Skocz do zawartości

kontrola oleju - Yamaha FZS 600 98'


niwy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jo.

Właśnie wróciłem z traski i zauważyłem pewną niepokojącą rzecz.

Wiem że kontrolka oleju w Yamahach, gdy się zaświeci, nie oznacza że brak ciśnienia oleju.

Zapomniałem natomiast co oznacza.

A problem jest taki że zaczęła mi się zapalać przy naprawdę zwykłym przyspieszaniu i to już przy 6000 obrotach.

Kiedyś zapalała się jak go przeciągnąłem do 11.000

Olej świeżo zmieniany, nie wycieka, stan jest w normie.

 

Przy okazji zapytam o coś jeszcze:

miałem wrażenie że motocykl wibruje bardziej niż zwykle. Po dojechaniu do domu, smarując łańcuch, zauważyłem że obracając kołem w pewnych momentach się "przycina". I nie są to regularne przycinki.

 

 

Dzięki za wszelkie informacje

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli naprawdę masz prawidłowy poziom oleju należy go zlać do czystego naczynia i wymontować z miski olejowej czujnik poziomu oleju a następnie dobrze go umyć. Zamontować ponownie i zalać olejem do pełnego stanu. Zrobić jazdę testową.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem natomiast co oznacza.

 

Poziom oleju. Piotrek napisal wszystko w temacie.

 

Przy okazji zapytam o coś jeszcze:

miałem wrażenie że motocykl wibruje bardziej niż zwykle. Po dojechaniu do domu, smarując łańcuch, zauważyłem że obracając kołem w pewnych momentach się "przycina". I nie są to regularne przycinki.

 

Sprawdz czy lancuch nie jest nierownomiernie wyciagniety. Czyli sprawdzasz luz lancucha, przepychasz motocykl o metr, znowu sprawdzasz, znowu przepychasz i sprawdzasz. Jesli w roznych miejscach jest rozny luz to lancuch jest nierownomiernie wyciagniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem rozwiązany. Czujnik działa. Okazało się że miałem za mało oleju. Motocykl zjarał mi 200-250ml oleju po 2-3 miesiącach ? Nie jeździłem dużo, dokładnie sprawdzę licznik jutro i zobaczymy ile to km.

Dałem ciała i się przyznaje. Według mnie stan oleju był w porządku. Mechanik opowiedział mi dokładnie jak sprawdzał i powiedział że sprawdzał na centralnej nóżce. Mi sie zdawało że w manualu jest wyraźnie napisane żeby NIE sprawdzać na centralnej.

Może mi się pomyliło ze sprawdzaniem naciągu łańcucha? Nie wiem, dawno nie zaglądałem.

Zgłupiałem już.

Może mi ktoś napisać jak sprawdzać stan oleju?! (okienko)

 

PS: mało sypiam, więc może to jest przyczyną

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niwy, na centralce możesz sprawdzać jeśli masz 100% pewności że moto stoi na idealnie płaskiej powierzchni, bo nawet bardzo niewielki przechył zmieni odczyt w okienku. Lepiej jak siedzisz na moto, wtedy wiesz kiedy jest prosto.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...