Skocz do zawartości

PASSAT B5/Bora vs. A6/A4


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno Audi i VW to te same auta mechanicznie, czemu Audi jest drozsze?

 

Z tego samego powodu, z którego droższy jest golf od octavi, passat od suber b, polo od romstera itp ;) Czyli po pierwsze znaczek, po drugie design, po trzecie jakość wykończenia. Bo tak na prawdę pod względem mechanicznym to te same samochody. Do całej grupy dorzuć jeszcze seaty, bo to też "jeden pies". VW, audi, seat, skoda - upraszczając, to samo w innej budzie ^^.

 

 

Z silnikami TDi troche sie juz zapoznalem, a jak reszta pojazdu pod wzgledem niezawodnosci i kosztow napraw?

 

Z ciekawszych rzeczy: Rozrząd 800-1000zł, kpl klocków z tarczami z wymianą 1000zł, czyszczenie turbo po not laufie 500zł, dwumas ~2000zł, szklanki ~350zł bez wymiany, jeśli będziesz miał pompowtryski (4szt) to jeden kosztuje ~800-1000zł, jako ciekawostka dorzuce że wymiana jednego pompowtrysku w aso to koszt około 3000zł :)

 

Ostatnio liczyłem ile na swojego wydałem przez 3 lata no i wyszło (ale ze wszystkim tj, opony, ubezpieczenie, oleje, awarie itp) około 11k

 

Generalnie samochód w utrzymaniu drogi. Najbardziej udane są silniki 130 koni i ~115, te 90 konne są troszkę mułowate powyżej 90km/h

 

Jak zauważysz na allegro, samochody o których wspomniałeś to pewne zjawisko, coś jakby zakrzywienie czasoprzestrzeni, ponieważ bez względu na rocznik każdy ma przejechane 180k (+/- 10k). Czy ma 5 lat czy 15 i tak ma ze 180 przejechane. Wynika to z tego że po pierwsze przy 180 tyś przebiegu zaczyna się okres inwestycji, wypada wtedy rozrząd, wtedy nadchodzi czas w którym mogą zacząć padać wahacze, przy 200k przebiegu powinno się zrobić szklanki, nieprawidłowo eksploatowane sprzęgło będzie się kończyć... Wynika to też z tego że ludzie mają w głowie barierę psychiczną i unikają aut z przebiegiem powyżej 200k. Prawda jest taka że lepiej kupić z przebiegiem 220k niż 180k o ile przebiegi są 100% pewne.

 

 

Tak na prawdę różnice znikome, chyba w zawieszeniu podstawową różnicą jest to czy wybierzesz wielowahacz czy nie. W B5 FL masz po 4 wahacze na stronę, przy czym jak któryś padnie to min musisz wymienić dwa. Cały kpl. np. lemfordera to koszt około 1200zł + wymiana. Tyle że taki kpl to starczy na 150-200kk km, a często spotykałem się z tym że kpl podróbek padał po 5k km.

 

Ktore sa drozsze w blacharce no i ktore najszybciej moga zniknac spod bloku?

 

W rankingach króluje passat ale wg mnie tylko dlatego że po prostu jest ich najwięcej :) Blacha jest ocynkowana więc poza tylną klapą w kombiakach nic nie rdzewieje.

 

Faworyci mojego rankingu sa mniej wiecej w takiej kolejnosci jak napisalem powyzej, z tym ze A6 moze wejsc jako drugi w kolejnosci bo niedawno zdalem sobie sprawe ze na swiecie istnieja tez inne auta oprocz VW.

 

Jak już wspomniałem to jest to samo ;P w innym opakowaniu - droższym ale lepiej wykończonym

 

Pozniej zaczal stosowac niebieskie podswietlenie i chyba to bylo przyczyna spadku jakosci wykonania ( :P ),

 

Ekhem, a mi się podoba :P czepiliście się a z lewej strony jest takie pokrętełko i sobie można przyciemnić ;D

 

Nie ma w tym nic śmiesznego. Jestem w stanie uwierzyc, widzę jakie spalanie ma ma rodzicielka. Mi nigdy się nie udało osiągnąc tak niskiego spalania

 

Cykl mieszany, średnia na autostradzie 140km/h, po mieście 25-30km/h: spalanie 7,2 - wyliczone na podstawie średniej z ostatnich 3 lat. Silnik AVF 130 koni

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Toledo 1.9 TDI dokladnie to samo co siedzi w Audi i VW tylko .....

 

 

Mój kolega pracuje w salonie vw/audi, jest sprzedawcą, drugi kolega na serwisie, w tym samym salonie.

Obydwoje twierdzą, że audi i vw, są robione na niemal identycznych podzespołach, ale jakość wielu elementów w audicy, jest po prostu lepsza.

Odnosząc się do silników 2.0 tdi z lat 2004-2006, silniki w audicach, były odrobinkę żywotniejsze i mniej awaryjne, od tych samych silników, w vw.

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega pracuje w salonie vw/audi, jest sprzedawcą, drugi kolega na serwisie, w tym samym salonie.

Obydwoje twierdzą, że audi i vw, są robione na niemal identycznych podzespołach, ale jakość wielu elementów w audicy, jest po prostu lepsza.

Odnosząc się do silników 2.0 tdi z lat 2004-2006, silniki w audicach, były odrobinkę żywotniejsze i mniej awaryjne, od tych samych silników, w vw.

Zgadza się bo Audi to klasa premium a nie jakiś zwykły kompakt czy auto klasy średniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym nie zachwyca vw group.

Złazi guma z plastików na drzwiach, wycierają sie piktogramy na wyłącznikach.

Lakier na desce rozdzielczej. Niech mnie ktos oswieci,czym charakteryzuje się na niebywała jakośc audi?

Może chodzi o silniki 2.0 tdi? Niebywale marne jakościowo głowice i turbosprężarki Garrett made by romania? Słynny napęd łańcuchowy pompy oleju?

Chetnie sie dowiem

Edytowane przez kivi

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzice mają od 10 lat A3 z silnikiem AXR 1.9 TDI o mocy 101KM. Auto ma przejechane w tym momencie 280tyś km. Przez 10 lat nie było anie jednej usterki przy silniku... to o czymś świadczy. Ten silnik to jest jakiś twór pozaziemski :) pali 5L, bardzo ładnie przyśpiesza i nie wie co to usterki.

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra..

Qurim, moje zdanie jest takie, żebyś kupił 1.8T i zagazował. Dobrze się gazuje ten motor.

I będzie czym przyjebać i nie będzie drożej niż tejdeik. I będziesz fajny gość, będą pisać o Tobie w gazetach ;)

Edytowane przez BIL

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojtam zagazować. Skoro T jest przy 1.8 to jedyną słuszną drogą jest montaż więszego T albo i ze dwóch T i wtedy dupę urywa.

 

1.9TDI a nie 2.5 bo auto będzie do emerycko-preclowej jazdy, a taki 1.9 wystarcza na zapędy ojca, po co mu więcej? Żeby sobie kuku zrobił?

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niczym nie zachwyca vw group.

Złazi guma z plastików na drzwiach, wycierają sie piktogramy na wyłącznikach.

Lakier na desce rozdzielczej. Niech mnie ktos oswieci,czym charakteryzuje się na niebywała jakośc audi?

Może chodzi o silniki 2.0 tdi? Niebywale marne jakościowo głowice i turbosprężarki Garrett made by romania? Słynny napęd łańcuchowy pompy oleju?

Chetnie sie dowiem

 

Coś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. No guma po 12 latach rzeczywiście złazi, złażących piktogramów w żadnym nie uświadczyłem, natomiast "marne głowice" to bolączka max 2 lata od rozpoczęcia produkcji 2.0. Ale tekst o marnych jakościowo turbosprężarkach mnie zaintrygował :) napisz coś o tym więcej bo aż ciekawy jestem, też się chętnie dowiem. Napęd łańcuchowy pompy oleju? Rozwiń temat, może się czegoś nauczę jeszcze.

 

Ale z Y się zgodzę, w dzisiejszych czasach, pomimo że w żyłach płynie ropa kupiłbym benzynę z gazem. Mniejsze koszty ewentualnych napraw, tańszy w eksploatacji...

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...