali a nikt chłopa nie zapytał jak będzie jeździł, co było do tej pory w silniku, czy miał jakieś problemy z moto (slizga sprzęgło, klepią zawory itp), czy czasem nie planuje wakacji i nie jedzie do Maroka. Fakt że nawet każdy 10W40 jest inny wynika z wielu czynników. Niektóre parametry da się wygrzebać choć łatwo nie jest i tak np. lepkość kinetyczna w 100 st C i wskaźnik lepkości są ważne zarówno przy katowaniu jak i jeździe "do roboty i z powrotem". Jak nie katujemy to szukamy nizszej lepkości, żeby olej na zimno się szybko rozszedł a po rozgrzaniu da sobie radę. Przy katowaniu trzeba szukać wyższych lepkości żeby nie zerwać filmu olejowego przy dużych obciążeniach, obrotach i mega temperaturach. Wskaźnik lepkości im wyższy tym lepiej bo oznacza zdolność oleju do utrzymania stałej lepkości. Potem jest jeszcze punkt zapłonu. W praktyce oznacza kiedy olej na ścianie cylindra się spali i posmarujemy węglem lub olej będzie po prostu parował i ubędzie nam go z moto. W jeździe spacerowej ten parametr nie ma większego znaczenia. Potem są jeszcze czynniki myjące itp ale nie będę zanudzał. chyba że ktoś ciekawy to jeszcze dopowiem.

Syntetyk siłą rzeczy będzie mocniejszy tylko trzeba przemyśleć czy wykorzystamy jego parametry czy chcemy się przy smietniku pochwalić zalanym 300V.

Tak samo jak 10W50 czy60 będzie lepiej znosić znęcanie się nad sprzętem niż 10W40

PS. W moto-akcesoriach jest genialnie rozpisana tabela najpopularniejszych olejów. jak sie planuje zmianę to warto zajrzeć i zobaczyć co teraz mamy i co możemy mieć lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. W moto-akcesoriach jest genialnie rozpisana tabela najpopularniejszych olejów. jak sie planuje zmianę to warto zajrzeć i zobaczyć co teraz mamy i co możemy mieć lepszego.

A gdzie masz taka tabelkę? W stacjonarnym czy na stronie internetowej? Bo nie mogę znaleźć :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...