mmariano Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Witam Naszło mnie jedno pytanie, czy możliwe jest pochromowanie tylko fragmentu przedmiotu, jak np. końcówka osi.Jeżeli tak (tak sądzę), to czy można pochromować ramkę np. licznika lub kontrolek bez demontażu szkła? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ksylo Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 http://www.st3.pl/katalog,firma,profel-sp.-z-o.o.,chromowanie,1395,111.html Zadzwon i zapytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Witam Naszło mnie jedno pytanie, czy możliwe jest pochromowanie tylko fragmentu przedmiotu, jak np. końcówka osi.Jeżeli tak (tak sądzę), to czy można pochromować ramkę np. licznika lub kontrolek bez demontażu szkła? Pozdrawiam 1. jest możliwe - zabezpieczasz oś np. taśmą izolacyjną i zostawiasz odsłoniętą samą końcówkę do chromowania2. w praktyce jest to trudne i raczej trzeba zdemontować szybkę (chodzi o podwieszenie wannie, kąpiele nie niszczą gumy czy plastiku ale chrom nie dojdzie w zakamarki, albo będzie ekranować i lepiej rozebrać). pzdr. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Witam Naszło mnie jedno pytanie, czy możliwe jest pochromowanie tylko fragmentu przedmiotu, jak np. końcówka osi.Jeżeli tak (tak sądzę), to czy można pochromować ramkę np. licznika lub kontrolek bez demontażu szkła? Pozdrawiam Nie jest to możliwe z prostej przyczyny. Chromowanie to proces galwaniczny, polegający na elektrolitycznym nałożeniu warstwy metalu na przewodniku. Aby to wykonać potrzeby jest dobry styk z powierzchnią chromowaną. Tego na 100% nie uzyska się bez demontarzu detalu. Po drugie po chromowaniu, detal musi być wypolerowany, bo samo chromowanie nie daje wymaganej w pojazdach gładkości powierzchni. Po trzecie i najważniejsze, przed chromowaniem detal jest trawiony w kwasach, a sam proces też odbywa się w środowisku agresywnym. W związku z tym, całe wnętrze licznika zosto by bezpowrotnie zniszczone, o co jak mniemam tobie nie chodzi. To co jest przy pewnych zabiegach możliwe z końcówką osi koła nie da się wykonać dla nie zdemontowanej ramki licznika, środkowej części zdeżaka itp. Pozostaje w takim wypadku jedynie pędzelek i złudzenie, że srebrolek to prawie chrom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 A jak tu włożyć do kwasu szkło ? Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 A normalnie, z rozbiegu wrzuć. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 A czy orientuje się ktoś jak zabezpieczyć zbiornik do chromowania tak aby pokryte chromem były tylko boki? Słyszałem że są jakieś farby które do tego się nadają - może podkład epoksydowy wytrzymał by działanie kwasów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Nie kolego, chromuje sie caly zbiornik a czesci malowane podlegaja pozniejszemu zmatowieniu.Robilem to 2 lata temu u siebie: I po pomalowaniu na motocyklu ; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junks10 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Wiem że tak się robi, ale nie jest to regułą. Mam do chromowania zbiornik od DKW SB 200 i zastanawiam się jak zabezpieczyć część zbiornika tak aby nie płacić za jej chromowanie. Koszt chromowania całości to 1500zł a gdyby udało się pochromować tylko boki to pewnie zapłacił bym 500zł. Więc zacząłem się zastanawiać nad podkładem epoksydowym. Galwanizernia do której oddaję części robiła już zabezpieczone specjalną farbą zbiorniki, tylko nikt nie wie co to była za farba (zabezpieczał to jeden z klientów). Ogólnie to temat lakierowania zbiornika chromowanego przerabiałem przy okazji renowacji CZ 125. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 No to jest tylko problem zabezpieczenia zbiornika w zbiorniku z kapiela do chromowania - nie znam takiegoa moj chromiarz stwierdzil ze zadnego zanieczyszczenia zbiornika miec nie chce.bo nie tylko moje elementy robi w jednej kapieli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BSAmaikel Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 No to jest tylko problem zabezpieczenia zbiornika w zbiorniku z kapiela do chromowania - nie znam takiegoa moj chromiarz stwierdzil ze zadnego zanieczyszczenia zbiornika miec nie chce.bo nie tylko moje elementy robi w jednej kapieli.Adas zbiornik zrobiles zajeswietny i te piekne gwiazdy.Jak przed laty w mojej besie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.