czarekmbx Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Narazie minerał, lepiej dla silnika i dla portfela. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 (edytowane) Hmm powiem Ci że sprawa jest trochę zagmatwana - otóż gdy na luzie kręce manetką powolutku to zawsze wchodzi na obroty - gdy natomiast chcę szybko do połowy przekręcić robi "buu" tak jak by chciał zgasnąć - ale gdy tylko puszczasz manetkę znowu wchodzi na obroty ( i tak było cały czas nawet na 49cmm - powiem więcej na samym początku myślałem że to wina gaźnika i nawet pokusiłem się o kupienie nowego - niestety efekt był identyczny.Oba gaźniki oryginalny i kupiny mają dysze główną z tego co pamiętam 0,72 lub 0 ,76mm).Najdziwniejsze w tym wszystkim że da rady ustawić tak że przy nagłym odkręceniu manjetki nie dławi się ( ale jest wtedy ustawiona całkiem inna mieszanka niż być powinna - na biegu jałowym dochodzi do 3 tyś obrotów i wtedy jest ok).Natomiast o tym co pisałem wcześniej że po chwili dopiero zaczyna go rwać do przodu - chodziło mi o delikatne odkręcenie gazu - na większym nie próbowałem, bo na razie obchodzę się z nim jak z jajkiem ;)Nie dostałem większej dyszy - myślisz że 0,85 troszkę polepszy sprawę?Świecę jak tylko sprawdzę dam znać jaki ma kolor. Edytowane 21 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Szarowski Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 podejrzyj swiece, powinna duzo powiedziec o mieszance paliwa co do dyszy, to masz nominalnieraz jak juz testowalem skuterek po skreceniu , na nominalnych dyszach bylo slabe przyspieszenie, dlawil sie w granicach srednich obrotow, wieksza dysza rozwiazywala sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Gaznik jest ustawiony za ubogo / bogato na iglicy i przy przyspieszaniu go zalewa albo ma za malo paliwa.Gdy troche odpuscisz to lapie znowu i zaczyna przyspieszac.Sprobuj przyspieszyc ze ssaniem - to pokaze czy zubozyc czy wzbogacic mieszanke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Obstawiam, że paliwka za mało, zwłaszcza teraz na większym cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 (edytowane) Panowie co do problemu z mieszanką to o dziwo sam się rozwiązał - gdy wracałem z pracy silnik ani razu się już nie "dławił" , gdy dodawałem lekko gazu łapał za każdym razem bez opóźnienia ,dlatego na razie nie kombinowałem nic z regulacją gaźnika. Zresztą umówiłem się z mechanikiem że gdy zrobię 300km to wyreguluje mi na nowo obroty , zawory i zrobi przegląd.Trochę to dziwne bo na prawdę nic nie ruszałem a problem zniknął jakby go nie było.Ja pilnuję na razie by nie przekraczać 45km/h i poziomu oleju -tutaj mam ważne pytanie.Byłem zakupić olej mineralny poprosiłem o jakiś w miarę dobry i nie drogi do czterosuwa.W pośpiechu zapłaciłem i wyszedłem.Gdy dojechałem do domu i chciałem wlać , zacząłem czytać etykietę i tu zdziwienie - czyżby gość ze sklepu się pomylił.Dostałem olej mineralny z dobrą lepkością ale nie pisze nic o czterosuwach.I tu chciałbym się dowiedzieć czy mam jechać oddać i wymienić czy będzie się nadawał.Nazywa się Texaco Havoline Premium 15W40.Nada się by przejeździć na nim 200 - maks 300km? Bo później to na pewno chciałbym zamienić na jakiś dobry półsyntetyk , tylko nie wiem co za wynalazek sprzedał mi ten gość - fakt moja wina bo chciałem jak najtańszy.Tutaj przypadkowy link z opisem ( jeśli nie można wrzucać to bardzo proszę o usunięcie - z góry przepraszam). http://allegro.pl/te...2233493322.html Edytowane 23 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Wygląda na to, że olej powinien się nadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Wygląda na to, że olej powinien się nadać.Jesteś pewny że się nic nie stanie? W opisie nic niema o czterosuwach tylko o autach.Może ktoś dla pewności potwierdzić lub zaprzeczyć :)Nie chciałbym za jakiś czas docierać na nowo silnik 3 raz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Jesteś pewny że się nic nie stanie?Pewny to jestem, że umrę, a całej reszty, to już nie bardzo, ale po tych danych oleju co przedstawiłeś, to można przypuszczać, że olej jest do 4T. Ja bym wlał, ale to twój sprzęt i sam musisz zdecydować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 (edytowane) O.K dzięki za informację w takim razie idę go wlać (niech się dzieje wola Pana :) ) - chcę dzisiaj zrobić dosyć dużo kilometrów póki pogoda dopisuje.Pozdrawiam, miłego dnia. Edytowane 24 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 taki sam dzisiaj wlałem do swojegotylko że kupiłem w Norauto, akurat była promocja, cały zapas im zabrałem, 6,5 za litr :P Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) Witajcie po krótkiej przerwie... Powiem krótko na prawdę niemam szczęścia co do tego motorka :(Było wszystko o.k do 286 km - ( przypomnę że do tego momentu obchodziłem się z nim jak z jajkiem maks.45 km/h i przerwa co 10 -15 km zawsze).Tym razem postanowiłem że nie zrobie przerwy na odcinku 26 km , lecz będę jechał spokojnie ( 17km to prosta 0,5 km pod górkę dalej prosta i znowu pod górkę około kilomerta).Pod pierwszą górkę wjechałem na 4 biegu około 35km/h później prosta wszystko okey, następnie znowu górka ( trzeci bieg "buuu", dwójka to samo -pozostała tylko redukcja i kulanie się na pierwszym biegu!)Czyżby złapało tłok i pierścienie? Na to wygląda? Motorek dalej jeździ ale to już nie ta moc co miał wcześniej.Prawdę mówiąc nie wiem czy te chińskie częsci które produkują to są "jednorazówki" których nie powinni dopuścić do sprzedarzy, czy ja nie umię docierać silnika....Proszę powiedzcie mi bo ja już zgłupiałem - przecież na prawdę nie piłowałem silnika, gdy było pod górę zawsze jeździłem maksymalnie na 4 tyś. obrotów 30-35 km/h.Czy to że nie zrobiłem w ten dzień przerwy mogło się do tego przyczynić - miałem już przejechane prawie 300km wiem że to nie dużo no ale jakby nie patrzyć motor już był wcześniej docierany -teraz sam tłok, cylinder i pierścienie?I mam jeszcze jedno ważne pytanie - nie chcę kupować znowu chińskich części żeby przy docieraniu po raz kolejny nie było takich cyrków bo w końcu tego mogę nie wytrzymać....W zwjązku z tym czy można do tego silnika 139 FMB dokupić tłok i pierścienie o takich samych wymiarach tylko że włoskie lub japońskie - po prostu coś firmowego ( wolę już wydać te kilka setek ale chciałbym na prawdę żeby w końcu problemy z tym pseudomotorem skończyły się....)Będę wdzięczny za tą informację.PozdrawiamJacek Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez ryba1983 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Zdajesz sobie sprawę z tego, że chcesz zostać z workiem bez dna ?Ale jeśli faktycznie chcesz dać temu wynalazkowi szansę, to ja obstawiam problem z zapłonem albo gaźnikiem. Jeśli z jakiegoś powodu szlag trafił tłok to powinien pasować ze starej hondy 50ccm (Cub chyba?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryba1983 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 No tak , ale co mam zrobić - pociąć go na kawałki i sprzedać na złom a raty spłacać będę musiał i tak? Wiem że się wpakowałem jak śliwka w kompot no ale mam nauczkę i wierz mi drugi raz nie popełnię tego błędu - chcę po prostu wybrnąć jakoś z sytuacji.Nigdy nie sądziłem że chińszczyzna posłuży mi wieki, ale byłem przekonany że jak kupię nowy to chociaż te dwa sezony bez problemów przejeżdżę ( i więcej na prawdę bym nie wymagał bo sprzedałbym za pół ceny dołożył i kupił coś nowego - a tu widzisz od samego początku takie jaja).Kurczę patrzyłem ale nigdzie na aukcjach nie mogę znaleźć podanego przez Ciebie tłoka od hondy cup - czy jeszcze od jakiegoś modelu hondy będzie pasował?Tutaj podaję link do aukcji na dole są dokładne wymiary tłoka,który będzie pasował pod mój silnik popaczcie proszę może jeszcze coś innego podpasuje. http://allegro.pl/tuning-cylinder-72ccm-glowica-chopper-king-kymco-i2256358043.html Co do zapłonu i gaźnika to zostały one sprawdzone na samym początku - zapłon jest na 100% dobrze ustawiony a gaźnik został wymieniony na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Pamiętam o ratach i sam przerabiałem temat dorzucania do sprzęta. Czasami taniej wyjdzie odżałować za jednym pociągnięciem ale to zależy od możliwości portfela i stopnia spier*lenia chińskiej konstrukcji :)Zapłon i gaźnik i tak sprawdź jeszcze raz, bo jeśli dobrze rozumiem to robiłeś to przed awarią. Sprawdziłem i jednak nie Cub tylko DAX, mój błąd.Żeby ocenić ile z tego silnika jeszcze zostało to przydałaby się wizyta na warsztacie obróbki mechanicznej co by średnicówką zmierzyli ścianki cylindra. Przy dobrych wiatrach przejdzie taki http://allegro.pl/tlok-tkrj-honda-c-cf-dax-50-4t-39-50-mm-od-ss-i2294006416.html (TKRJ do Honda DAX z silnikiem FMB139 jakby aukcja wygasła) plus uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.