Skocz do zawartości

Zmiana biegów 2-1 oraz 1-2


luqa90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście używam sprzęgła, mówiąc noga zaczyna i kończy mam na myśli leciutki nacisk, nie zmianę bez sprzęgła. Co do wciskania sprzęgła to staram się to robić dwoma palcami, nie do końca lecz do momentu w którym łapie (nie mam jeszcze tego do końca wyczutego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No staram się stosować zasadę, że noga zaczyna i kończy, a także użycie sprzęgła w czasie poniżej sekundy. Nie wiem czemu ale strasznie się usztywniam, jak kot s****cy w puszczy...

 

To może przestań myśleć, aby to było poniżej sekundy i ani milisekundy więcej :biggrin:.

Ja jedynkę wbijam tylko wówczas, gdy moto się toczy, ale towarzyszy temu stuknięcie (taka uroda skrzyni).

A co do dwójki, to kiedyś częściej, teraz bardzo rzadko, ale zdarza mi się wrzucić luz, zamiast dwójki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zrzucimy na luz podczas jazdy, a gamoń w aucie za nami pisze sms'a i chce nas najechać, to najedzie.

Zanim włączymy bieg otrzymamy strzał w dupsko.

Dojeżdżajmy na biegu, bo wtedy wystarczy dać gazu i odskoczyć.

Na luz wyrzucamy wtedy, gdy nie grozi nam już nic z tyłu, i po ocenie w jakim stadium jest sygnalizacja świetlna.

 

Co do samej techniki zmiany biegu - zazwyczaj powodem walenia ze skrzyni jest zbyt głębokie i za długie wysprzęglanie, o preloadingu nie wspominając...

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybranie luzu na układzie dźwigni i mechanizmu zmiany biegów i lekkie wywarcie nacisku na w/w mechanizm. Samo przymknięcie gazu, a więc zminimalizowanie sił w ukłądzie współpracujących kół zebatych w skrzyni w istotny sposób wspomaga szybką i prawidłową zmianę przełożenia.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd zacząłem stosować preloading zmiana biegów 2-6 to czysta przyjemność.

Dla mnie najgorsza jest zmiana 1-2, może dlatego że z 1-2 nie stosuje preloadingu, myślałem że on służy tylko do zmiany bez sprzęgła.

Na tą chwile zmieniając z 1-2 wciskam sprzęgło do końca i zmieniam bieg, i zgrzyt, pewnie zbyt długo wysprzęgla i tu jest pies pobrzebany.

 

czyli z 1 na 2, stosujemy preloading i wysprzęglamy do poziomu "łapania" sprzęgła tak?

zx6rsygnatura.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najgorsza jest zmiana 1-2

To może ruszaj z 2. biegu - w końcu tysiące kierowców Ikarusów nie może się mylić :)

 

czyli z 1 na 2, stosujemy preloading i wysprzęglamy do poziomu "łapania" sprzęgła tak?

Ja tak robię na każdym biegu. Zdecydowanie płynniej się wszystko odbywa, poza tym dobrze jest chwilę przytrzymać nacisk na dźwigienkę PO zmianie biegu (to akurat rada kogoś z forum, która się doskonale sprawdza). Natomiast z łapaniem sprzęgła to nie wiem, bo się staram nie używać przy zmianie w górę (i nie jest to podyktowane żadną filozofią "coolową", ale po prostu zmiana wydaje mi się płynniejsza, bo nie trzeba rozłączać układu napędowego).

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...