Skocz do zawartości

Tłok bez szlifu tulei w Yamaha DT 125


Stigy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no w sumie ma to sens. Złożyłem juz wiele silnikow i to nie tylko motocyklowych. nigdy nie przesadzalem z olejem ale troche trzeba bo na sucho pierwszy rozruch nie jest korzystny. Nie chodzi tylko o pierscienie ale warto kapnąć na łożyska i wszelkie ruchome części. Nigdy nie miałem problemow z zapieczeniem pierscieni jak i zbytnym nagarem. Docieranie zazwyczaj troche wolniej ale do pelnego zakresu obrotów z zachowaniem bezpiecznej temperatury. Ok dzięki za info prześledze ten wątek w praktyce i teorii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet nie chodzi o nagar, ale zeszklony olej na powierzchni tulei cylindrowej uniemozliwiajacy dotarcie pierscieni do niej.

Po angielsku nazywa sie to glazing tulei.

Tamka miala ciekawy przypadek glazingu w swoim SV650 i ma to opisac w ten weekend, ciekawe czy da rade :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się tematowi bo mnie zaciekawił. Faktycznie ciekawe. Doczytałem się jednak że problem ten dotyczy głównie silnikow 4t, które jesli sa niedotarte w niewlasciwy sposób wtedy pierscienie nie uszczelniaja i olej się szkli na gładzi. Nawet serwisówki przewidują traktowanie składanych podzespołow na olej. Temat ciekawy i moze dotknąć każdego. Więc jako ze mam sporo do czynienia z mechaniką każde informacje na ten temat mile widziane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Po 3 tygodniach walki z elektryką, wymianą kilku części w module oraz zbadaniu modułu i całej elektryki pod obciążeniem wyszło... Nadal nic ! Motocykl nadal odcina przy 9,5 tys. Brakuje mu mocy szczególnie na górze. Ostatnia rzecz jaką może bym podejrzewał to przytkany wydech - tylko nie wiem czy może się to stać tak nagle... I nie wiem jak to sprawdzić ? Nie da się przecież jechać bez dyfuzora...

 

Tłumik także ok. Pozostaje jedna kwestia. Czy do odblokowanego motocykla nie powinno się zmienić wysokości pływaka ? Fakt że to zmieni skład mieszanki, ale może spalanie paliwa następuje na tyle szybko że przy wyższych obrotach silnik nie ma skąd go czerpać bo poziom zbyt szybko się wyczerpuje - dla katalogowych ustawień... Czy takie rozumowanie ma sens ? Jeśli tak to o ile przestawić pływak, jak się do tego zabrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iglica jest juz w najwyzszym położeniu, ale to nie ma znaczenia w jakim jest jeśli w komorze pływakowej brakuje paliwa...

Głupie pytanie, ale zapytam. Ile zrobiłeś już kilometrów od tego remontu ? Bo którymś poście pisaleś że zrobiłeś "już" 20 kilometrów i motor kręci tylko 8 tys heh :) Ja na Twoim miejscu oddałbym poprostu motor na dzień do prawdziwego mechanika i tyle. Skoro sam sprawdziłeś już tyle rzeczy i silnik nadal nie pracuje tak jak powinien, to coś zrobiłeś poprostu niezbyt dokładnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600km Oddałem do mechanika. Stwierdził wszystko to co ja... Okazało się jednak że zapłon dziwnie się zachowuje. Bardzo się opóźnia przy wysokich obrotach. o jakieś 2-3 stopnie. Moduł jest dobry bo byl sprawdzany w el-service (no chyba że oni zawalili). Impulsator też ok. Ostatnia opcja. Czy to może być wina cewki ? Bo mierzyliśmy to na kablu WN więc odczyt nie pomijał cewki tak jak to dzieje się w przypadku podpięcia lampy przed cewką (reakcja tylko na sygnał z modułu).

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...