Skocz do zawartości

Wymiana kabla wysokiego napięcia


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Moja DT 125 dziś dostała wody w deszczu. Zaczęła mocno słabnąć i przerywać. Zdarzało się to już wcześniej. Na sucho jednak problemy nie występują. Przyszła więc chyba pora na wymianę kabla z fajką. Jednak jest są one na stałe przytwierdzone do cewki. I tu pytanie. Jak do tego podejść ? Ktoś może opisać jak to zrobić i jaki dobrać przewód i fajkę ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Przede wszystkim musisz mieć wyobraźnię i zrobić to starannie ! Na przewodzie WN bez świecy występuje napięcie co najmniej 10 000 V -Iskra kilka milimetrów . przecinasz przewód prostopadle do osi ostrym nożykiem (tak aby po przyłożeniu do siebie nowego i pozostałego starego przewodu nie pozostawała szczelina ) wewnętrznych przewodów nie lutuj z sobą po prostu ważne aby średnice starego i nowego były takie same natomiast żyła wewnętrzna odpowiednio twarda ( unikać grafitowych ) i na końcu taśma izolacyjna najlepiej specjalna do WN jeśli nie ma to możliwie najcieńsza plastyczna nawijamy starannie kilkadziesiąt warstw - pamiętając ,że to wysokie napięcie izolator powinien mieć odpowiednią grubość plus ochrona przed wilgocią ( musi być szczelny )! Metoda ratunkową skuteczność zależy od tego jak starannie wykonasz operację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa cewka do dt z kablem kosztuje ok 50 zł, dla mnie klejenie kabla wn taśmą to pospolite druciarstwo, na trasie bym sobie na coś takiego pozwolił z racji braku nowych części ale jako docelowa naprawa...??

fajkę dobierz wg. numerów katologowych

wszystko w tym temacie pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wymieniając kabel WN w motocyklach (wiele ma połączoną cewkę z kablem na stałe) zazwyczaj wymienia się całą cewkę ? 50zł to może kosztuje jakiś zamiennik. Oryginał na pewno będzie droższy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Dobry patent z tym owijaniem. Oby tylko rdzenie przewodów w siebie celowały, to może dojedziesz gdzieś na tym. :banghead: Jeśli już rzeźbimy w gównie po buracku to użyjmy chociaż jakiegoś rdzenia który połączy oba przewody. Na to termokurcz i może polata w ładną pogodę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe. Dobry patent z tym owijaniem. Oby tylko rdzenie przewodów w siebie celowały, to może dojedziesz gdzieś na tym. :banghead: Jeśli już rzeźbimy w gównie po buracku to użyjmy chociaż jakiegoś rdzenia który połączy oba przewody. Na to termokurcz i może polata w ładną pogodę.

 

jeżeli nie owijanie a nie stać człowieka na oryginalna cewkę to co ? uważasz ,że w trasie częściej w zestawie naprawczym wożony jest gruby nietypowy termokurcz jak rolka taśmy ? owszem można go użyć jednak taśma jest nieporównanie lepszym izolatorem jak rurka -- taśma wulkanizuje - inna sprawa .ze tam praktycznie nie płyną pądy wiadomo żyły środkowe powinny jak najlepiej przylegać do siebie jednak nie jest to tak ważne jak sama izolacja.. piszemy o doraźnej naprawie dojechać do celu ... ( chociaż instrukcje serwisowe podają podobne techniki napraw )

 

i nie używaj słów wulgarnych bo buractwo to właśnie to czego pokaż dałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motodynamo , oczędzać czyjeś pieniądze mozna również poprzez oszczędzanie jego czasu. Pchanie nie pąlacego moto z zawiniętym kablem na pewno będzie trwać "tylko chwile " . Nie mówiąc już o powtórnym zabieraniu siię za wymianę .

 

PS

Mówimy o trwałym rozwiązaniu, tak jak autor tematu - nie o doraźnym patencie ,

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Moja DT 125 dziś dostała wody w deszczu. Zaczęła mocno słabnąć i przerywać. Zdarzało się to już wcześniej. Na sucho jednak problemy nie występują. Przyszła więc chyba pora na wymianę kabla z fajką. Jednak jest są one na stałe przytwierdzone do cewki. I tu pytanie. Jak do tego podejść ? Ktoś może opisać jak to zrobić i jaki dobrać przewód i fajkę ?

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

kupujesz nową cewkę i wymiana trwa kilka minut a potem tylko przyjemność z jazdy.

A poza tym tematem to ciekawi mnie co jeszcze można poprawić po fabryce?

ilu rzeźbiarzy pojawi się w tym temacie?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co w ogóle istnieją takie rzeczy:

http://allegro.pl/przewod-wysokiego-napiecia-kabel-zaplonowy-1m-lodz-i2311658135.html

?

Z tego co mówicie można tylko wymieniać całą cewkę albo jeśli kabel jest wkręcany lub po prostu odłączany to wymieniać sam kabel.

To w takim razie po co aukcja którą podałem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co w ogóle istnieją takie rzeczy:

http://allegro.pl/pr...2311658135.html

?

Z tego co mówicie można tylko wymieniać całą cewkę albo jeśli kabel jest wkręcany lub po prostu odłączany to wymieniać sam kabel.

To w takim razie po co aukcja którą podałem ?

 

Podana przez Ciebie aukcja jest klasycznym przykładem zarabiania kasy na ludziach naiwnych. Poczytaj dokładnie ich reklamę

cytat"Mamy w ofercie prawie wszystkie świece i fajki do wszystkich pojazdów

Jeśli szukasz fajki do swojego pojazdu - zapytaj, może mamy to czego potrzebujesz !!"

i zwróć uwagę na słowa "prawie" +"może mamy" :biggrin:

Konstrukcja Twojej cewki nie pozwala na wymianę samego kable a na rynku są dostępne zamienniki, które nie kosztują worka dukatów w złocie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie kable najczesciej sa stosowane w samochodach zabytkowych , widzialem kiedys program gdzie wymieniali same kable bo niema gotowych zestawow ktore pasuja do cewki . Ale w motocyklu raczej takiego problemu niema .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie koszt wymiany kabla w zadowalający sposób przewysza cene nowej cewki .Jedynie w żywicy byłoby to dobrze zabezpieczone ale szkoda zachodu nawet na takie zabiegi.

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...