Skocz do zawartości

luqa90

Forumowicze
  • Postów

    68
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O luqa90

  • Urodziny 03/23/1990

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    WPB

Ostatnie wizyty

279 wyświetleń profilu

Osiągnięcia luqa90

NOWICJUSZ - trzecia Mordka

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)

0

Reputacja

  1. No BMW z serii K jest ciekawą propozycją, kuszkam czegoś z pazuerm także FJR-ka oraz RT odpadają. Trophy także jakoś nie bardzo mi leży. Czy na tego typu motocyklach komfort nie jest porównywalny do mojej FZ6? W sumie konstrukcyjnie są chyba podobne (chodzi o zawieszenia).
  2. Przede wszystkim zależy mi na wygodzie, na zdecydowanie mniejszym ugięciu kolan aniżeli na FZ6, na lepszej ochronie przed wiatrem, na zdecydowanie bardziej komfortowym zawieszeniu. W sumie zabiłeś troszkę klina, sam już nie wiem...
  3. No tak, ale jak wspominałem moje zjazdy z drogi asfaltowej to co najwyżej bardzo dobrze ubita kamienna dróżka nad rzekę, także nie potrzebuję czegoś co będzie sprawowało się nadzwyczaj dobrze w terenie. Celuję w tą klasę motocykli ponieważ chcę w komfortowy sposób pokonywac nasze polskie drogi, dziury i torowiska, także na ambitnym terenie mi nie zależy. Co do dalszych wycieczek to także nie planuję niczego ambitnego, raczej Chorwacja i te sprawy. Jeżdzę obecnie FZ6 S2, nie mogę powiedzieć, że brakuje mi mocy, ale na pewno chciałbym mieć jej więcej i dostępnej od niższych obrotów.
  4. No i to jest bardzo istotnia informacja, dzięki ks-rider bo poniekąd tego się obawiałem, ale po raz żaden urzytkownik się nie przyzna a w normalnych testach też takie sprawy nie wychodzą. Na łamach jakiego pisma ma ukazać się ten test?
  5. No niestety z tego typu motocykli już zawężyłem wybór tylko do tych dwóch modeli, przeglądałem już chyba każdą propozycję i został własnie Ducati i Triumph.
  6. A mam jeszcze pytanie czysto techniczne dotyczące Triumpha, większość modeli w testach ma gumę 150mm z tyłu, natomiast na stronie Triumpha aktualny model ma gumę 170mm, jak to w końcu jest? Gdzieś jest błąd czy po prostu model 2012 ma 170mm? Tak na chłopski roum, szersza guma to plus na asfalcie czyż nie? PS: Ducati własnie kusi swoją niesamowicie niską masą jak na ten segment, ale trochę odstrasza elektroniką. Natomiast Triumph zdecydowanie przyciąga ze względu na napęd wałem kardana. Co do GS-a i Crosstourera to po prostu mi się nie podobają, wiem że to średni argument i dość dziecinny, ale wydając taką kasę chciałbym mieć coś co w każdym calu będzie mi odpowiadało.
  7. No właśnie z turystycznych Enduro tylko te dwa przypadły mi do gustu. Właśnie najbardziej mecząca na moim FZ6 jest ochrona przed wiatrem a w praktyce jej brak.
  8. Witajcie koledzy, zastanawiam się nad kupnem nowego motocykla na nowy sezon. Do tej pory jeździłem Yamahą FZ6N. Chciałbym skierować się w stronę zdecydowanie wygodniejszych motocykli. Motocykli oferujących zarówno dobrą ochronę przed wiatrem jak i dobre wybieranie naszych polskich dziur na drodze. Zazwyczaj śmigam po Bieszczadach, ale bez zjazdów w teren, czasami zdarzają się zachodnie wyprawy z autostradami. Jeżdzę także z pasażerką. Cena nie jest w tym przypadku dla mnie najważniesza, chcę wybrać najlepszy motocykl dla siebie. Mam 185-6cm wzrostu i ponad 90kg wagi. Szukam motocykla znacznie mocniejszego od obecnego. Co byście wybrali na moim miejscu i dlaczego? Może macie inne propozycje? Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.
  9. Dobra Panowie, ale dalej nie mamy jasnej "receptury".
  10. Koledzy, widziałem artykuł Pana Tomka Kulika o redukcji z międzygazem także podczas hamowania awaryjnego. Nie wiem co o tym wszystkim już myśleć, nigdzie nie ma jednej prawidłowej zasady. Jak hamować? :-(
  11. Hehe no i właśnie, znów różne zdania jeśli chodzi o sprzęgło :-)
  12. Drodzy koledzy, przeczytałem cały temat, dowiedziałem się wielu cennych rzeczy ale jako zupełny laik nadal nie jestem do końca przekonany o poprawności wykonywanych czynności podczas hamowania awaryjnego. Z tego co przyswoiłem powinno to wyglądać tak: 1. Wciśnięcie sprzęgła (tu mam wątpliwości czy wciskamy na początku czy zbijamy biegi i wciskamy na końcu?) 2. Wciskamy lekko tylny hamulec (ciężar przenosi się na przednie koło) 3. Wciskamy przedni hamulec (tak jakbyśmy wyciskali cytrynę) 4. Wzmacniamy nacisk obydwu hamulców aż do oznak utraty przyczepności * Pamiętamy o tym aby ciężar ciała przenosić na podnóżki i bak a nie na kierownicę. Bardzo proszę o poprawienie mnie jeśli coś błędnie zrozumiałem, ewentualnie jeśli ktoś z Was, doświadczonych mógłby zebrać cały proces w takie punkty to bardzo nam początkującym by pomogło. Pozdrawiam ;-)
  13. A powiedzcie mi jeszcze czy dojeżdżając na skrzyżowanie błędem jest wrzucenie luzu prosto z biegu 2. Czy w jakikolwiek sposób szkodzi to skrzyni? Na mój chłopski rozum nie.
  14. Hehe ja muszę się najpierw nauczyć popranie używać sprzęgła żeby wbijać bez niego :-) Dziękuję Wam za pomoc, zmykam i jutro jadę ćwiczyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...