Skocz do zawartości

Chiński czterosuw


ryba1983
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm powiem Ci że sprawa jest trochę zagmatwana - otóż gdy na luzie kręce manetką powolutku to zawsze wchodzi na obroty - gdy natomiast chcę szybko do połowy przekręcić robi "buu" tak jak by chciał zgasnąć - ale gdy tylko puszczasz manetkę znowu wchodzi na obroty ( i tak było cały czas nawet na 49cmm - powiem więcej na samym początku myślałem że to wina gaźnika i nawet pokusiłem się o kupienie nowego - niestety efekt był identyczny.

Oba gaźniki oryginalny i kupiny mają dysze główną z tego co pamiętam 0,72 lub 0 ,76mm).Najdziwniejsze w tym wszystkim że da rady ustawić tak że przy nagłym odkręceniu manjetki nie dławi się ( ale jest wtedy ustawiona całkiem inna mieszanka niż być powinna - na biegu jałowym dochodzi do 3 tyś obrotów i wtedy jest ok).

Natomiast o tym co pisałem wcześniej że po chwili dopiero zaczyna go rwać do przodu - chodziło mi o delikatne odkręcenie gazu - na większym nie próbowałem, bo na razie obchodzę się z nim jak z jajkiem ;)

Nie dostałem większej dyszy - myślisz że 0,85 troszkę polepszy sprawę?

Świecę jak tylko sprawdzę dam znać jaki ma kolor.

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzyj swiece, powinna duzo powiedziec o mieszance paliwa

 

co do dyszy, to masz nominal

nieraz jak juz testowalem skuterek po skreceniu , na nominalnych dyszach bylo slabe przyspieszenie, dlawil sie w granicach srednich obrotow, wieksza dysza rozwiazywala sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaznik jest ustawiony za ubogo / bogato na iglicy i przy przyspieszaniu go zalewa albo ma za malo paliwa.

Gdy troche odpuscisz to lapie znowu i zaczyna przyspieszac.

Sprobuj przyspieszyc ze ssaniem - to pokaze czy zubozyc czy wzbogacic mieszanke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co do problemu z mieszanką to o dziwo sam się rozwiązał - gdy wracałem z pracy silnik ani razu się już nie "dławił" , gdy dodawałem lekko gazu łapał za każdym razem bez opóźnienia ,dlatego na razie nie kombinowałem nic z regulacją gaźnika. Zresztą umówiłem się z mechanikiem że gdy zrobię 300km to wyreguluje mi na nowo obroty , zawory i zrobi przegląd.Trochę to dziwne bo na prawdę nic nie ruszałem a problem zniknął jakby go nie było.

Ja pilnuję na razie by nie przekraczać 45km/h i poziomu oleju -tutaj mam ważne pytanie.Byłem zakupić olej mineralny poprosiłem o jakiś w miarę dobry i nie drogi do czterosuwa.W pośpiechu zapłaciłem i wyszedłem.Gdy dojechałem do domu i chciałem wlać , zacząłem czytać etykietę i tu zdziwienie - czyżby gość ze sklepu się pomylił.Dostałem olej mineralny z dobrą lepkością ale nie pisze nic o czterosuwach.I tu chciałbym się dowiedzieć czy mam jechać oddać i wymienić czy będzie się nadawał.Nazywa się Texaco Havoline Premium 15W40.Nada się by przejeździć na nim 200 - maks 300km? Bo później to na pewno chciałbym zamienić na jakiś dobry półsyntetyk , tylko nie wiem co za wynalazek sprzedał mi ten gość - fakt moja wina bo chciałem jak najtańszy.

Tutaj przypadkowy link z opisem ( jeśli nie można wrzucać to bardzo proszę o usunięcie - z góry przepraszam).

 

http://allegro.pl/te...2233493322.html

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że olej powinien się nadać.

Jesteś pewny że się nic nie stanie? W opisie nic niema o czterosuwach tylko o autach.Może ktoś dla pewności potwierdzić lub zaprzeczyć :)

Nie chciałbym za jakiś czas docierać na nowo silnik 3 raz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny że się nic nie stanie?

Pewny to jestem, że umrę, a całej reszty, to już nie bardzo, ale po tych danych oleju co przedstawiłeś, to można przypuszczać, że olej jest do 4T. Ja bym wlał, ale to twój sprzęt i sam musisz zdecydować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K dzięki za informację w takim razie idę go wlać (niech się dzieje wola Pana :) ) - chcę dzisiaj zrobić dosyć dużo kilometrów póki pogoda dopisuje.

Pozdrawiam, miłego dnia.

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie po krótkiej przerwie...

 

Powiem krótko na prawdę niemam szczęścia co do tego motorka :(

Było wszystko o.k do 286 km - ( przypomnę że do tego momentu obchodziłem się z nim jak z jajkiem maks.45 km/h i przerwa co 10 -15 km zawsze).

Tym razem postanowiłem że nie zrobie przerwy na odcinku 26 km , lecz będę jechał spokojnie ( 17km to prosta 0,5 km pod górkę dalej prosta i znowu pod górkę około kilomerta).

Pod pierwszą górkę wjechałem na 4 biegu około 35km/h później prosta wszystko okey, następnie znowu górka ( trzeci bieg "buuu", dwójka to samo -pozostała tylko redukcja i kulanie się na pierwszym biegu!)

Czyżby złapało tłok i pierścienie? Na to wygląda? Motorek dalej jeździ ale to już nie ta moc co miał wcześniej.

Prawdę mówiąc nie wiem czy te chińskie częsci które produkują to są "jednorazówki" których nie powinni dopuścić do sprzedarzy, czy ja nie umię docierać silnika....

Proszę powiedzcie mi bo ja już zgłupiałem - przecież na prawdę nie piłowałem silnika, gdy było pod górę zawsze jeździłem maksymalnie na 4 tyś. obrotów 30-35 km/h.

Czy to że nie zrobiłem w ten dzień przerwy mogło się do tego przyczynić - miałem już przejechane prawie 300km wiem że to nie dużo no ale jakby nie patrzyć motor już był wcześniej docierany -teraz sam tłok, cylinder i pierścienie?

I mam jeszcze jedno ważne pytanie - nie chcę kupować znowu chińskich części żeby przy docieraniu po raz kolejny nie było takich cyrków bo w końcu tego mogę nie wytrzymać....

W zwjązku z tym czy można do tego silnika 139 FMB dokupić tłok i pierścienie o takich samych wymiarach tylko że włoskie lub japońskie - po prostu coś firmowego ( wolę już wydać te kilka setek ale chciałbym na prawdę żeby w końcu problemy z tym pseudomotorem skończyły się....)

Będę wdzięczny za tą informację.

Pozdrawiam

Jacek

Edytowane przez ryba1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdajesz sobie sprawę z tego, że chcesz zostać z workiem bez dna ?

Ale jeśli faktycznie chcesz dać temu wynalazkowi szansę, to ja obstawiam problem z zapłonem albo gaźnikiem. Jeśli z jakiegoś powodu szlag trafił tłok to powinien pasować ze starej hondy 50ccm (Cub chyba?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , ale co mam zrobić - pociąć go na kawałki i sprzedać na złom a raty spłacać będę musiał i tak? Wiem że się wpakowałem jak śliwka w kompot no ale mam nauczkę i wierz mi drugi raz nie popełnię tego błędu - chcę po prostu wybrnąć jakoś z sytuacji.

Nigdy nie sądziłem że chińszczyzna posłuży mi wieki, ale byłem przekonany że jak kupię nowy to chociaż te dwa sezony bez problemów przejeżdżę ( i więcej na prawdę bym nie wymagał bo sprzedałbym za pół ceny dołożył i kupił coś nowego - a tu widzisz od samego początku takie jaja).

Kurczę patrzyłem ale nigdzie na aukcjach nie mogę znaleźć podanego przez Ciebie tłoka od hondy cup - czy jeszcze od jakiegoś modelu hondy będzie pasował?

Tutaj podaję link do aukcji na dole są dokładne wymiary tłoka,który będzie pasował pod mój silnik popaczcie proszę może jeszcze coś innego podpasuje.

 

http://allegro.pl/tuning-cylinder-72ccm-glowica-chopper-king-kymco-i2256358043.html

 

Co do zapłonu i gaźnika to zostały one sprawdzone na samym początku - zapłon jest na 100% dobrze ustawiony a gaźnik został wymieniony na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam o ratach i sam przerabiałem temat dorzucania do sprzęta. Czasami taniej wyjdzie odżałować za jednym pociągnięciem ale to zależy od możliwości portfela i stopnia spier*lenia chińskiej konstrukcji :)

Zapłon i gaźnik i tak sprawdź jeszcze raz, bo jeśli dobrze rozumiem to robiłeś to przed awarią.

 

Sprawdziłem i jednak nie Cub tylko DAX, mój błąd.

Żeby ocenić ile z tego silnika jeszcze zostało to przydałaby się wizyta na warsztacie obróbki mechanicznej co by średnicówką zmierzyli ścianki cylindra. Przy dobrych wiatrach przejdzie taki http://allegro.pl/tlok-tkrj-honda-c-cf-dax-50-4t-39-50-mm-od-ss-i2294006416.html (TKRJ do Honda DAX z silnikiem FMB139 jakby aukcja wygasła) plus uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...