niwy Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 wciskasz do konca sprzeglo czy tylko kawalek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Oczywiście używam sprzęgła, mówiąc noga zaczyna i kończy mam na myśli leciutki nacisk, nie zmianę bez sprzęgła. Co do wciskania sprzęgła to staram się to robić dwoma palcami, nie do końca lecz do momentu w którym łapie (nie mam jeszcze tego do końca wyczutego). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 moze zbyt duzo gazu odejmujesz.moze mimo wszystko za wolnoa moze jestes pzewrazliwiony. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 A ja ostatnio walę w górę bez sprzęgła i wchodzi idealnie i cichutko. Oczywiście z delikatnym odpuszczeniem gazu, także bieg po prostu sam wskakuje. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Hehe ja muszę się najpierw nauczyć popranie używać sprzęgła żeby wbijać bez niego :-) Dziękuję Wam za pomoc, zmykam i jutro jadę ćwiczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Słuchaj. Robimy tutaj mały test. Czy jak uda ci sie rozwiazac problem. To moglbys edytowac pierwszy post i dodac do nazwy tematu na poczatku [ROZ]? dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 No staram się stosować zasadę, że noga zaczyna i kończy, a także użycie sprzęgła w czasie poniżej sekundy. Nie wiem czemu ale strasznie się usztywniam, jak kot s****cy w puszczy... To może przestań myśleć, aby to było poniżej sekundy i ani milisekundy więcej :biggrin:. Ja jedynkę wbijam tylko wówczas, gdy moto się toczy, ale towarzyszy temu stuknięcie (taka uroda skrzyni). A co do dwójki, to kiedyś częściej, teraz bardzo rzadko, ale zdarza mi się wrzucić luz, zamiast dwójki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luqa90 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 A powiedzcie mi jeszcze czy dojeżdżając na skrzyżowanie błędem jest wrzucenie luzu prosto z biegu 2. Czy w jakikolwiek sposób szkodzi to skrzyni? Na mój chłopski rozum nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niwy Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Gdzieś to było poruszane. Chyba nawet Ja pytałem. Nie bardzo pamiętam jak to się skończyło, ale teraz zrzucam do jedynki zawsze. Bo skrzyni raczej nie szkodzi, ale o co innego chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Jeśli zrzucimy na luz podczas jazdy, a gamoń w aucie za nami pisze sms'a i chce nas najechać, to najedzie.Zanim włączymy bieg otrzymamy strzał w dupsko.Dojeżdżajmy na biegu, bo wtedy wystarczy dać gazu i odskoczyć.Na luz wyrzucamy wtedy, gdy nie grozi nam już nic z tyłu, i po ocenie w jakim stadium jest sygnalizacja świetlna. Co do samej techniki zmiany biegu - zazwyczaj powodem walenia ze skrzyni jest zbyt głębokie i za długie wysprzęglanie, o preloadingu nie wspominając... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 A co to jest ten preload? Spotkałem się z tym pojęciem, ale nie wiem na czym polega. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Wybranie luzu na układzie dźwigni i mechanizmu zmiany biegów i lekkie wywarcie nacisku na w/w mechanizm. Samo przymknięcie gazu, a więc zminimalizowanie sił w ukłądzie współpracujących kół zebatych w skrzyni w istotny sposób wspomaga szybką i prawidłową zmianę przełożenia. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Paraloading. Kurde nie bardzo to umiem powiedzieć. A najgorsze, że ja nie wiedział, że to co robię od dzieciństwa, ma taką fajowską nazwę i do tego jest wiedzą tajemną ;) Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pdasiek Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 odkąd zacząłem stosować preloading zmiana biegów 2-6 to czysta przyjemność.Dla mnie najgorsza jest zmiana 1-2, może dlatego że z 1-2 nie stosuje preloadingu, myślałem że on służy tylko do zmiany bez sprzęgła.Na tą chwile zmieniając z 1-2 wciskam sprzęgło do końca i zmieniam bieg, i zgrzyt, pewnie zbyt długo wysprzęgla i tu jest pies pobrzebany. czyli z 1 na 2, stosujemy preloading i wysprzęglamy do poziomu "łapania" sprzęgła tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Dla mnie najgorsza jest zmiana 1-2To może ruszaj z 2. biegu - w końcu tysiące kierowców Ikarusów nie może się mylić :) czyli z 1 na 2, stosujemy preloading i wysprzęglamy do poziomu "łapania" sprzęgła tak? Ja tak robię na każdym biegu. Zdecydowanie płynniej się wszystko odbywa, poza tym dobrze jest chwilę przytrzymać nacisk na dźwigienkę PO zmianie biegu (to akurat rada kogoś z forum, która się doskonale sprawdza). Natomiast z łapaniem sprzęgła to nie wiem, bo się staram nie używać przy zmianie w górę (i nie jest to podyktowane żadną filozofią "coolową", ale po prostu zmiana wydaje mi się płynniejsza, bo nie trzeba rozłączać układu napędowego). Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.